sila klik sini

Sunday, 10 January 2016

PERANG ANTARA ~ AMRAN FAN VS IBU2 MUDA ~

isnin     11  jan  2016


Assalamualaikum dan salam sejahtera....


Hadoiiiiyaiiii...minggu ni kecoh betol la kes perang dingin antara si Meran dengan ibu2 muda yg pi gatal2 upload gambo selfie time bf kan anak dia...akak dapat tau pon bila baca n3 dari Suria lekat lekit....laju2 pi skodeng fb si Meran ni....lepas baca akak sendiri pon jadi konfius tatau la nak gelak ke nak nanggis...ni antara screenshot yg akak amik dari Amran Fans....komen2 je tau...gambo2 ibu muda yg tengah bf baby tu tak kuasa akak nak share...kang tak pasal2 tershare dose sekali pulak....kikiki....ai tak rela you  :p












Rata2 netizen mengecam tindakan ibu2 muda terbabit...tapi ada jugak yg masih memberikan pembelaan....beribu2 komen sampai akak tak larat nak baca sume....kadang2 tanpa sedar akak tergelak sorang2...sengal la diorang ni komen pon kelaka tahap maha raja lawak...tak komen pon...kikiki...suka baca je...akak tak menangkan mana2 pihak...tapi bab berselfie sambil bf kan anak tu memang la tak manis...kadang2 ibu2 muda sekarang ni diorang tak pikir panjang kalau nak buat sesuatu...semua di ambil ringan...bila dah jadi viral camni masih lagi nak mempertahan kan benda yg dah sah2 salah...yg si Meran ni pon satu gak...sila la jaga sikit bahasa tu kadang2 tulisan dia cam lucah2 skit...tapi teguran dia tu ada gak betul nye dan yg terakhir pada netizen kat luar sana....please la jangan kejam sangat...kadang2 sebaris ayat caci maki yg korang lemparkan tu bole buat keluarga orang porak peranda...jangan sampai nak membabitkan somi dan mak ayah diorang...benda dah jadi mintak2 ibu muda tu sume insaf dan serik lepas ni...cakap yg baik dan doa yg baik jugak....hokeyyy








24 comments:

  1. sibbaik bukan bapak baby yang isap tetek mak tuuuh., harhar2 matikla wak

    ReplyDelete
    Replies
    1. nam jahanam sgt komen wak...hahaha...setakat lempang sedas dua takan bole mati wak...kikiki

      Delete
  2. Aduhai bila dah zaman terlalu canggih sangat macam ni disalah gunakan media yg ada gini lah jadinya kan.Bila dah jadi viral banyak pulak yang melebih2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la kak...dua2 pihak pon ada salah masing2...bila dah ada kemudahan camni lain pulak cara diorang gunakan...lebih byk keburukan dari baik...

      Delete
  3. Suami saya kata, kalau nak upload gambar fikir 18ribu kali dulu. Kalau tak mahu kena cerca, lebih baik jangan upload. Nanti tak pasal-pasal nak merah hidung, merah mata tak tahan kena umpatan. Hahaha!

    Zaman sekarang ni semua pun nak diviralkan. Tak tahulah kisah lebih lanjut si Amran dengan ibu-ibu yang menyusukan anak ni tapi malaslah pulak nak ambil tahu. Kita tak terbabit sama. Hahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol tu dik...kerang yg kaki komen pon bukan main berani...maki hamun sesedap rasa siap pakej carutan lagi...mana muka mau taruk satu malaya orang dok share...akak pon dah tak layan begaduh tak abis2

      Delete
  4. Dunia siber ini Linda terlalu luas. Allah berikan akal kena gunakan sebaiknya. Bercakap dgn mulut lepas tu habis tapi dgn tulisan ni sampai kita dah mati akan ada yg membacanya. Dosa yg tercatat akan berpanjangan tak ke sedih jadinya.. tak kiralah siapa pun kita kena berfikir dan berhati-hatilah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol tu kak seram saya dok baca komen2 yg dok menghentam tu...baik yg pompuan mahu pon yg lelaki...yg sudah tu sudah la tak payah di besar2kan lagi...kalau ye pon ibu muda tu salah jgn sampai di caci maki begitu...kene lebih hati2 lagi pasni

      Delete
  5. Moga kes ni cepat reda. Mungkin si ibu silap dan khilaf. Mungkin dah sedar dan taubat serta tak ulangi lagi. Andai benar2 bertaubat Allah ampuni dosa nya yg lalu sama seperti kita2 yg bertaubat atas dosa yg kita lakukan. Dalam sedar atau tak sedar.

