sila klik sini

Monday, 4 April 2016

SENYAP SEPI ~ KISAH TUDUNG LEMBU DAN KAMBING ~ APECERRRR ???

selasa          5  april  2016



Assalamualaikum sume.....








Sedo tak sedo dah nak dekat seminggu akak tak menjenguk ke sini....Allahuakbar...ape nak jadi la akak ni...banyak yg akak kene kejar tapi cam tak tercapai pulak...maaf pada kawan2 yg tak sempat akak skodeng seperti selalu...rindu nak baca celoteh korang...tapi buat masa sekarang ni akak terpaksa pendam dulu...inshaa Allah lepas ni akak aktif macam biase balik ye...





Tapi sempat gak akak ikut cerita yg tengah sensasi meletop2..pom...pom...pom ni...hahaha...bagos jugak sebab akhirnye ada yg berani nak menegur...salute akak pada Wardina ni...memang betol pon ape yg dia tulis tu...agak2 la kalau nak tunjuk yg tudung makcik Fareeda tu hebat sangat pon...nampak sangat tak profesional...kate jenama hebat tapi kejadahnye sampai gini time nak membeli...berebut2 cam kat pasa ikan je...


Pompuan lelaki berasak2 siap terpekik terlolong...dah takde iman ke hape diorang ni ???? kalau tengok muka dari video tu sume dah tahap purba2 dah tu...yg jantan pon sama sebuk berebut gak dah kenapa ??? ko pon pakai ke tudung makcik Fareeda tu ??? dah lama benda ni ginikan...setiap kali ada tudung baru keluar mesti kekecohan camni terjadi...ada tu siap berkhemah bagai depan butik ni...dah rupe keluarga gelandangan dah akak tengok...anak kecik sume diorang hangkut..ya Allah dah kenapa la diorang ni...taksub sangat pon tak bole jugak...lain la kalau ko pakai tudung tu tetiba rupe ko bertukar cantik ibarat seorang pari2 yg berterbangan...ni akak tengok same je pon...lepas berpeluh2 tudung ko bau kepam gak...hadoi susah la nak hadam kalau dah sampai cengini...akak amik sebagai iktibar jelah sonang...tanam kan keinsafan dalam diri.... :(


Suka nau anak makcik Fareeda ni tengok custemer dia berasak2 camtu...hape yg dia cuba bukti kan pon akak tak tau...sejak dua menjak ni akak cam tak berapa tak berkenan dengan cara depa ni suami isteri...budget bagos je...kalau di tegur terus melenting hokey...yelah orang kaya kan bukan bole nak tegur sembarangan...tapi dia tak sedo ke sapa yg hulur duit supaya diorang bole kaya...dapat pulak pelangan sume tak sedo diri...sanggup berasak2 camtu semata2 nak kan sehelai tudung yg harga nye mahal kemain...



Sikit lebih kurang je akak menengoknye...Tudung !!! tudung !!! kami nak tudung !!!....wakakakakak   :p :p :p



ok la ta..ta..uolllsssss 



16 comments:

  1. tulah kan. berebut-rebut nak nombor giliran. cubalah buat sistem bernombor yang lebih teratur

    ReplyDelete
  2. Kak Zai tengok pun rasa malu berebut benda yang melambak kat pasaran.Kesian pun ada musykil pun ada juga.

    ReplyDelete
  3. Bukan aje menimbulkan rasa marah tapi memualkan kalau ginilah jadinya Linda.
    Bangga apa kalau ini yg kita tengok. Nak cari pahala dosa jadinya
    Yg jadi pelanggan pun tak tahulah kakak tak ada rasa apa ke?
    Carilah tudung lain pun ok apa...

    ReplyDelete
  4. Tulah kan,apa lah sampai berebut2 cam gitu...huh..akak pun memang tak faham.Bagi akak lah xkisah tudung tak de jenama janji cantek.
    Bila tengok2 cerita orang kat luar negara bila ada sales mereka beratur panjang utk masuk....ke dalam cerita je?

    ReplyDelete
  5. malinda hat berebut2 ni depa beli untuk jual semula online tu yg jadi macam ni untukdptkan koleksi terkini, kalau hari biasa pi butik diasunyi sepi je kan hihi adoi manusia ni macam2 kan :)

    ReplyDelete
  6. Hmmm...saya tak sanggup berasak macam di atas...

    ReplyDelete
  7. tak gheeti nak komen dah..harap pembeli banyakkan muhasabah diri. bak kata linda bukan sekejap tu boleh berubah jadi cantik selepas pakai tudung makcik parida. kalu dah memang cantik, pakai tudung rm10 pun tetap cantik. makanya.. penjual janganlah nak memanipulasikan wajah cantik anugerah Allah tu untuk meraih jualan hebat dan keuntungan banyak. kesian makcik/pakcik yg berebut nak jadi cantik macam model tudung tu..

    ReplyDelete
  8. suka beno parida hah tengok orang berasak-asak
    berasak laki pempuan. yg tu tarik tudung dia, yg dia terpekik terlolong macam kene rasuk. watdehel sangat

    ReplyDelete
  9. Patutlah senyap sunyi jer tak de komen hang. Hang sebok kenapa Mel? Cer cite kat mak sikit.

    Dengar dengar cite jugak pasal ni. Nasiblah mak ni tak minat sangat tudung dia ni. Sebab mahei hihi...kalau Rm sepuluh hinggit nak gaklah beli hihi...

    Surelah suka weyh...namanya pun anak tokey, tengok pelanggan bukan main ramai gitu

    ReplyDelete
  10. Patutlah senyap sunyi jer tak de komen hang. Hang sebok kenapa Mel? Cer cite kat mak sikit.

    Dengar dengar cite jugak pasal ni. Nasiblah mak ni tak minat sangat tudung dia ni. Sebab mahei hihi...kalau Rm sepuluh hinggit nak gaklah beli hihi...

    Surelah suka weyh...namanya pun anak tokey, tengok pelanggan bukan main ramai gitu

    ReplyDelete
  11. sejak dia kritik dato Vida tu saya tak berkeknan kat depa ni kak..padahal cara diaorang berniaga pun dah lama saya nampak banyak silap.Rakam video orang tidur depan kedai nak tunjuk orang tak sabar nak beli, lepas tu tak boleh di tegur lak tu..nsemoga kes macam ni membuka mata diaorang yang cara diaorang adalah salah..

    ReplyDelete
  12. biar ke depa yang fanatik sangat tu udah la.. kita takyah join la ye :)

    ReplyDelete
  13. mana tak suka.. mesti bangga masing2 macam kena histeria berebut nak beli tudung dia.. hahaha

    ReplyDelete
  14. kesian...itu je yang mampu SA cakap...bior di lantaknya tokey tudung tu kak..dia memang suka publisiti..kang tulis or up lelebih bg publisiti free plak kat dia..yang untung dia..dia peduli apa..janji dia suka

    ReplyDelete
  15. hahahaha gambar last tu...epek lebih sikit

    ReplyDelete
  16. aida cukup meluat dgn semua drama tudung ni kak.
    sampai gitu skali ketaksuban nak mencari rezeki.
    hingga menjatuhkan maruah sendiri berebut.
    pastu jual mahal2 and buat org lain gigit jari.
    mana nak berkat, kan?
    yg owner kedai tu pun, buat ler mcm aidijuma. takde plak kes berebut sampai gini skali. under control...
    proper beratur. ada nombor. kena kawal la.
    ko kan owner. ko kena kawal. kalau ada yg mati kena pijak, ko nak responsible??!!

    ReplyDelete