sila klik sini

Wednesday, 10 February 2016

PERSIAPAN RAYA 2016 (Jangan kecam akak)

khamis        11  feb  2016


Assalamualaikum......


Kahkahkah...matilanakkkk...tajuk paling tak bole blah....hahaha...ala rilek ar korang ni pon...jangan gile2 ye ni dah masuk bulan dua hokey...lagi berapa bulan je  lagi kite umat islam akan menyambut romadhon dan seterusnye raye...part ganti pose jangan nak buat2 lupe pulak...sok lagi seminggu dua nak bulan pose baru korang terhegeh2 nak mengganti...ehem!!! ingatan untuk diri sendiri gak tu... T___T ...ok la back to topik...yg benonye hari tu time keluar jalan2 terjumpe dan terbekenan benda2 yg memang sesuai untuk buat raya dengan harga murah dik non...akak pon ape lagi cecepat le beli sebagai persedian...macam korang tak paham dengan perangai hakak ko ni...akak kan suka beno buat persiapan awal...beli sikit2 camni takde la terasa sangat kan...dapat pulak harga yg memurah memang berbaloi2 kateko.... :p



Berkenan dengan corak dan warna kusyen ni...yg terpaling best sebenonye adalah harga beliau...seketul rm9.90 je...ade gile dah murah camtu akak tak sambar kan...harusssss hokey...memula ingatkan rm9.90 tu harga sarung kusyen je...rupenye dapat bantal sekali...hiphiphorey terus kat situ....bantal dia bole tahan padat gak takde la lembik benyek cam bantal memurah biase tu...bungkus elok2 simpan dalam gobok nanti nak deco2 raya baru keluarkan...

Baju kurung raya mak enon pon akak dah beli siap2 dah...taun ni memang dah rancang tak pakai sedondon ke hape...sume bebas memilih kaler baju masing2...jadi taun ni mak enon mungkin berbaju kurung meroon atau hijau...ni pon kire belian hebat gak ni...kalau ikut harga sebelom sale selai baju rm89.90...lepas sale akak hanya perlu bayo rm30 hengget je untuk selai baju...wowwwww berganda di situ...nasib baik masih ada saiz yg akak nak...kain pon lembut sangat dengan corak dan warna yg ceria...memang rezeki sangat2 akak perasan hari tu kalau tak mesti melepas...taun lepas akak beli baju kurung biase2 je untuk minah tu selai sampai rm50 hengget tau...baju bebudak sekarang ni mahal melampau2 la...cam tak logik pon ada gak kekadang tu....



Minah paling happy petang tu bila tetiba dapat beli baju raya...tensen hakak sebab lepas beli tu patratus kali dia dok ulang tanye pasal bila nak raya...hahaha..."lambatttttt lagiiiii nak oi tapi ko tau2 jelah mak ko ni kan..." kuikuikui...lagi pon berbelanja cara gini tak la rase terbeban sangat...tak salah pon yg penting jangan sampai membazir...rancang elok2 inshaa Allah sume akan jadi lancar dan pada masa yg sama kite bole berjimat jugak...dengan keadaan ekonomi malaysia ni pepaham jelah ye...so jom kite buat persedian secara berdikit2....sikit2 lama2 jadi bukit....hohohoho...ok la ...ta..ta







15 comments:

  1. Cantik nyaaa baju kurung budak kecik tu...murah pulak ,camni memang patut beli linda.Kalau nk tunggu dekat raya nanti memang payah lah nk jumpa baju murah.
    Kakak pun nk cuba persediaan awal tahun ni,almaklumlah ekonomi skg ni berat juga buat kami nk sediakn utk 5 anak yg dah besar2 ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bole la kak yg geram pasal harga tu memang murah sangat2 kan...kalau time nak raya jgn harap dapat harga camtu lagi...dah bole dah kak beli sikit2 nanti takde la terasa sangat nak beli sekali harung...saya nak siapkan 3 orang je akak sampai 5 lagi ramai dan banyak le gamaknye...