    Namun bg yg menyebar aib,memaki dan mencerca adalah mampu merangkak nnt di alam 'sana'. Mohon ampun atas dosa menyebarkan aib org lain. Tak kira apa kes pun.. Sy sgt takut bab menyebarkan aib org. Dh dua dah ni, saya hati2 nk klik butang share. Dulu masa zaman jahiliah saya kemain laju jari ni nk share. Astaghfirullah al azim. Moga Allah ampunkan dosa saya dan keluarga saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak pon harap begitu...yg udah tu udah le tak payah di panjang2 kan lagi...tapi dengo kabo ibu muda tu dah pon buat report polis...panjang lagi le gamaknye perang ni...betol tu mintak2 semua pengomen tegar tu segera insaf...moga2 dosa2 kite semua di ampunkan Allah...manusia mana yg tak membuat dosa dik...mudah mudahan ye

      Delete
  6. Kalau boleh biarlah cerita yang baik2 aje yang dikongsikan dengan umum. Bila dah jadi viral kaum kita juga yang malu kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol tu kak zai...terlajak perahu bole di undur..tapi kalau dah terlajak up gambo camni buruk padanye...malu nye tak bole nak cakap beribu2 orang dok komen yg buruk2 aje...

      Delete
  7. Baca jugak kat Amran Fans.. macam2 komen dan senyum ai membacanya.. ;)
    Ambik gambar takde salahnya tapi simpan utk tatapan sendiri dan family sudahler mana2 gambar yang dirasakan kurang sesuai untuk di share.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal...bagi akak pon up gambo2 camtu agak keterlaluan...tapi bila dah jadi viral camni sian pulak pada dia dan keluarga...beso betol aib yg perlu di tanggung...

      Delete
  8. teguran dia kasar tapi memang ada betulnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada baik nye jugak si meran tu tegur sekarang...sebab kalau takde yg menegur mungkin dua tiga taun akan datang tak mustahil seribu2 ibu muda pon ralit dok share gambo bf anak memasing...yg salah tetap salah...

      Delete
  9. Ngeri baca komen-komen kat situ , rasa macam Ya Allah dorang ni tegur orang dalam masa yang sama kau pon buat dosa ... Aishh .. satu jek nak cakap jangan cakap lelebih atau komen lelebih takut esok-esok silap haribulan kena jilat balik ludah yang di ludahkannya tuh ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal...kejam sangat bunyiknye...ada gak yg komen2 lucah...melalut2 je diorang ni...pompuan tu dah kawin kot anak dah 3 orang kenapa la di malukan gitu...nasihat yg baik2 je sudah la...diorang ni menulis time marah dik semua ikut sedap hati je...

      Delete
  10. macam2, sekarang ni dah tak segan silu aib mengaibkan di media sosial ni, menakutkan sungguh.. ada yang buka aib sendiri ada yang sebarkan aib, nauzubillahi min zalik.:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. kene lebih hati2 lepas ni...saya siap bagi ceramah panjang2 kat anak2...aib sekarang bagaikan bahan mainan...yg salah di cemuh dengan kejam tanpa di beri peluang...yg tak salah pon di fitnah abis abisan...

      Delete
  11. patut laa kecoh, wawa tak tahu pun ade isu ni.. tetiba nampak ramai yang up status pasal NIP ni.. ya Allah, sampai macam tu sekali..

    ReplyDelete
  12. Tak tau cite ni..dan tak tahu sapa dia..huhu

    ReplyDelete
  13. hmmmm ada gak lalu lalang kat timeline fb aida pasal selfie time bf ni.
    but tu la. hak memasing.
    takde la sampai emo gitu hi hi hi...

    ReplyDelete
  14. ye..bab maki2 tu saya pun tak suka la..tapi tindakan selfie sambil menetek tu memang tak boleh diterima..

    ReplyDelete