sila klik sini

Thursday, 3 March 2016

5 Things I Hate Most





Assalamualaikum sume...







Jom le skodeng jawapan bagi soalan tag... 5 perkara yg akak paling benci....akak telah di tag oleh mommy kepada budak2 cute semalam...tapi sory sangat2 baru malam ni akak ada peluang nak menjawab...debo dah abis katenye...hehehe

Ni antara 5 perkara yg akak paling benci buat masa ni......



1) Pemerintah yg korupsi

Sudah2 le tipu rakyat tak kemana pon...rakyat sekarang bukan nye bodoh tak bole nak pikir...masing2 dah tua gayut bawak2 la betobat ye...(bab ni tak bole bincang lebih2 ada yg akak kene update blog dari sebalik tirai besi pulok kang)

2) Rumah bersepah 

akak ni seorang yg bole di katekan cepat gak stress kalau berkaitan bab2 rumah bersepah ni...tak suka beno tengok rumah bersepah...tapi kadang2 angin malas datang hape pon tak bole...sendiri malas nak kemas sendiri tanggung stress...kalau anak2 tolong pon mesti ada je yg tak kene....hehehe

3) Toilet awam

Selagi bole tahan akak akan tahan sampai balik rumah...tapi kalau mengambil perjalanan yg panjang nak tak nak akak terpakse gak benti membuang kat toilet awam...selalunye akak hanya berani terjah toilet kat RnR je sebab situ cleaner dia rajin...kikiki

4) Keganasan pada kanak2

Akak memang paling benci pada penjahat yg membabitkan kanak2...tak suka baca kes2 cengitu...nanti akak akan jadi trauma sendiri...akak akan rase down sepanjang hari...perkara tu akan berulang2 bermain dalam kepala hotak akak ni...akak akan rase cam nak gile...pasal tu la sekarang akak jarang jengguk FB...kadang2 je akak buka...akak ni gile ke dik non ??? :(

5) Manusia bertalam dua muka

Oh please laaaaa...akak paling2 meluat dengan manusia camni...rase nak je bantai perut dia dengan kayu beruti...mulut kalau kat depan kan main manis padahal kat belakang kan main kutuk2 abis...kalau la sampai kantoi orang2 camni kat akak...memang lepas tu akak buat tak layan je..bior la dia cakap akak sombong...fedulik hape kan...sori sikit ai tak suka kuih talam ai makan kuih seri muka je sekarang...get lost !!!


Fuhhhhh...tulis dengan perasaan yg geram...best gak kan kalau sesekali luahkan ape yg kite benci camni...kikiki...akak tak tau la nak tag sape...kalau akak tag sorang dua je bole tak...atau akak tak payah tag langsung...hahaha...femalas ini pompuan..unta padang pasir pon tada malas macam kau ni daaaa.... :p














18 comments:

  1. Payah nak hindari manusia talam dua muka..rasa nak lempang2 je muka manudia yang cenggini

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal kadang2 orang yg kite rapat pon tak bole nak percaya sangat kan...:(

      Delete
  2. Perghhh,no 5 tu marah betul tu linda...kalau kuih talam tu sedap juga kan tapi kalau talam 2 muka memang tak boleh buat kawan kan...
    Yang no 2 tu samalah dengan akak,tak suka rumah bersepah apatah lagi bahagian dapur,sanggup akak sakit2 usaha utk kemas dari sakit mata pandang ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya dah penah terkene kak pasal tu terasa sakit sampai sekarang...bab rumah bersepah tu pulak memang tak bole di nafikan...lagi2 sejak si mak enon ni makin beso...membongkar je minah ni...kalau tak bongkar laci dia pi kembur menan pulak..abis satu rumah mana ceruk pon ada je menan dia...T_T

      Delete
  3. manusia talam dua muka ni bahaya. ..silap2 kita terkena dengan dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak dah terkene pasal tu tahu sakitnye macam mana :'(

      Delete
  4. samalah benda yg kita benci..huhu

    ReplyDelete
  5. No. 1 yg paling win di hati kakak
    Kita serupa (bukan mukalah yg serupa Linda comey hihi...) tapi itulah tak mampu nak lebih besuara takut masuk belakang jeriji besi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang benda tu dah terang lagi bersuluh kan kak...lagi nak bagi alasan bodoh2 je diorang...benci sangat tapi tak bole buat ape...stress...hahaha...akak pon comel ape lagi masa muda2 dulu mesti akak lawa ntah2 lebih lawa dari saya yg comot ni...hahaha...bab jeriji besi ni memang berat sikit kak...hahaha

      Delete
  6. Terima kasihlah kerana sudi memeriahkan majlis marah-marah ni ^_^

    Wah, lagi nak ke penghujung entri, lagi nampak marahnya! Memang confirmed benci betul ni bukan main-main. Saya pun samalah tak suka no.2,3,4 dan 5 tu. Lately ni no.1 pun tak suka dah! Hahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama2 kasih dik...marah2 sayang gituuu...eh! tu mesti lagi lama tulis lagi marah tu terserlah...hahaha...akak rase yg nombor 1 tu ramai je yg benci tapi diorang malas nak heboh2 je...kuikuikui

      Delete
  7. Hahhaha ..
    No 1.. tu pun akak menci..
    tapi tak boleh komen panjang lebar juga Mel..
    Nanti berjemaah kita update entri dari bilik jeriji tu ye Mel..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...tu la pasal nye kak...benci tapi mulut kite ni cam dah di ikat kang cakap lebih2 ada yg ke dalam pulak...kalau dapat duduk jiran2 dgn akak takpe gak...hahaha...choiii :p

      Delete
  8. Kalau korek terjumpa abeh yang betul2 yang terkeluar ni M, saya sokong hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. apakah M itu ? kalau kau rajin pi lakorek dik...hahaha...akak nak pi makan jap :p

      Delete
  9. sama kak...lagi2 yang no 5...mintak dijauhkan..hari ni baik je dengan kita,, tunggu 10 tahun kemudian,habis pasal kita kat orang dia cerita..citer yang buruk2 je pulak tu...yang baik pun habis jadi buruk pada dia..sabar je la...

    ReplyDelete
  10. no 1 tu ~ sama ler kita.
    skang ni. tgh nak tau sape yg ganti gabenor bank negara.

    ReplyDelete