sila klik sini

Thursday, 4 August 2016

TAKPE LA PAKCIK SAYA HALAL KAN....




jumaat        5  ogos        *raya dah abis dah  :')




Salam penghulu segala hari...


yuhuuuuu...anybodi home...lagi mau tanya kan :p  semalam hakak sebuk dik non...bawa mak akak pi beli lemari dapo baru..."almari pakwang" kate mak hakak...hahaha...klasik nau dah nama tu kan...bebudak sekarang kompom tak paham...baru lepas raya kan duit angpow dapat pon lebat tu yg terus nak menyoping tu...kikiki...hakak ikut kan jelah mana pon mak akak nak pi...alhamdulillah akhirnye ada gak yg dia berkenan...ngam2 pulak tu dengan budget dia...hahaha...ok yg benonye akak nak story kes lain...bole pulak merapu2 cerita hat lain...biasa la kan pompuan kalau dapat bercakap...walau pon tak mengunakan mulut...guna tangan pon boleeeee...hahaha :p







Tajuk utama kes dalam entry ni...dua tiga minggu lepas akak ada beli tulang dengan daging tetel kat pasa nak buat sup...cantik je daging tetel nye...hari tu akak beli lagi tapi tak beli kat kedai yg sama sebab tutup...takde rejeki...jadi akak beli la kat kedai sebelah...situ memang ada 2 kedai je...jadi tadi time nak menyiang daging akak cam terkedu gak la...sebab nye akak pasti beno time beli tu akak cakap nak setengah kilo daging dan setengah kilo daging tetel...akak ingat sangat2 lagi dialong yg keluar dari mulut akak ni...belom pernah le lagi akak tersalah cakap kalau membabitkan hal2 makanan ni...hahaha...jadi kat sini akak rumuskan mungkin pakcik tu tersalah dengo kot...bersangka baik jelah...mungkin dia dengo akak mintak "cik saya nak setengah kilo daging dan setengah kilo lemak putih kekuning kuningan ye "  T____T   



                                                         images  google

Takpe la kalau ada sikit terlebih terkurang akak halal kan dunia akhirat...entry ni di tulis bukan sebab nak kutuk pakcik tu...sekadar ingatan untuk kite sentiasa belajar untuk jadi lebih ikhlas dan redha...Allah kan ada  :)




Ok chow  :p

















15 comments:

  1. alahai...tak cukup plak nak buat sup ye kak...

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah... bagus macam itu Linda
    Bila mudah memaafkan hati pun tak rasa jengkel dan semuanya jadi indah.
    Tunggulah ada rezeki lain akan Allah beri tanpa Linda sedar.

    ReplyDelete
  3. Eh... mana gambar lemari pak awang mak yg baru tu?

    ReplyDelete
  4. Sampai setengah kilo pulak lemak tu ya linda....Takpelah untuk legakan hati sendiri baik halal kan....mudah2an ada rezeki yang lebih baik kelak.
    Mak akak pun kata almari(gerobok org Johor kata) pak awang ,akak pun ckp benda yg sama.Anak2 akak selalu mempersoalkan kenapa nama pak awang....tak tau lah apa nk jwp.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. salam.....

    erm...dunia sekarang...tak pe..jadilah insan yang terbaek sis..

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah Linda
    Itu lah yg sebaiknya..
    Mungkin pak cik tu tak dengar kot..
    Halal jer lah kan..

    Tak pun hakak tambah dengan lemak tetel akak tu hahahhah
    Larikkkkkk ...

    ReplyDelete
  8. hahaha kak dia saje nak bagi ko tambah babat bagi lemak kuning2

    ReplyDelete
  9. erm pak cik tu memang jual lemak kut Malinda..adoi..

    ReplyDelete
  10. erm pak cik tu memang jual lemak kut Malinda..adoi..

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum akak manis :-)

    Lain kali buat macam yan kak...cek dulu sebelum bayar

    ReplyDelete
  12. Allahu, biasa kalau saya beli daging atau tulang saya pilih sendiri kak. tapi memang tak jujurlah bisnes camtu

    ReplyDelete
  13. Linda... bukan nak komen N3 ini tau saja nak jenjalan ziarah:)

    ps: walau tak banyak mana pun duit dlm kwsp tu sebaiknya ada masa terluang pergilah tukar ke syariah Linda. Dpt dividen tiap tahun lama-lama banyak sampai usia 50 atau 55 dah boleh ambik.

    ReplyDelete
  14. Hihi nak kasi ko gemuk sikit Mellll yelah sekarangkan dah slim melimmmmm. Kasi makan lemak le weyhhh...Mana acikan sorang sorang kurus....
    Almari Pakwang tu macam mana? Serious mak pun tak pernah dengar. Istilah org melaka je kot.Cer snap gambo sikit Mel

    ReplyDelete
  15. ohh macam tuh ceritanyaa, ingat kan apa.

    ReplyDelete