sila klik sini

Sunday, 26 June 2016

TERCARI CARI MOOD RAYA ~ JOM DECO DECO RUMAH

isnin            27  jun  2016     22   ramadhan



Assalamualaikum kamurang....



Dah masuk 22 ramadhan dah hari ni ek...ish...ish...ish...betol cakap kanda Zakie...time kekecik dulu puasa berlalu terlalu lambat...memasing dah tak sabo2 nak beraya...tapi bila dah makin berusia bulan yg paling di tunggu2 ni berlalu bagai tak di sedari...pejam celik pejam celik alih2 dah di penghujung ramadhan...hari2 doa agar di panjangkan usia agar dapat bertemu dengan ramadhan lagi.... T___T








Hiasan pertama untuk raya taun ni...huhuhu...kenkonon cam takmo beli pape...tapi bila mengenangkan mood raya yg hilang tak jumpe2 tu akak terjah gak la kedai romantika rembat 3 ketul ni...cik boss pon cam mengalak kan je semalam...hahaha...mungkin dia pon perasan akak taun ni langsung takde semangat nak sambut raya...hape pon buat dono je...selalu time2 camni pasang langsir dan kemas2 rumah sume dah beres...taun ni memang cam lembab nye lahaiiiii...tak tau nak cakap lagu mana lagi...ok ke tak pilihan akak ni dik non? akak pilih dalam masa 5 minit je ni sebab nak kejo solat maghrib...semalam berbuka kat luar...si bang ngah dengan si helmet sebuk mengajak makan mekdi...ikut kan jelah sian jugak diorang hari2 makan nasi...gambo ni akak nak gantung kat ruang tamu...yg munga2 tu satu berharga rm9.50 dan yg beso tu pulak rm19.90 jew...beli yg murah2 sudah le...yg penting hati berkenan...esok2 kalau dah gantung hakak share gambo kat sini yek...sebelom2 ni akak berangan nak alih2 kan kedudukan sofa...tapi malam tadi lepas puas tenun dan telek...akak pikir baik takyah dulu la...cam cantik le pulak susunan yg lama ni...kuikuikui




Ok la sampai sini je panjang umur akak coret2 lagi ye...jap lagi nak bancuh aduanan kuih samperit...korang dah buat bape jenis biskut dah? lagi2 si mak Hainom tu...agak2 nye dah bersusun balang kuih dia dalam lemari...mak oh mak !!! bape jenis dah sekut raya hang ?  wakakakak...terbizibodi pulak...chow :p











11 comments:

  1. En. Boss mestilah bagi aje Linda dah dia pun nak tengok rumah dia cantik Raya nanti. Siap semua kenalah tayang - nak juga kakak jamu mata hihi...

    ReplyDelete
  2. Kira rajin lah hang mendeko tu Mel..
    Akak punya gambar yg tergantung tu dah naik kelabu warnanya hahhaha..
    Akak pun bab menyusun atur sofa ni pun tahap malas tu tinggi sangat..
    View sofa duduk tang tu dah 3 tahun tak berkalih hahahhaha..
    Cat umah jgn cakap lah..
    tu lah warna nya sejak mula duduk kihkih..
    Kira rajin ko tu mel..
    Ada gak kuih buat sendiri..
    Akak tunjuk jer..
    tukar dgn kepala agong hahahha..

    ReplyDelete
  3. SA lagi x fikir Kak Bab Raya Ni...Mak sakit Masih dlm IJN Susah nak ckp boleh beraya ke x...mengharapkan keajaiban Allah je ni

    ReplyDelete
  4. rumah aku masih lagi macam tongkang pecah kak hahaha
    bila nak start ngemas nih

    ReplyDelete
  5. Betul tu kena la tunjuk, cantik tu, macan nak la jugak hehe.. tak jadi ubahla.. senang la nak duduk nanti hehe :)

    ReplyDelete
  6. wah nanti hupdate naa, lepas deko rumah Malinda ,:)

    ReplyDelete
  7. murah tapi cantik...bila nak letaknya tu?

    ReplyDelete
  8. wah tetiba mari mood raya yer.. cantik..cantik... murah2 pun asalkan baru ..wajah baru dan mood baru.

    Selamat hari raya, maaf zahir dan batin.

    ReplyDelete
  9. Dah siap gantung tak kak? Tunjuk sket nnt ye

    ReplyDelete
  10. Apa peduli kalau org kata tak cantik pun Mel, janji kita rasa cantik, sudah hihi....Nampaknya enjin ko dah warm up ye Mel.... Mak jangka lepas ni harus berdezup dezup ko mendeko rumah tu ...Betullah kekadang jemu jugak ek asyik makan nasi jer hari hari teringin gak nak makan lain.

    ReplyDelete
  11. Rajinnya akak nak mendeko rumah. Rumah pusaka mak ayah saya ni kalau nak ubah kena minta izin.. hahahahaha sebab kakak saya nanti dia menjeling tajam kalau saya ubah apa2 barang rumah ni.. hahaha

    ReplyDelete