sila klik sini

Tuesday, 15 March 2016

ALHAMDULILLAH AKHIRNYE BERCERAI JUGAK

 rabu           16  mac  2016



Assalamualaikum dan salam mesra.......




Jangan pikir yg bukan2 ye...bercerai yg akak maksudkan adalah si Izara @ mak enon dengan benda ala ni hah....sejak lahir minah tu tak bole tinggal benda ala ni sampai naik risau akak di buatnye...pegi mana2 je benda ni la yg akak akan terkam dan simpan elok2 sebab takut terlupa...walau pon minah tu takde la menyoyot 24 jam tapi time dia nak tido benda ni memang kene ada ye...kalau tak sampai ke subuh la dengan akak2 sekali tak dapat nak tido lena uollllssss.... T___T



Ni antara koleksi puting kopek feberet si Izara...sedondon sangat2 dengan baju seluar sume...hahaha...time ni mesti dia dah mengantuk pasal tu ada je benda ala tu tersentil kat mulut...

 Tapi sejak sebulan yg lalu akak bertekad nak hentikan tabiat yg tak berapa nak cantik ni...buruk beno dah beso2 masih nak berputing bagai...lagi pon akak perasan gigi belah atas Izara dah mula makin ke depan...oh my...oh my...akak kene bertindak cepat...2 minggu pertama akak dengan cik boss memang tak cukup tido...minah ni asyik la terjaga tengah2 malam merenggek2 nak puting...akak bertabah je sepanjang waktu tu...sampai satu saat penah gak tengah2 tido tu akak terasa geli2 kat siku...rupe2 nye minah ni tido sambil pepiling menyoyot puting...apa kessss...!!! tu bukan puting nak oiiii...tu siku mak ko...!!!...hahaha...tapi sekarang alhamdulillah Izara dah seratus peratus bebas dari puting kopek...semalam akak saje2 tunjuk puting kopek lama kat dia...walau pon ada debar kat dalam hati takut2 minah tu terjebak balik ke hape kan...syukur sekali lagi sebab minah tu siap cakap takmo dan geli tengok benda yg dulu kemahen dia puja2 tu...hip hip horeyyyy...akak adalah orang paling happy dalam kes ni...mak2 yg punye masalah camni je yg paham kot...hahaha...


                     Testimoni dari tuan punye badan setelah bebas dari ketagihan.... :p

" Sekarang hidup saya lebih bermakna tanpa puting kopek...tak caya tengok ni saya tak perlukan puting lagi untuk tido dengan lena...saya hanya perlukan seketul donat dengan taburan gula yg kalerful camni " ...kikiki...jangan tak percaya ye tak lama lepas akak snap gambo ni si mak enon bole pulak terlelap sambil pegang donat kat tangan...hahaha



Ni akak tepek jelah sekali menu berbuka akak semalam...cik boss bermurah hati singgah pasa malam belikan kuih dan air feberet akak...semalam akak masak asam pedas ayam dan tumis sayo je...pastu daging bako 2 keping tu akak songlap dari bungkusan nasi kerabu kak long...akak sebenonye berbuka nasi je pon dah cukup takde kuih pon takpe...tapi dah orang tu belikan akak terima dengan hati yg girang....tq cik boss...alhamdulillah 1 hari telah selamat tinggal 5 hari lagi untuk akak hadap...inshaa Allah semuanya akan di permudahkan...selamat berpuase pada yg sama2 tengah menganti cam hakak ni hah...ta..ta





33 comments:

  1. hahaha. Adli pulak saya tak biasakan di pakai puting tapi ada stu hari tu dia terjumpa puting dan dia letak dalam mulut dia boleh nak termuntah. Dah tu rupanya dia letak puting tu dalam beg baju makcunya dan bila makcunya sampai kuching terjumpa puting tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...jauhnye puting tu berjalan siap naik kaptebang...bagos la camtu Lea tak payah susah2 ceraikan dia cam hakak ni hah :)

      Delete
  2. hai lama tak jalan2 sini busy sket uols ngeh3
    dah takde puting baru la anak dara cun sket

