sila klik sini

Friday, 22 January 2016

SAYA BUKAN PENCURI !!!! ~ BAHAYA BARCODE

sabtu              23  jan  2016



Assalamualaikum dan salam mesra....


Terpanggil buat n3 ni sebab baru je tadi baca pengalaman kak Saniah dari blog  Coretan Hidup  yg terkejut dan malu bila sensor di Mydin yg tetiba berbunyi masa diorang keluar selepas membeli barang2 keperluan....lepas baca akak terus meroyan dik non...sebabnye akak pon penah kene sebijik sejibun cam yg kak Saniah kene tu....T___________T

Jalan ceritanye 100% adalah sama...masa masuk sensor dah berbunyik2 tapi sukuriti guard kat sana buat dono je...jelah baru masuk kan mana ada bawak barang ke hape....tapi yg tak bestnye time keluar pon sensor tu bunyik gak....huwaaaaa!!! cam nak nangis kalau di ingat2 balik...laju gile 2 ketul sukuriti guard tu terjah kiteorang...terus tarik plastik beg yg akak pegang...selongkar semua kat situ gak...pastu beg tangan akak pon diorang selongkar hokey...siap kene kosongkan setiap poket yg ada....nasib baik kat spender hakak takde poket kalau tak abis spender hakak pon kene terjah...setan sangat...orang ramai dah mula berkumpul dan tengok2...lepas dah puas selongkar hape pon tak jumpe...akak rase cam nak jerit je kat situ....

"HOI AKU TAK CURI LA !!!! " 

Last2 ada sorang budak lelaki melayu kite yg tetiba datang tengok barang2 akak yg kene selongkar tadi...tetiba dia cekut kotak bedak padat maybelline akak...siap buka dan tengok2 lagi...bedak padat tu dah lama akak pakai...dah belobang pon kat bahagian tengah...bila dia angkat span kecik dalam kotak bedak tu tetiba dia senyum...terus dia tunjuk kat akak sesuatu.........



                                                    images pinjam dari google
Ini yg ada kat dalam bekas bedak padat akak dik non....barcode jenis plastik yg melekat kuat dalam tu....kecik je benda ala ni...lepas beli memang akak buat tak hirau je...ingatkan takde ape2 la...last2 jadi gini pulak....jadi lepas ni kalau korang beli makeup atau ape2 barang sekali pon...nampak barcode  cengini...please...please...please...cabut dengan kadar segera...benda kecik ni la yg telah menjatuh kan maruah akak di mydin...tetiba akak di layan seperti seorang penyamun...dasar setan punye barcode moga ko merebut di neraka...kahkahkah



                                               images pinjam dari beauty gyaan
Bekas bedak akak lebih kurang bentuk cengini...barcode tu melekat betol2 kat dalam tempat letak span tu...kalau tak tengok betol2 memang tak perasan...kalau takde kat bahagian dalam...barcode tu mungkin melekat kat belakang bekas bedak...jadi lepas ni kalau beli makeup tengok betol2 ye...



Sapa yg penah melalui kejadian camni je paham perasaan nye macam mana....malu gile2 hokey...terasa tertindas pon ada...yelah kite tak curi ape2 tapi di layan cam pencuri pulak...depan orang2 ramai pulak tu.....benci sangat kalau di ingat2 balik....ok la dik non sampai sini je ye...akak nak masuk stor jap...T_____T





16 comments:

  1. pernah jugak jadi macam tu tapi tak ingat kat pasaraya mana. Kita confident la sebab kita memang tak mencuri.. habis kena selongkar beg bagai alih2 takde apa2 pun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak confident gak time tu dik...tapi dah orang ramai2 tu perati je sambil bisik2 malu gak muka akak...tebal je cam kulit biawak rasenye...kikiki

      Delete
  2. ooooo ni kawan aku pon pernah kene kat tong hup kak
    lawak btol masa tu hahaha macam nak bergadoh dengan ah so jaga tong hup masa tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...kat tong hup lama tu ke dik? Tempat tu sentiasa ramai orangkan..dah la tempat kecik barang penuh...dah tutup dah tempat tu

