sila klik sini

Thursday, 5 May 2016

HIDUP SEGAN MATI TAK MAHU ~ TAPI BAGOS JUGAK KALAU TAK MATI ^_~

jumaat        6  mei  2016



Salam jumaat sayangans....


Wah!!! tajuk ntah hape2 je yg ko taruk Linda oiiii...hahaha...ala belasah je la kan yg penting hado...sebelom terlupe nak ucap tq pada hadek semut senyum...tq sebab sudi polow hakak...kembang kempis lobang hidung hakak baca komen murni pepagi ni...kikiki...akak ni blogger kampong je...tak koje duk rumah...menulis blog untuk mengisi masa lapang...eh! mesti ko terkejutkan...nape akak cerita sume ni sedangkan ko tak tanye pon...ok abaikan...hahaha...peace no war...ececece...macam la ko ajak akak bergaduh plak kan...kahkahkah...jap lagi akak pi polow ko pulak ye...tq sekali lagi dan salam ukhuwah dari akak...






Ni hah yg akak maksudkan...taman ketot yg ada kat rumah akak ni...sian dik non pokok2 bunga kak ni kurang kasih sayang...kurang air...kurang baja...memang serba kekurangan la kirenye...tapi lepas ada ujan sikit2 hari tu tetiba berbunga le pulak...



Walau pon badan kurus kering yg penting tetiba ada bunga beso seketul kat situ...yg pelik tu rumput rampai sume kemahen gemuk2 le pulak menebeng dalam pasu...nyampah...

Yg ni paling kesian...nampak nau hidup tak terurus...tapi tetap tabah mengeluarkan bunga... T___T ...sob...sob...sob...sedih pulak akak menegoknye...lepas snap2 gambo ni terus akak masuk rumah tuam kipas depan muka...hazap uolllssss kat luar tu panas kedaung...hahaha

 Taman ketot akak di saat kegemilangan dia...ni gambo awal tahun lepas kalau tak silap akak...si mak enon pon ada terselit kat situ...dia sebuk nak mengejekan burung dalam pasu tu hah...kikiki...tu hiasan2 kecik yg akak gantung kat rumah burung tu bertahan tak sampai seminggu ye...abis kene curik dik non... T__T ...kong asam sangat benda dalam pagar pon ada yg berani nak curik...nasib baik rumah burung akak diorang tak hangkut sekali...

Pokok ni dah arwah dah...bukan pokok je dengan kucing2 tu pon dah arwah sebenonye...gindu akak dengan coket...harap coket tenang disana...ofcos la kan kucing mana ada dosa...yg hakak ni tak tau lagi huntung nasib...moga kite semua di beri penghujung yg baik...mudah mudahan...akak mula trauma nak lepak2 kat luar ni bila rumah jiran akak kene rompak di awal pagi tahun lepas...sejak tu akak memang jadi takut dik non...ok la akak mengaku 50% lagi sebab akak femalas...:p lepas pikir2 ni akak ingat nak mula kan balik la taman kecik akak ni...berseri skit time raya nanti kan...tengok la camna nanti...ok la sampai sini je ...ta...ta





9 comments:

  1. Cantik tu bunga-bunga tu, pasu hat elok letak kat taman mesti naik seri kan.. enon duk nak menanam jugak tu. Eh.. suka tengok bunga pink, kena la tanam lain cantik terserlah tu. Kena minta polis ronda kawasan sis sebabyang kecik pun boleh hilang ni..moga lebih selamat kan..rumah burung tu bungalow betul tu, cute :)

    ReplyDelete
  2. tekejut baca title...hehe...mcm kejam jer...=)

    ReplyDelete
  3. SA suka bunga..tapi nak tanam bunga xde seni la tangan ni..at last tanam sayur..dapat gak makan

    ReplyDelete
  4. Hahhaha..
    Nampak sangat huru hara taman secoit tu ye Mel..
    Banyak rupanya dah jadi arwah..
    kesian dapat tuan macam kita ni kan Mel..
    Akak macam tu gak Mel..
    Daun pandan akak dah arwah lama dah dengan daun kesum..
    Balik kampung tu hari ambil balik benihnya..
    Untuk tanam semula..
    Alhamdulillah dah musim hujan balik..

    ReplyDelete
  5. Coket dah kenapa pulak matinya Mel? Sakit ke kena langgo?....

    Mak tengok BMW coklat tu mcm terliur pulak. Terliur ajelah pakai mmg tak mampu hihi....
    Mak bab bab berkebun ni mmg kurang minat Mel, tp tgk bunga banyak rimbun gitu mcm cantik pulak ek. Ko nak tau Mel mak punya pokok semuanya yg tak payah siram haha...

    ReplyDelete
  6. Kalau nak cepat berbunga ,tanam pokok bunga pukul 10 macam linda tanam tu....cantik kalau dah banyak berbunga.
    Linda ni memang suka mendeko ya,akak tengok banyak hiasan2 kat keliling pasu tu.
    Akak pun banyak tanam pokok bunga berdaun je linda ,senang nak jaga linda.

    ReplyDelete
  7. Bab berkebun ni tak kira lah tanam bunga ke sayur memang mengujakan tapi sampai bab nak maintain tu..mood nk ON selalu :)

    ReplyDelete
  8. Comelnya alahai taman. Dah macam mini zoo pun ada. Frog tu selamat lagikan, tak arwahkan?

    Nasib baik ada juga taman secoet di tepi rumah nun. Kalau macam saya ni, bukan setakat secoet taman, sebutir tanah baja pun takda kat laman rumah tau. Hajat berbudi pada tanam bukan main lama tertanam dalam hati sampaikan tak keluar-keluar dari hati!

    ReplyDelete
  9. Walau taman sekecik mana pun klau dijaga dgn elok mesti berseri. Linda cuba tanam dan ubah semula biar berseri masa raya nanti. Pssst...pergi ke Kaison...

    ReplyDelete