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe la dik akak faham ko sebuk bekoje...kannnnn...hahaha...baru cung sikit kalau tak buat spoil je bila ada puting tersentil kat mulut...hahaha

      Delete
  3. Akak tengok tajuk ingat kenapa lah bersyukur sngat bercerai ,rupanya izara punya kisah....
    Akak 5 anak cuma azim sorang yang hisap puting ,memang susah sangat nak hentikan,sehingga lah satu hari tu gigi dia sompek baru lah dibuangnya puting kopeknya tu .
    Yalah linda kalau dah habit dia ,kalau takde benda tu dibawa ke mana2 parah kita dibuatnya.
    Alhamdulillah,dah berjaya pun si kecik tu lupakan puting ya...bertambah comel kan tanpa puting.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bercerai ni happy la kak...cerai2 yg lain tu...Allahuakbar mintak di jauhkan...kikiki...saya ni dulu abang ngah pon gitu gak puas nak ceraikan puting dan botol susu...tapi tetap tak serik2 lagi bagi gak puting kat minah kecit ni...masa baby2 dulu saya memang takmo bagi dia tido guna buai...tapi bila tido gitu memang tak berapa nak nyenyak...asik la terjaga je...tu yg saya kasi puting..lama la sikit tidonye...sempat la saya masak atau kemas2 apa yg patut...

      Delete
  4. Haha Izara bebas dari puting kopek, alhamdulillah tapi dengan donut cik mut mai nanti hehe..Alhamdulillah sis puasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah sangat2 dik..happy sungguh akak tau...kikiki...sebelom angkat pi naik atas katil akak bagi basuh dulu tangan mulut dia sume..melekit2 satu badan...syukur dah hari ke4 hari ni...tinggal 2 hari je lagi...yahoooo :)

      Delete
  5. Alhamdulillah misi berjaya. Izara pun kira tak banyak kerenah. Sebab itu boleh bertahan.

    Betullah Linda kakak ada pengalaman anak sulung sebab itu kena anak kedua dan tiga kakak tak bagi sampai besar. Masa baby aje bagi.

    Tapi anak kakak semua isap botol sampai besar tau Linda. Kakak bagi aje sampai dah malu berhenti sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. syukur alhamdulillah...renyah gak dalam 2 minggu pertama tu kak..tido2 ayam je...saya dulu bang ngah camtu gak...lagi susah kot nak cerai puting dgn botol sume...kene bertabah je la nanti2 sume pon diorang tinggal gak...anak2 saya dulu berbotol sampai umur 5 tahun je kak..pastu diorang yg nak stop sendiri...yg mak enon ni tak tau la...walau pon dia takmo susu tapi dia minum air rebina atau stoberi dalam botol susu gak..

      Delete
  6. yeeeaaa... tahniah.. ;)
    Saya memang tak ajar anak2 saya hisap puting kopek tu, dan abah mertua saya sendiri tak bagi cucu2nya hisap puting tu.. hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq dik...bab puting2 ni memang akak yg buat keputusan nak kasi...di sebabkan minah ni akak tak nak ajarkan tido dlam buai maka dia tido cam tak berapa nak lena...lepas kasi puting lama gak la dia tido...sempat akak masak sume...

      Delete
  7. Hahaha... OZ takde experience ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kikiki...bagos la dik...sayang kalau si Muaz yg hensem tu isap puting kopek..hilang mahco terus...hahaha...eh! akak dah skodeng blog ko nanti akak singgah lagi ye...tq sudi singgah sini dan komen2 :)

      Delete
  8. haha tomeinya dia, malinda anak sulung kak ana dulu pun macam ni lah payah beno nak bercerai puting, last2 ayah dia lumur dengan serbuk nescafe banyak-banyak kat puting, sekali kak long hisap pahit terus buang..kesannya sampai hari ni dia tak nak minum nescafe, fobia budak tu agaknya .lepas tu dah terus tak nak puting lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah la saya tak terpikir pulak nak guna kaedah camtu...hahaha...trauma dgn nescafe takpe kak...bukan ada khasiat pon minum benda2 camtu...tapi nescafe 0 cicah sekut sedapkan...kahkahkah

      Delete
  9. Hihi...2 orang anak kak Zai hisap putting. yg bongsu bila dah buang puting digantikan dengan jari dia sampai benjol.Alhamdulilah dah dapat pisahkan puting dari izara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah syukur sangat2 saya ni kak zai...saya takde pengalaman anak2 hisap jari..anak buah saya ada sorang kalau nak tido je mesti hisap jari...

