sila klik sini

Thursday, 21 January 2016

JANGAN SALAH CAKAP !!!!

jumaat           22   jan   2016



Salam jumaat salam penghulu segala hari.....




                                                       images pinjam google


Yang selalu kite dengar atau yang selalu  kite ucapkan.....

" Kau cuba makan ubat ni...aku dulu lepas makan je terus baik...bagos tau ubat ni "

Lepas ni jangan lagi cakap begini...tapi cakap la seperti di bawah....


" Kau cuba la ubat ni...dengan kuasa Allah mungkin kau bole sembuh "

Hanya dengan kuasa dan kehendak Allah je yg bole menyembuhkan semua penyakit...so lepas ni jangan salah cakap lagi ye....nampak macam kecil je kan tapi tak salah untuk kite amalkan.....sharing is caring












24 comments:

  1. salah sebut memang susahla kan kak

    ReplyDelete
    Replies
    1. kadang2 takde niat tapi tersebut gak...jadi lepas ni kene didik lidah berkata yg benar je...

      Delete
  2. Replies
    1. selamat berkenalan juga Chekgu Azrine...tq sudi singgah sini ye :)

      Delete
  3. Salah satu tazkirah yang kakak perolehi sewaktu di masjid masa belajar tasauf/tauhid inilah dia Linda. Kami belajar guna buku. Ustaz akan huraikan panjang lebar. Sama juga jgn kata nasib baik ada org tolong kalau tak dah lama dia pun mati lemas (contohnyalah). Sebenarnya semua adalah atas kehendakNya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya kene banyak belajo lagi kak...ilmu yg ada ni terlalu sedikit sangat...nanti kalau senang akak kongsikan la dalam n3...sikit2 lama2 jadi bukit...betol tu semuanya atas kehendak Allah...

      Delete
  4. kita hanya berusaha..yang selebihnya hanya Dia yang tahu kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol tu dik...berjuang sehabis baik Allah tahu segala2 nye

      Delete
  5. Betul linda...
    Semuanya ataas kuasa dan kehendak Allah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia yg maha melihat apa yg berlaku di langgit dan bumi...

      Delete
  6. Biarlah hanya yang baik2 kita sebut dan buat..

    ReplyDelete
  7. betul tu segalanya dengan izinNya jua .

    ReplyDelete
  8. Perghhhh makkkk.... entri hari Jumaat nampaknya begitu memberangsangkan hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. kikiki...kite selalu sgt dengo orang2 di sekeliling salah cakap camtu mak...saja kongsi moga menafaat sesama kawan2 di alam maya...kite pon tahu skit2 je mak banyak kene balajo lagi...

      Delete
  9. Tazkirah yang menarik di hari Jumaat....tapi kakak serammmm tengok ubat2 kat atas tu,dah lah kakak asik kena telan pil je....hihii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mudah mudahan kak...gitu la kan kalau hari2 asyik la kene makan ubat...mak saya pon gitu kak sampaikan kadang2 dia kata cam dah tak lalu nak telan...sabo ye kak moga akak cepat sembuh

      Delete
  10. betul tu kak..ada pekara nampak mudah..tapi sebenarnya ..ermmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. kene selalu di amalkan pada bibir mudah mudahan tak sersasul lagi lepas ni...sama2 ingat mengigatkan

      Delete
  11. Setuju akak... kita rasa menda tu biasa... tapi fahamannya sebaliknya. Seolah2 kita tak perasan, semua yang terjadi atas aturan Allah, walaupun hanya tersadung kaki terlanggar batu...

    ReplyDelete
  12. Dah terbiasa kadang-kadang itu yang sedap mulut aje bila bercakap. Yalah, lain kali pun kena ubah. Apa-apa pun kalau bukan dengan izin Allah, tak akan jadi punkan!

    ReplyDelete