sila klik sini

Sunday, 20 December 2015

CHEF OUT LANGKAWI KING CRAB CHAR KUEY TEOW

 isnin     21  disember  2015

Assalamualaikum dan salam mesra....


Jom akak kongsi lokasi makanan paling mabeles sepanjang akak kat Pulau Langkawi...dapat tahu pasal char kuey teow ketam ni pon dari blog Eylizar Homestay...baca sini ...sebelom pi mana2 tempat pon akak memang rajin la dok google2 tempat makan yg mabeles kat sana...dah kate hobi makan jadi tu la info yg akak pi cari dulu....hehehe...nak cari lokasi gerai mee ketam ni senang ja...cari je komplek Haji Ismail Groub...pastikan komplek tu berada di sebelah kanan anda...kendian jalan je terus dan gerai mee ketam ni pon berada di sebelah kanan gak tepi jalan je...dah nampak banner merah chef out ni buat pusingan U kat simpang depan tu dan lepas tu bole la menikmati keenakan sepinggan char kuey teow king crab  :p  




Pelangan pertama hari tu...waktu operasi dari pukul 4 petang hingga 12 malam...happy gile bila berjaya jumpe gerai ni...siap ada gambo chef Zack lagi kat belakang hakak tu hah...kikiki
Nanti  diorang bagi penyepit dengan penukul besi ni untuk pecah kan kulit ketam...senang guna benda ni tak payah nak tergigit2 kaki ketam tu...ni bukan ketam bunga cam biasa kite makan tu tau...ni kalau kat tempat akak panggil ketam nipah...susah nak dapat ketam camni kat melaka...part ketik tu paling win...isi penuh padat...


Muka teruja kak long bila mee ketam dia sampai...minah ni belagak sebab ketam dia lagi beso...kong asam ko ye lawan tokey...hahaha...harga sepinggan char kueh teow ketam kat sini bergantung pada saiz ketam...kak long punye ni berharga rm30 sepinggan

 
Tak sabo2 nak terkam bila ketam dah sampai depan mata...tenun2 dulu mata ketam tu...dari mata turun ke hati katenye...akak memang dah jatuh cinta dengan makanan kat sini...char kueh teow dia memang sedap mungkin jugak paling sedap yg penah akak makan selama ni...harga mee ketam akak rm25 sepinggan

Ni pulak char kueh teow udang cik boss...sedap gak  udang tu beso dan segar...harga rm18 sepinggan...inshaa Allah lain kali kalau ada rezeki sampai ke Langkawi Chef Out adalah tempat makanan yg harus di terjah...jom pakat2 makan sini pada kawan2 yg nak melancong ke sana...mesti korang pon akan teruja cam akak gak...mai na jangan lupa...hehehe...ok la sampai sini je...ta..ta


23 comments:

  1. Memang lah teruja linda,nak2 tengok char kueh tiow kaklong tu mengancam betul ketam dengan kulit merah nya...sesapnyaaa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah sedap sgt kueh teow kat sini....nanti kalau akak ke langkawi tempat ni wajib singgah tau...

      Delete
  2. saya pilih char kuew teow udang je sebab saya tak minat makan ketam. hahahaha sebab dia susah nak makn bukan sebab tak suka rasa dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki...somi akak pon sama cam ko dik...malas nak makan ketam tetiba bila tengok ketam kiteorang dia pulak meroyan menyesal tak amik mee ketam...hahaha

      Delete
  3. wah! cantiknya gambar ketam gemuk pelok char kuey tiow

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah kan cantik je dia peluk kueh teow tu...meleleh ailio kalau tengok gambo ni balik... :p

      Delete
  4. wah sedapnya. best boleh makan ketam besar camni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap sgt dik...ketam tu isi penuh nak2 tang ketik tu padat gile isi dia...manis pulak tu

      Delete
  5. kat tempat yan ketam nipah sekor rm 20 hinggit kak...besar betul kak long punya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah! Best la kat tempat yan ada jual ketam ni...kat tempat akak ni tak penah lagi jumpe..sekor rm20 hengget bole sgt tu yan...ketam ni banyak isi tau puas makan

      Delete
  6. huhu besarnya ketam tu malinda :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak long punye paling beso kak..penuh satu pinggan puas makan

      Delete
  7. Tapi kalau kakak ni Linda kakak pilih char-kwee-teow udang tu.
    Nampak menggoda selera kakak yg tengah lapar ni.
    Daripada nak mengetuk bagai ketam tu makan udang lagi senang haha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kueh teow udang pon sedap...udang harimau dia segar dan manis sgt kak...kalau la dekat bole gak mengulang makan sini lagi...makan sekali terus teringat selalu...kikiki

      Delete
  8. Replies
    1. Alhamdulillah...memang sedap semuanye dik nak2 perut memang tengah kebulur masa tu...laju je makan...kikiki

      Delete
  9. Replies
    1. Alhamdulillah sedap semuanye dik licin kiteorang maka ...hehehe

      Delete
  10. Wahhh...mmg jarang tengok char kuey teow cenggitu kat KL ni.
    Puas makan puas jugak membayo tu yek Mel

    ReplyDelete
  11. tu la kite pestime baca pon teruja kan main...kat melaka pon tak penah nampak lagi mee teow ketam camni mak...sesekali je takpe kot kalau selalu mau botak tengah gak la kepala cik boss....hahaha

    ReplyDelete
  12. Aduh! Meleleh air liur tengok bapak ketam dalam pinggan. Besarnya. Bukan setakat ketam, char kuey teow udang tu pun dah menggamit-gamit hati nak ke Langkawi selain dari pinggan mangkuk dan coklat ^_^

    ReplyDelete