sila klik sini

Tuesday, 19 July 2016

XTVX MALAM DENGAN FAMILI CIK BOSS

rabu            20  julai  2016       15  syawal




Assalamualaikum dan salam sejahtera...



Wah! tajuk wow sangat ni...hahaha...xtvt malam ketenye...kikiki...lain macam pulak bila baca...hahaha :p  Kan minggu lepas famili mertua akak datang Melaka jenjalan raya...diorang sampai khamis petang...hari sampai tu akak masak lemak nenas dengan ikan kurau masin,ayam goreng,sayo kailan tumis dan telo dadar je...alhamdulillah semua sedap selera makan...siap mil akak pesan baki kuah jangan buang simpan esbok esok bleh panas kan...kuikuikui...kombang kejap vontot hakak dik non... :p


 Lepas maghrib terus lelaju sarung baju sebab anak dara 3 orang ni dah dok gesa akak suh cepat...terkial2 haku di buatnye...memasing tak saba nak mandi air pancut kat dataran 1 Malaysia Klebang...kiteorng terjah sini hari jumaat malam sabtu...kalau pi sabtu malam ahad tak dapeknye nak lenggang camni...kompom penuh sesaje tempat ni...



 Nampak lengang kan...kemain diorang ni berkumbah dalam tu...kejap lari sana kejap lari mandi kan situ pulak...nasib baik lantai nye tak licin jadi takde le seriau sangat...kiteorang tunggu sambil lepak2 kat tepi je...sempat akak beli cocok2 yg jual kat truck tepi2 jalan tu...cicah dengan kuah kacang...sedappppp le pulak...hahaha...nanti bleh terjah lagi :p

 Kiteorang kat tepi kemain gosib2 sambil rebut2 makan cocok2 yg bebudak ni sikit pon tak heran...siap bergolek2 lagi kat lantai tu...gasak le korang

 Si Shafik bergaya dengan moto ceketot ni...bang ngah pon naik gak tapi gambo dia akak tak sempat nak snap...seploh hengget 10 minit...cekik darah punye harga...akak dengo sikit je lagi nak tecekik  T__T 

 Lepas dah penat berkubang kemain anak2 dara ni ajak balik sebab penat campor lapa...pandai korang ye tadi belagak langsung takmo makan kan...makan kat gerai tepi laut kat kawasan2 situ je...time ni memasing tengah buat muka serius sebab makanan lambat sampai...hahaha...yg pakai tudung pink tu adik ipo akak si Noi...hoi!!! nape muka tu garang beno ??? hahaha :p

        Si Tasya baca doa lelaju dan terus terkam...lapo bebeno gamaknye...akak suka tengok adik dia yg debab baju oren tu makan...bersungguh2 sangat gayanya...air milo dalam gelas tiga kali sedut je licin...hahahaha...dah dia pow air orang lain le pulak...tepuk dahi terus... :'D sampai rumah nak dekat pukul 12 malam gak la...memasing dah gantuk cam hape je...laju2 solat dan terus terjun tiruk atas katil...sedo2 dah subuh je...cam kejap beno tidonye T___T




Ok la sampai sini je nanti akak sambung cerita2 lain ye...gambo banyak nye lahaiiiii...T__T ...chow  :p




*Buat sahabat2 akak kat sini maaf jika entry akak sebelom ni menjadi tanda tanya pada korang...tak tau la nape sejak dua tiga hari ni mood akak swing semacam je...bila dengo orang azan kat masjid pon akak dah cemik2 sayu...nape ek ?  tu tanda2 nak mati ke ? 
Allahuakbar...moga akak di panjang kan usia...takut uolllsss dosa lagi banyak dari pahala...atau mungkin gak dah nak sampai time itu (period) hormon tak stabil kekdahnye...tapi ingat tentang mati bagos gak kan...bole mendatangkan keinsafan dalam diri...nikmat mana lagi yg ingin kite dustakan  :')



*mati itu pasti...hidup...inshaa Allah 











5 comments:

  1. Puas anak-anak dpt apa yg dihajatkan. Kat JB sini kat Dataran ada juga jual cucuk-cucuk cecah kuah kacang tu Linda.

    Selagi hidup kita masih bersandarkan iman dan ada landasan tak perlu bimbang Linda. Cuma sebagai manusia biasa kita memang akan sentiasa rasa kurang pada diri apa lagi bab amalan kita. Takut juga dijemput izrael ketika kita belum penuh bersedia kan.. Moga itu lebih mendekatkan diri kita padaNya.

    ReplyDelete
  2. dah puas bermandi manda mau tak lapau ye kak
    moga kita sama2 dipanjangkan umur insyaAllah amin

    ReplyDelete
  3. Seronok laa depa duk mandi manda. Agaknya nak datang bulan tu kak. ")

    ReplyDelete
  4. seronok dpt bkumpul keluarga mcm ni,
    smoga hubungn kekeluargaan tu kekal ke jannah..

    ReplyDelete
  5. Wah bestnya mak mertua suka menantu kesayangan dia masak...dah semestinya kombang kan.
    Sesekali dorang datang tentunya seronok bila dapat layanan dari tuan tanah ni.Lagipun melaka banyak tempat boleh berlibur.
    Bukan main lagi beria budak Tasya tu berdoa...lapar sangat agaknya tu.

    ReplyDelete