sila klik sini

Friday, 13 May 2016

DURIAN OH DURIAN !!!!!

sabtu           14  mei  2016



Assalamualaikum dan selamat berhujung minggu ya sahabat....




Dah lama beno rase nye tak makan durian...kalau terasa cam dah teringin sangat akak selalu beli durian crepe je...lepas gak la tekak yg nak sgt makan durian tu...lambat lagi gamaknye musim durian ni ek...cam taun lepas time bulan pose melambak2 orng jual durian...murah2 pulak tu...hangin je akak menegoknye...hahaha...bulan2 pose akak memang tak berani nak makan durian...faham2 jelah kan...bila time tak pose ni tanak pulak durian tu melambakkan diri beliau...nyampah...hahaha...baru2 ni akak terjah Jusco...dari jauh dah bau durian mencucuk2 kat lobang idung...sekali bila tengok harga...kusssss semangat.... :0


Camni la reaksi akak time tu...hahaha...gila tak gila la...sepeket durian yg dah siap kupas tu berharga rm43.90 uolllsss...dalam peket tu ada la dalam 6-7 ulas...durian musangking katenye...king tak king kalau dah camtu punye mahal baik tak payah makan...terus laju2 singgah Tesco beli durian crepe 2 kotak...makan sambil membayangkan durian musangking 43 hengget tadi...hahaha...bruppppp...alhamdulillah kenyang :p



Baru semalam cerita2 dengan mak akak pasal durian...cam dah takde topik lain nak sembang...last2 dua2 beranak asyik la menelan ailio...hahaha...kiteorang berangan nanti kalau beli durian akak nak buat camni...dapnyeeeee...pulut durian berkuah santan...nangisssss la camni...


Takpe la akak sabo jelah dulu...mana tau seminggu dua ni durian jadi murah ke hape kan...tetiba kat pasar ada manusia yg melelong durian...

"dua singgit...dua singgit...!!! "  .....hahahaha ...cam Mail dalam upin ipin tu :p



ok la malas nak cerita panjang2...adios amigos...ta...ta



*semua gambo di atas akak cilok kat google...tq google 





10 comments:

  1. Mak ai,mahalnyaaa....sikit pulak tu.
    Kat rumah akak ni ada pokok durian nan sebatang pun dah mula berbunga .Akak tak minat durian ,kalau dekat rumah linda pasti akak hantar ,sekarang ni pun kalau durian gugur pun akak sedekah kan pada jiran2 dan kawan2 je.Kat rumah ni setakat sebiji dua je makannya.

    ReplyDelete
  2. Tengok kat gambar buat kakzai terliur sangat dahlah hantu durian.Musim durian lambat lagi yg byk jual durian siam.

    ReplyDelete
  3. ya hampunnnn.. sedap nyaaa.. terliur niiii

    ReplyDelete
  4. hihi..saya bila pi membeli barang dapur sanggup pusing kot jauh jangan dok lalu tetepi booth durian tu kak...nampak gaya bulan puasa ni baru turun sket harga durian tu gamaknya.

    ReplyDelete
  5. kak. aida ada beli gak few times durian kat jusco tu.
    but yg murah skit ler.
    RM20+ gitu. lepas kan keinginan anak2 :)

    ReplyDelete
  6. Kesian kan ... Kita pun kepingin .. Tapi tunggu harga jatuh hihihi

    ReplyDelete
  7. akak ni kan..saje jer tau...sabar jer la....

    ReplyDelete
  8. Kalau macam tu comel, tak akanlah tokey durian tak mahu bagi diskaun 90%!

    Saya pun peminat durian. Baru-baru ni ternampak penuh gerai jual durian di kawasan perumahan tapi belum sempat singgah lagi. Takut sangat bila nampak durian, tak ingat dunia sebenar lantas terus naik balik BP!

    Setakat ni saya pun sama, kalau teringin durian, makan durian crepe cukuplah! Tak mainlah sepotong, nak sepeket ^_^

    ReplyDelete
  9. Mak ai.... gebu gebasnya doyan kat atas tu ha....
    Yelah Mel, mak pun lama tak makan doyan teringinlah pulak. Mak selalu beli kat JJ jer Mel. Beli dah dekat nak pukul 9 dapatlah separuh harga hihi.....
    Jarang sangatlah beli doyan yg ada kulit. Ko pun tau mak ni femalasnya macamana haha... Doyan ni selalu mak buat serawa makan dengan pulut jugak

    ReplyDelete
  10. baru pagi tadi member share.
    nanti lepas raya ada pesta durian kat sg udang kak.
    akak pernah gi situ?
    aida x pernah gi pesta tu. kali ni in shaa Allah nak ajak ler mr.asben.

    ReplyDelete