      Delete
  3. Ya Alah, memang memalukan kalau juadi cam gini.. kena waspada laa lepas.. nasib baik wawa tk guna compact powder dan alat make up.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la pasal dik...malu jgn ckp la..puas akak ckp yg akak tak amik ape2 tapi diorang buat dek je tetap bongkar habis habisan...fuh! Bagos la tu kire ko terselamat...tapi kalau beli ape2 barang pon kene tengok betol2 gak mana tau ada je benda ala tu dok terlekat

      Delete
  4. YaAllah rupanya kita alami situasi yang sama ya linda.Tapi kakak tak pasti lagi ada ke tak barcode sebab masa balik smlm pun kakak tuang segala harta karun dlm beg kakak rasa macam takde tapi nk juga lah check lagi nanti....kurang asam betul kan ,bikin malu orang je.Dah lah kakak tengah stress ,nasib baik encik Burhan kakak tu cool kan ....tq share pengalaman yang sama dengan kakak ,sekurang2nya taklah kakak teringat2 sngt peristiwa smlm .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah sama sgt2 kak...tu yg saya terus meroyan teringat peristiwa lama...malu tak bole nak cakap la...tapi dah memang kite ni tak curi kan camne bongkar pon takan ada nye jumpe hape2 pon...dah2 akak jgn pikir sgt lupekan je...yg penting kite di pihak yg beno...

      Delete
  5. alamak ai...cian nya..tak pasal2 je kan kak
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la geram je kalau akak ingat2 balik peristiwa lama ni...tak pasal2 dapat malu percuma...

      Delete
  6. Kesiannya... tapi mmg malu la dibuatnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malu dik rase cam nak tutup muka pakai baldi...hahaha

      Delete
  7. Tapikan kalau betul-betul pencuri takdalah pulak sensor tu berbunyi bingitkan! Hari tu kawan saya tunjuk artikel dalam bahasa Cina, perempuan (melayulah sebab pakai tudung) pakai jubah masuk kedai jual barangan kesihatan. Dicekupnya satu balang ntah apa ke namanya (sebalang aje RM1000++ harganya) letak celah kelengkang dan keluar! Sorang pun tak syak dalam kedai tu sampailah owner kedai tengok CCTV baru tahu produknya kena curi terang-terangan gitu!

    Malu tahap gaban tu yang tak boleh tahan kalau kena buat macam ni. Kalau depa minta maaf tu sejuklah juga marah tu sebab bukan salah kita punkan. Sensor suka-suka hati aje nak bunyi, salahkan sensor!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pencuri bebetol diorang dah pakar dik...ntah hape yg dia buat sampai tak bunyik pulak sensor tu...sokabo melayu pon ada la keluar berita tu...dia curi gamat rasenye kat kedai sensei...mahal benda ala tu lagi2 nak raya cina ni kan...takdenye pak guard tu nak mintak maaf lepas dah terbukti akak tak curi tu...geram akak rase cam nak amuk je kat situ...tapi tak bole salahkan diorang jugak sebab tu dah memang keje diorangkan...nasib badan...kikiki

      Delete
  8. Tak pernah kena, .....yelahkan, mmg malu tu kalau kena selongkar bagai cenggitu. Nasib tak kena bogel.

    Lain kali ko saman malu jer weyh...manslah tau menang, masyukkkkk gitu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagos la hang mak tak penah melalui peristiwa camtu...mintak2 di jauhkan la tak payah kene sampai bila2...kong asam hang mak...motif sampai nak bogel...kahkahkah...tak pulak sampai terpikir nak saman menyaman ni mak...lagi pon dah memang tugas dia kot periksa bila sensor tu berbunyik...nasib tak berapa baik la kirenye hari tu...ujian kecik dari Allah...saboooo jelah

      Delete