sila klik sini

Thursday, 17 March 2016

CURI CURI MASUK

jumaat           18  mac  2016



Assalamualaikum kawan2....


Alhamdulillah jika sampai time matahari turun jap lagi maka akak dah berjaya menganti pose untuk hari yg ke 4...moga Allah menerima amalan akak...tinggal 2 hari je lagi... :D





Tiap2 pagi time tengah melanggut akak suka beno tengok cahaya matahari yg dok curi2 masuk camni...ruang tamu akak yg memula tu suram sikit demi sikit nampak semakin cerah dan terang...suka...tapi cahaya matahari ni ada kejap je....bila dah tengahari sikit ruang tamu akak terus jadi redup balik...

Ingat lagi dedulu time akak baru2 nak bina rumah kat atas tanah ni...macam2 stori dan gosip tersebar...kenkonon nye tanah kiteorang ni keras la..tempat laluan la...akak buat dono je...malas melayan...last2 ape yg di gosipkan tu benar belaka dik non...tanah akak ni memang keras rupenye...sebab di penuhi dengan batu kerikil  dan menjadi tempat laluan pekerja2 kontrak binaan...kikiki...kisah 13 tahun dulu....


Gurau2 pagi...jangan marah hah nanti kene jual....lelong...lelong  :p








30 comments:

  1. Hihihi..
    Nak jugak si Mel ni..
    Beriye akak baca..
    Macam mistik jer..
    Rupanya lawak pagi Jumaat ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki...kisah beno tu kak bukan rekaan...tapi bila teringat setelah berbelas tahun ni rase cam kelaka pulak...

      Delete
  2. Yalah linda terkena juga pagi2 jumaat ni.
    Samada keras atau tidak ,dah rumah sendiri tak rasa takut pun kan...pada kakak lah.
    Kat rumah akak ni pagi2 akak dah selak langsir kat ruang tamu ,dapat lihat matahari terbit...kalau tidak memang suram gak apatah lagi tinggal sorang buat akak mengantuk je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betol tu kak...keras ke lembik ke dah rumah tempat kite berlindung dari hujan dan panas...macam mana pon hadap jelah...yg lain2 tu kite serah je pada yg maha kuasa...saya pon kalau nak cahaya kene selak langsir jugak...gelap2 mesti la sedap tido kan kak...kikiki

      Delete
  3. Kak Zai ingat tempat jin bertendang rupanya keras batu hihi...
    Alhamdulillah sekejap aje kan dah nak habis ganti puasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tempat ni dulu sebelom tanah2 di buka bole kire tempat jin bertendang gak kak...alhamdulillah kene cekal kan hati ganti pose time musim2 panas ni

      Delete
  4. akak ni kan..beria SA baca tau..pandai buat lawak...SA pun suka tgok cahaya matahari yang macam ni..selalunya kalau kat rumah kampung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha....sekali sekala je dik...sama la kite...suka beno tengok cahaya matahari pepagi camni...nampak berseri je kan :)

      Delete
  5. Yelah kalau tak keras mahu jerlus nak bina rumah batu Linda
    Bertuah punya adik pepagi ni kakak terkena juga hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...betol gak kan kak...kalau tanah lembik hape jadi dgn rumah saya gamaknye...ala sesekali je kak buat n3 kelaka...hehehe

      Delete
  6. Rumah saya lak redup je dari pagi sampai ke petang..tapi kalau rumah kampung dulu memang ada cahaya masuk macam ni sebab rumah kampung banyak tingkap..

    Benda "keras" tu kat mana2 pun ada kak..dah namanya menumpang di dunia yang sama..ada la semua nya..entah2 kat sebealah kita ni pun dia dok ada,..perati je..ehehehehh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak memang suka ada cahaya semulajadi camni dik...kirenye rumah akak ni cam rumah kampong gak...tapi buat pakai batu...takde modal nak buat rumah kayu...tak mampu benonye...kikiki...betol tu dik benda ala tu memana je ada...part ko tulis perati tu cam seram pulak...hahaha

      Delete
  7. huhuh terkena pulak saya tengahari ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki....alaaaa dik sesekali je terkono....u are my fren...sila jgm kecam :p

      Delete
  8. kalakar la kak mel ni..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak memang camtu dik suka buat lawak...hehehe

      Delete
  9. buat lawak seram lak akak ni..huhu..

    selamat berbuka jap lg~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki...sesekali dik nak gurau2 dgn korang....

      Tq dik alhamdulillah selamat dah berbuka :)

      Delete
  10. hahahha...memang suspen. Tawakkal je pada Allah, mesti akan dilindungi-Nya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suspen lawak seposen...kikiki...betol tu bertawakal je pada Allah dia la yg maha mengetahui :)

      Delete
  11. Bestkan Mel dpt buat rumah atas tanah sendiri. Boleh design ikut suka hati kita.

    Mentang mentang le nak keluar entri Munafik, buat saspen lak dia kat entri ni ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...tanah kocik je mak...tu pon nasib baik ada sedara sudi jual...tak jugak sebab kalau ikut kan kite nak rumah 1 tingkat je tau...tapi dah cik boss beriya kite mengikut je...

      Hang dah tengok ke blom filem munafik tu...pi terjah cepat...best gile kot dilem tu ;p

      Delete
  12. Bestkan Mel dpt buat rumah atas tanah sendiri. Boleh design ikut suka hati kita.

    Mentang mentang le nak keluar entri Munafik, buat saspen lak dia kat entri ni ...

    ReplyDelete
  13. Keras ngan batu kelilir ye kak? Yg kat tingkap tu x termasuk kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...kong asam ko dik :p
      Yg kat tingkap tu takpe sebab kat luar...dia kalau masuk dalam memang laju2 akak bungkus kain baju tido kat kaki lima jusco...hahaha...motif sgt jadi gelandangan tepi jusco kan... ;p

      Delete
  14. assalamualaikum kak lama tak masuk umah akak..pekabo kak :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaikumsalam yan...yan pon jarang sangat up n3 sekarang ni ye...harap2 yan dan keluarga sehat2 selalu...akak alhamdulillah sehat2 je dik...cuma xik boss dgn bebudak rumah ni ada la kene demam batuk2 sikit...musim panas kan sume serba tak kene jadinye

      Delete
  15. ha ha ha :)
    akak ni kan buat lawak di akhir entry ekk.

    ReplyDelete