sila klik sini

Friday, 20 May 2016

MAK - MAK ZAMAN SEKARANG ^__~





sabtu           21  mei  2016




Salam sabtu semua n good morning  ^___^







Amik ni dari perkongsian di fesbuk...tak tau la nak gelak ke nak kecam kan...cam beso nau masalah dia...anak baru 4 tahun kot...tapi jawapan saudara Rizal ni memang win...setepek kene kat muka kanak2 malang tu...mintak2 lepas ni ibu muda tu insaf...tak payah nak tekan sangat anak2 yg masih kecik tu...biarkan mereka dengan dunia mereka...ada masa yg sesuai untuk itu nanti...ok la selamat berhujung minggu...ta...ta






13 comments:

  1. Dania umur 4 tahun I biarkan je dia main kak..di samping tu belikan dia flash card Dan macam2 kaedah megenal huruf..slowly ajar Dan masukkan tadika umur 5 tahun...cukup tadika sebulan dia dh boleh membaca..ni ada yg masukkan anak tadika seawal 3 tahun...pressure la budak tu

    ReplyDelete
  2. dalam orang dok kejar nak bagi anak jadi pandai.. boleh tayang result exam kat FB.. saya masih berjuang untuk pastikan anak saya boleh berdikari & urus diri bila tiba waktunya dia perlu buat semua tu. Depa tak syukur.. depa tak ada anak yang ada masalah dalam perkembangan.. Anak saya alhamdulillah 3 tahun setengah dah kenal abc & nombor walau speech delay.. sekarang dah boleh baca suku kata mudah walau masih dalam zon speech delay cuma dah verbal sebab dah ada sikit2 komunikasi tu. Walaupun saya masukkan anak saya ke tuisyen+terapi tetap saya lebihkan masa bermain dia.. kalau anak saya macam anak2 tipikal orang lain saya pun tak sampai hati rampas zaman kanak kanak dia dengan paksa belajar je tapi nak buat macam mana anak saya masih perlu di terapi.

    ReplyDelete
  3. Mungkin tak boleh salahkan mak... Salahkan zaman huhu😅

    ReplyDelete
  4. bila zaman la ni semua pandang A..huhuhuhu....

    ReplyDelete
  5. Hihi... kakak tergelak baca yg jawapan si Rizal tu Linda.
    Sekali bagi komen selepuk terus. Betul-betul dia ni:)

    ReplyDelete
  6. Ya Allah! Kasihannya dapat emak macam ni. Macamlah kalau anaknya pandai membaca pada usia tu dah pasti akan berjaya dalam hidup!

    Anak saya yang lima tahun pun masih terkial-kial lagi. Saya worried sick juga tapi takdalah sampai hantar signal SOS minta tolong. Ajarlah pelan-pelan. Lama lagi perjalanan. Kalau kenal huruf seawal umur boleh menjamin masa depan, memang saya pun hantar skema soalan macam puan ni. Hahaha!

    ReplyDelete
  7. kesian anak2. saya pun sedaya upaya tak ikut arus ibu bapa moden. anak2 saya masa tadika masih leka bermain. huhuh

    ReplyDelete
  8. saya pun kena tumpang nervous gak ni, anak yg 4 tahun tak hantar sekolah lagi ni.. hihi

    ReplyDelete
  9. Anak sulung kot.....tu yg dia risau sangat tu Mel. Agaknya anak anak kawan dia semua terer terer tu tambah risau tu. Lum ada pengalaman tu. Tunggulah anak dah 2 -3, dah tak heran dah haha...jadilah mcm helmet hihi...

    ReplyDelete
  10. Anak sulung kot.....tu yg dia risau sangat tu Mel. Agaknya anak anak kawan dia semua terer terer tu tambah risau tu. Lum ada pengalaman tu. Tunggulah anak dah 2 -3, dah tak heran dah haha...jadilah mcm helmet hihi...

    ReplyDelete
  11. Pengalaman kak zai sebenarnya anak2 tak payah dipaksa belajar. Sampai satu tahap nanti dia akan pandai dengan sendirinya. Cuma sebagai ibubapa pantau lebih baik dahulukan ajar sivik.

    ReplyDelete
  12. Pengalaman kak zai sebenarnya anak2 tak payah dipaksa belajar. Sampai satu tahap nanti dia akan pandai dengan sendirinya. Cuma sebagai ibubapa pantau lebih baik dahulukan ajar sivik.

    ReplyDelete
  13. Haha tu la Fadya pergi sekolah jugak tapi bagitau cikgu untuk berkawan, sebab kadang mama ada keja jugak hehe tu yang hantar..kadang ada exam tu yang nak tergelak tak pernah suruh dia study pun.

    ReplyDelete