      Delete
  10. he..he... nyuyut situ tu..

    anak i dulu suka hisab jari.. sampai darjah 1.. susah gak nak hentikan. kena sabar kita kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cam ketagih pulak...kalau takde puting susah nau nak tido...takde pengalaman anak2 hisap jari...kire ok la tu darjah 1 dah stop :)

      Delete
  11. Akak pun dah hadap benda ni 13 tahun yg lalu mel..
    Punting tu mmg kena ada..
    Kalau tidak tido..
    Pastu umur 3 tahun jugalah dia berhenti sendiri..
    Bila punting tercabut sendiri bila digigit..

    Akak pun ada 3 hari nak diganti mel..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak2 mesti ada je melalui pengalaman camni kan kak...betol tu bole mengamuk sepanjang malam kalau tak dapat puting...si Izara pon ada je yg dia gigit2 samoai koyak...pastu nanti dia ajak saya pi kedai beli puting baru...hahaha...takpe kak sikit je tu...ganti isnin khamis kak dapat sekali pahala puasa sunat...selamat menganti kak :)

      Delete
  12. nasib baik xsusah nak cerai kan..sy gigi jarang sbb masa kecik suka hisap puting tu la..nasib baik Adam tak hisap puting..selamattt

    ReplyDelete
    Replies
    1. susah tak susah la dik..2 minggu gak la akak tido cam tak tido je...itu la akak pon perasan gigi mak enon makin ke depan tu yg akak gigih bertabah nak pisahkan dia dgn puting...alhamdulillah adam terselamat...kikiki

      Delete
  13. Yeay, hip hip hoorey...
    Dengan saya sekali tumpang happy dgn pencapaian Izara :)
    Well done dear :)

    alhamdulillah, saya baru jer habis puasa...
    Lepas ni boleh bersalin dgn tenang... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. yabedabeduuuu...tq dik

      alahmdulillah...akak masuk hari ke 4 hari ni...tinggal 2 hari je lagi...yabedabeduuuu sekali lagi...hehehe...banyak kan rehat...mudah mudahan selamat semuanye..ibu dan anak sehat dan kuat...bestnye mengulit baby..rindunye bau baby kan..tak mandi seminggu pon tetap wangi :)

      Delete
  14. Tajuk seram...hehehe....tahniah mak enon sebab berjaya bercerai dengan puting..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seram2 manja gitu dik...tq dik...syukur sangat2 minah tu dah berjaya berpisah dgn puting kopek dia...

      Delete
  15. Mak dah settle weyh puasa ganti ni.... tp tulah bila dah habis malas pulak nak puasa sunat hihi....

    Amboi....kenduri kuih nampak! Untunglah, puasa puasa dapat pulak buka dgn kuih. Macam puasa bulan Romadhon ko....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...pantas nye hang mak...ke time bulan raya dulu hang buat terus puasa enam...kite ni belom cukup istiqomah lagi ni...masih berleka2...puasa sunat pon selalu buat2 lupe :'(

      Alhamdulillah...mak kite ajar rejeki jangan di tolak...hahaha

      Delete
  16. tahniah izara....hahaha nyotnyot siku tu..adeh tak leh tahan gelak:-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq dik...hahaha...yg part nyotnyot siku tu memang sengal...beria2 ni dia mengisap...mesti dia mimpi tengaj isap puting kopek kan...hahaha

      Delete
  17. ha ha ha :)
    anak2 aida 3 semua berputing kopek kak.

    ReplyDelete