sila klik sini

Wednesday, 22 June 2016

KISAH SEMALAM 17 RAMADHAN

khamis         23  jun  2016       18 ramadhan




Assalamualaikum....









Memula nak ucapkan tq pada kawan baru akak kat sini...tq Atie Yusuf sebab sudi komen2 dan polow blog akak yg serba kekurangan ni...dalam ukhuwah dari akak di WGDG...nanti akak polow balik ye...muah ciket  :D








Semalam memacam xtvt yg akak buat dengan anak saudara akak si angah...pepagi tu akak pi ambik dia kat rumah tutup...(rumah baru diorang...si mak enon yg kasi nama "rumah tutup" terus lekat nama tu sampai sekarang)...kan semalam KL cuti nuzul quran tu yg diorang balik kampong...memula kiteorang pi klinik dulu...akak bawa bang ngah..alergik mamat tu makin menjadi2 pulak time pose ni...sian akak menegoknye...mata dah bengkak2 merah bagai...hidung asyik la berair tak sudah2...dia sebenonye tak bole banyak makan ayam tapi bulan2 pose ni tahu2 jelah...ikan bukan nye jalan sangat...ayam gak yg dia suka...hujung2 badan sendiri gak yg sengsara...akak pon chek sekali benonye...sebab akak pon ada alergik  gak...hehehe...tapi akak sesikit je...sipi2 gitu... :p

Tu nampak tu montot lori depan rumah tutup...diorang tengah memungah sofa dik non...maklum le rumah baru sume le nak kene beli...pestime sambut raya kat rumah tu pulak...kemain berkobar2 semangat raya diorang ni...ada gak akak try2 mintak skit semangat tu...tapi hampeh diorang kemut takmo kasi...hahaha...nyampah  :p



 Si helmet orang petama yg duk rasmi kat sofa baru mak ngah...kikiki...famili kak ngah akak diorang memang minat perabot kayu jati...akak tak perapa nak in sangat...sebab akak lebih ke arah fabrik...kan akak suka gaya kedesaan inggeris kekdahnye...tapi masa duk skodeng2 kat kedai tu semalam hakak cam dah terbekenan sesuatu pulak...hahaha...wah! tak bole jadi terus laju2 duk luar kedai...perabot jati ni harga bole tahan ye...lebih kurang harga sofa kat fella design  sana...sofa yg diorang beli ni tiga ribu lebih...terus laju2 telan ailio... :')

 17 ramadhan semalam dapat la akak berbuka sama2 dengan famili kak ngah akak...walau pon tak lengkap tapi bila ramai2 tu suasana tetap terasa havoc...akak masak kari ayam,ikan bako dengan sayo goreng je...yg lain2 sume diorang pakat borong kat bazar...beli serba sikit je tapi bila dah siap hidang terus jadi banyak le pulak...


 Orang lelaki makan atas meja dan yg pompuan makan kat bawah...makan bentang tikar camni lagi best kot...ni baru sempat hidang lauk pauk je...kuih muih blom taruk pinggan jadi nampak cam sikit je hidangan kat atas tu kan...lepas taruk kuih,pulut mangga dengan segala bagai terus berpinau mata nak memilih...air pulak ada 3 jenis je...mata kucing,nescafe o dan air kosong...kikiki...air kosong tu dah sah2 la utk akak kan...sekali tengok2 ramai rupenye peminat...bagos2 minum ayak kosong la sehat kan... :)


Memandangkan semua pon muka sememeh dengan tak bertudung bagai...jadi akak amik keputusan utk fotokan kaki ketua chef merangkap tuan tanah kedaung jelah sebagai kenanggan dalam entry ni...hahaha...jangan tidak katenye...tantik tak apron hijo kotak2 akak tu...kikiki :p






Ok la sampai sini je panjang umur kite jumpe lagi yek...chow :p







9 comments:

  1. Kayu jati tahan lama Mel..
    Kalah membeli menang memakai gitew..
    Kena tutup mata jer lah beli perabot jati ni..
    Akak pun dah macam berkenan pulak tengoknya kihkihkih..
    Tak pa lah cuci mata jer :P

    ReplyDelete
  2. Apron untuk hiasan tantik ler hehe.. hat potong daging,ikan bersisik macam ikang duyung haha.. sorry gurau senda.. amboi helmet dah resmi dengan potong reben sekali tu. Kadang suka kayu jati kadang suka campur.. kalau ada anak kecil kayu jati kut senang lap lap ja..

    ReplyDelete
  3. ingt kan baju raya dah try,rupanya apron ke hehehahaa
    sy pun tak berapa minat perabut kayu, nak duduk baring keras.prefer to sofa boleh lending2..smbil baca buku
    hahaha

    ReplyDelete
  4. Kelas gitu baju apron tu,Mal. Baru beli jugak ke apron tu atau pakej ngan perabot jati tu..hihii..gurau eekkk..

    ReplyDelete
  5. Sian abg Ngah.....yelah kan bebudak ni mmg ayam lah yg diaorang suka. Tp alergik le pulak.

    Seronoknya nak pindah rumah baru Mel, tambah lagi kalau semua serba baru, mmg tak nyenyak tidoklah, nak mendeko je kerjanya hihi...

    Nasiblah mak ni tak minat perabot jati, mcm pandai pandai pulak 'minat' tukan, tuannya tak mampu hihi

    ReplyDelete
  6. Akak ni minat juga perabot jati linda,tapi kemampuan je yang hanya upaya memandang je.Cantek sofa anak sedara linda tu.
    Apron ketua chef tu pun cantek,akak suka warna nya.

    ReplyDelete
  7. cantiknya kerusi.. laman nampak luas..

    ReplyDelete
  8. Wah kerusi jati... pergh saya pun telan ailio baca rege tu... huhuhu

    ReplyDelete