sila klik sini

Monday, 23 May 2016

KOREAN SPICY NOODLE CHALLENGE ~ ABANG NGAH

 isnin           23  mei  2016



Assalamualaikum kekawan....



Sabtu lepas anak2 akak terima hadiah dari kakak sepupu diorang...tq ngah...bila tengok je...wah!! terus lompat2 abang ngah di buatnye...lama dah kiteorang mencarik benda ala ni kat melaka...serata mall masuk tapi hampeh habuk pon tarak...last2 orang KL jugak yg tolong belikan...kikiki...bebudak ni la asyik tengok kat youtube je sampaikan memasing telan ailio 24 jam...akhirnye alhamdulillah ada gak rezeki... :D




 Abang ngah telah mencabar diri beliau sendiri untuk makan 1 mangkuk maggi korean yg kekonon pedas nak mam ni tanpa minum walau setitik air pon...jangan riso kat mangkuk maggi korea ni ada tanda halal... :)

 Suapan pertama...konpiden je muka mamat ni...siap cakap sedap kemain lagi....

 Tetiba muka dah merah2 camni...hahaha...tapi tetap tahan takmo minum air

Makan lagi...jangan tak makan...banyak lagi dalam mangkuk tu...bertahan je muka dia time ni...hahaha...akak tukang gelak je...yelah nak sangat kan...hah hambik ko   :p

Abis je semangkuk cengini hah jadinye muka bang ngah...peluh meleleh2 siap air mata berlinang2 keluar...hahaha...mulut merah cam pakai lipstik...wakakakak...padan muka sebuk nak berchallenge bagai...lepas je akak snap gambo ni mengelupur mamat ni pi bukak petiais amik air...lama hoi nak hilang kesan pedas tu...minum air bercawan2 pon tetap gak pijau...last2 makan betik 4 potong baru kurang sikit...akak ingat kan lepas dah kepedasan camni mamat ni jadi insaf...tak ye dia siap pesan kakak sepupu dia suh beli lagi... T____T 


Akak ada gak try rasa sesudu...mee baru jejak lidah tetiba dah rasa pijau...dasyat seh mee orang korea ni...lidah besi ke hape diorang ni ??? arwah cacing2 sume dalam perut...mati tebako gamaknye...hahaha...ok la sampai sini je...ta...ta  :p





7 comments:

  1. kak, ada la kat melaka. kawan aku beli kat gajah berang. kat souvenir shop dia kata

    ReplyDelete
  2. Wah orang korea rupanya lagi dahsyat ya makan pedas...ingatkan org kita je yg handal.
    Kesiannya abang ngah kepedasan sampai berpeluh2.Tentu sedaplah tu jadinya nak suruh beli lagi.
    Anak akak Fateha ada juga kata dia makan megi korea ni.

    ReplyDelete
  3. La sesudu je hanh try Mel.....apa barang!!! Haha...Mak dah try gak! Mmg pedas. Nak hilang bukan main susah. Tp oklah ....kena dgn tekak mak..

    ReplyDelete
  4. La sesudu je hanh try Mel.....apa barang!!! Haha...Mak dah try gak! Mmg pedas. Nak hilang bukan main susah. Tp oklah ....kena dgn tekak mak..

    ReplyDelete
  5. deh try mkn.gila kembg kempis idung,segala telinga bibir merah padam.pedasss giler !!

    ReplyDelete
  6. Adoi aunty kena cucuk ubat kebas dulu ni baru boleh makan haha..berdesing tengok pun

    ReplyDelete
  7. Alamak..takut plak SA nak Cuba...Tp dlm hati tu teruja nak mencuba Ni...

    ReplyDelete