      Delete
  2. bagus sebenarnya Malinda, boleh jimat bajet bila dah dekat2 nanti semua nak berebut2 kan.. kak ana pun rasa nak cari langsir awal gak ni hihi..sebab kena peram sebulan dua dulu sementara tunggu mood menjahitnya sampai adoi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya memang selalu buat gini gak...nanti kalau dah nak raya sume jadi berganda2 mahalnye...pastu saya malas nak keluar bershopping time bulan pose...kikiki...tak larat...moga sukses kak nampaknye berlangsir baru la gamaknye rumah kak ana taun ni...mesti cantik

      Delete
  3. alahai comel nyer model yg tanya bila nak raya tu :)
    aida pun da prepare awal.
    baju pagi raya aida, mr.asben & ijat da beli da 2 minggu lepas.
    this weekend nak hunting for baju kakak2 la kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. maceh dik...minah tu memang siap pesan akak suh beli bunga api sekali...hahaha...dah bole dah dik buat persiapan sikit2 sekarang masa sekejap je..tup2 dah nak pose je nanti...beli awal2 bole dapat murah dan tak le terasa sangat kan...selamat bershoping raye dik :)

      Delete
  4. amboi si kecik tu ha....awalnya siapkan diorang nyer baju raya kak oi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. terjumpe baju kurung murah dik terus terbekenan...nasib minah tu kecik lagi ape akak pilih dia pakai je..yg beso2 ni susah sikit sume kene ikut selera diorang...lepas beli sorok nak raya sok baru keluarkan...kikiki

      Delete
  5. Cantik kak baju kurung tu... rm30 je pulak tu kalau saya pun pakat rembat kak.. murah benor... rapi tang tanya bila nak raya tu mmg perlukan kesabaran nak jawab.. hahhahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal...memula akak pon cam tak caya gak sampai dua tiga kali akak tanye dgn budak kat butik tu...kikiki...kalau tengok tag sebenar rm89 dik harga nye...laju je akak rembat sebab kalau nak raya sok jangan harap dpt harga murah camtu tau...bab tu memang tak bole di nafikan la...kene sabo jelah bebanyak...hahaha

      Delete
  6. Hihi....kalau dah jumpa yg murah gitu mmg wajib rembat Mel, takut kang tak jumpa lagi dah.

    Mak kalau nak menyoping raya ni kekadang kena ada mood jugak....baru syok nyoping tak ingat dunia gitu hihi

    ReplyDelete
  7. Hihi....kalau dah jumpa yg murah gitu mmg wajib rembat Mel, takut kang tak jumpa lagi dah.

    Mak kalau nak menyoping raya ni kekadang kena ada mood jugak....baru syok nyoping tak ingat dunia gitu hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. ofcoz mak..tu yg kite sambar cam burung helang tu...hahaha...sok2 time nak dekat raya jangan harap dapat harga camtu lagi tau...kompom sume jadi mahal punye la...betol tu nak2 kalau time dapat bonus ke hapekan....hahaha...bila banyak duit sikit tu rase cam hari2 pon hari raya...gituuuuu...kikiki

      Delete
  8. Kalau dah murah katanya, apa salahnya rembat cepat-cepatkan. Ni pun tailor dah menyeru-nyeru suruh cepat hantar kain kalau nak buat baju raya. Kalau tidak, kirim salamlah. Beli aje apa ada baju jual online tu.

    Saya pun jarang bertema time raya ni sebab cik abang tak sukalah pakai baju melayu bersongkok bertanjak bagai (oppss, sampai bertanjak nampak sangat melampau statement). Jadi senang cerita dia pakai jubah, saya dan anak-anak ajelah yang perlu cari baju raya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah la cantik murah pulak tu kompom le lelaju akak rembat...haah la kau cakap gitu akak pon nak tipon la tailor akak...nak booking dua tiga helai baju untuk akak dgn anak dara...kang lambat2 mesti masuk angin keluar asap...orang lelaki ni memang senang diorang bukan kisah sgt bab2 baju ni asal kan hado je kan...baik cecepat carik kain dik kang terlambat pulak

      Delete