sila klik sini

Monday, 7 March 2016

XTVT SENI DI WAKTU PAGI ~ MAK ENON

 selasa        8  mac  2016


Assalamualaikum dan salam mesra...


xtvt sehat untuk mak enon pepagi ni...kikiki...minah tu pepagi hari dah buat akak meroyan dik non...serba tak kene je minah tu...ada aje modal dia nak buat lalak...kecik beso kecik beso je akak menengok dia...last2 akak umpan dia dengan xtvt kaler2 cengini...senyap terus...muka manis je...gasakkkkk :p


 Senyap je dia...sori gambo agak cekci di situ...kikiki...akak bior dia belenggeng kang kene baju kaler tu hakak jugak yg hazap nak menyental... meja tu akak nak alas dengan ketas sokabo pon dia melenting tak kasi...eh! garang pulak ko pepagi ni ye...cubit vontot baru tau...


Wah..wah..!! senyum ko ye...suka beno le gamaknye tu...minah ni kalau buat xtvt cengini gemor sangat la dia...tapi akak jelah yg seriau tak bole blah...abis sume  kusi akak balut dengan kain batik..."cat la nak asalkan jangan ko cat dinding rumah kosi meja ibu je sudah...haku anto ko duduk pulau Jerejak terus"...hahaha


 Muka budget kembang je lepas akak puji2 patratus kali tabung yg dia dok kaler tu...mintak2 lepas main conteng2 ni mood jadi baik sepanjang hari...tapi kejap2 kene la puji cakap dia terer bagai...hahaha...tadi akak pi jemur patung ni kat luar dah kucing cik boss pi jilat2 pulak...jangan kucing ni keracunan je sudah...ape2 yg terjadi kang akak salahkan mak enon jelah...hahaha...ok la sampai sini je nanti kite cerita2 lagi ye...ta..ta







21 comments:

  1. Adik jgn cat meja consol ibu yg baru aje dicat itu tau. Nanti ibu dgn Kak Long sekali nangis sama-sama:)

    Ada idea pulak dia nak warnakan tabung dia ke warna gelap Linda. Bagus bagi tak nampak duitnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kikiki...mintak2 la dia tak pikir sampai situ kak...nangis bawah bantal saya dgn kak long nanti...ala minah ni dia main tenyeh je kak asalkan mewarna kekdahnye...

      Delete
    2. eh! lupe nak kabo yg patung tu mak enon tak kasi letak duit ye dia cakap nanti takut patung tu mati...hahaha...konfius di buatnye

      Delete
  2. Hahha..
    Pandai ko Mel ..
    Perangkap bagi mak enon tu senyap..
    Udah di kaler nya biru gelap tu ye..
    Ok lah tu mak enon ..
    Pada ko kena duduk Pulau Jerjak tu hahahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terpakse dalam rela je tu kak...perasan gak kekadang mak enon ni suka nau dgn kaler biru...pasal pulau jerejak tu saya selalu ckp dgn dia tapi minah tu mana la nak faham paling abis pon dia sengih je...hahaha

      Delete
  3. Dia boring tu linda sebab tu melalak.tapi ada jiwa seni juga mak enon ni ya ,suka bab2 mewarna...Apatah lagi tengok kak long dgn ibunya buat kerja mengecat.
    Layan kan je linda...anak2 ni cepat membesar,satu hari nanti kita akan rindu masa2 begini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin la kot dia boring...tu la dulu saya berangan nak sekolah kan dia kak...last2 jadi kes lain pulak...hari saya mengecat tu pon asyik la dia meroyan nak menolong gak...cam nak berperang gak la saya hari tu...betol tu kak sok2 bila semua dah beso mesti senyum sorang2 eringat peel masa kekecik camni...

      Delete
  4. Bagus tu..kreatif....minda kanak2 jgn di sekat kreativiti mereka...cuma jgn terlebih sangat kreatif nanti macam dinding rumah saya, mmg penuh karya mereka...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kikiki...anggap jelah tu hasil seni yg tak mungkin bole di jual beli Doc...hahaha...

      Delete
  5. Comel mak enon, tak kasi taruh surat kabo ye, rimas la, nak la atas kayu tu baru thrill kan.., bagus aktiviti bole ada kemahiran turun temurun :)) ai cik miau asal duk pi jilat. Kena panggil ambulan pula nanti hehe. Cantik umah, bole masuk impiana ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia memang saje nak buat mak dia seriau dik...ceconteng je banyak yg comot dari comel...akak tangan pengkau kalau buat ape2 memang langsung takde seni...kikiki...tu la pasal bole pulak di jilat2 kaler kat patung tu...akak dah pikir bukan2 je sebab takut gak racun ke toksik ke hapekan..dah la meow tu tengah bunting...tapi alhamdulillah takde ape2 dah pon selamat bersalin 2 hari lepas...

      Delete
  6. Tergelak kak Zai bila Linda tutup kerusi dgn kain batik. Takut mama mak enon kena cat hihihi...berlenggeng tapi tetap comel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. seriau kak...kosi saya jenis kain kalau kotor memang susah sikit nak bersihkan...ada kain batik lelama tu saya serkup terus...comot masam minah tu sebab blom mandi masa amik gambo tu...hahaha...kantoiii

      Delete
  7. Wah dik.. kalau mama tak amik gambar mesti berjaya cat meja konsol mama tu kan dik.. kihkihkih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia pegang berus kaler tu je akak terus tunggu sebelah...hahaha...jangan harap dapat pi celah bedah tempat lain :p

      Delete
  8. Dah ghuper org minyak jer aunty tengok Izara weyh tabung tu hihi...
    Budak kecik gitu le, jek tinggi melambung sikit dah bukan main suka lagi dia sepanjang hari hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia main cat je sume satu kaler...hahaha...nak tergelak pon ada...bukan bebudak je yg suka kene puji kekadang tu yg purba2 pon suka gak...hahaha...kembang je hati...hehehe

      Delete
  9. kreatif dia ni....ada seni gak dik ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia main cat2 gitu je dik...takpe la asalkan dia happy kan mana tau dah beso2 sok pandai melukis ke hape kan...

      Delete
  10. pada aida memang biar ngecat dan berlenging aje kak.
    if not nanti comot ker apa ker.
    hi hi kat umah ni sebeno nyer ada benda utk kakak2 berdua tu ngecat.
    tapi dek kerana ada si bujang sorang, tak terbuat lagi. ibu larang! hu hu hu...
    karang abis la umah kecil ku satu ni kak oii.
    porak peranda!

    ReplyDelete