sila klik sini

Thursday, 19 November 2015

HOBI BARU (KOLEKSI TUALA DAPUR)

jumaat     20  november  2015



Assalamualaikum dan salam kasih....


N3 ringan  hari ni...kalau sebelom ni hakak kan suka kumpul hiasan bentuk cupcake...dua tiga bulan ni akak terjebak kumpul tuala dapo pulokkk...hobi murah2 je yg mampu...kang nak kumpul benda mahal2 sampai dah tua pon nan hado nak merasa...hehehe  





Baru berjaya kumpul tiga ketul...tuala yg tengah2 tu akak beli kat romantika kalau tak silap...memula tu takde pon niat nak kumpul ke hape saje je beli sebab mata akak pandang cam lawa pulak...pastu jalan2 kat DIY terjumpe tuala yg belah kanan tu pulak...sambar selai sebab ada gambo ayam...lawa gak akak suka... yg terbaru terjah DIY yg baru je buka kat giant Bachang Melaka dapat sambar tuala belah kiri tu...lawaaaa lembut je kaler dia...cik boss mampu tepuk dahi je bila tengok akak dah gantung camni...hahaha..."dah dia kumpul tula cap hayam pulakkkkk!!! "  mesti dalam hati dia jerit camni kan...kahkahkah...sejak tu kalau pi mana2 akak sebuk pi skodeng kat tempat tuala dapo...mana tau terjumpa tuala dapo gambo ayam...laju2 hakak sambar... :D


Korang pon mesti ada hobikan...ntah2 lagi gempak agaknye...cam akak ni tak koje jadi hobi kene la selari dengan kemampuan kocek kekdahnye...kikiki...tak kesah la ape pon hobi kite yg penting jangan terlalu obses dan membazir...kadang tu benda2 kecil camni pon bole buatkan hidup ceria...jadi suri rumah ni kene la pandai2 hiburkan diri...hehehe...ok la akak blah dulu panjang umur jumpe lain di lai n3 ye..ta..ta



psstttts...petang2 kang akak skodeng rumah korang ye sekarang ni tak sempat la dah nak mula mengulai ni... :)





22 comments:

  1. seperti yang semua sedia maklum hobi saya kumpul koleksi dvd seram.. ni macam nak ada hobi baru je. Dok gila denganstorage & tupper cabinet pulak. Konon kat kat asben nak buat rumah konsep semua guna barang plastik hahaha.. Ok la tu kita berhobi kan barang2 yang mampu beli sudah. takde la makan hati sangat. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak pon perasan hobi suria yg tu...kikiki...hobi yg baru tu akak pon suka gak...mesti kemas je bila dapo dapat susun atur baru...kipidap dik dongibab...betol2 akak pon suka berhobi benda2 yg mampu milik je...jadi hobi kite tak membebankan langsung kan ^_^

      Delete
  2. Nampaknya tuala dapur tu tak dapatlah nak digunakan bila dah digantung cantek rupa tu.....
    Linda ,kenapa ayam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...memang takde sape pon berani guna kak...sapa sentuh katok tangan dia...hahaha...kan ke saya ni kenkonon minat deco2 kedesaan inggeris jadi motif ayam ni memang sinonim sgt2 kak...

      Delete
  3. Dah kumpul tuala dapur beli sekali sarung tangannya Linda - baru sepasang.
    Bila dah kena gantung macam tu mesti sayang nak guna. Jadi perhiasan ajelah jawabnya
    Jgn nanti Izara ambik buat lap mulut pulak haha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pon terpikir camtu gak tapi sayang takde pulak sarung tangan yg bermotif yg sama kak...buat masa ni memang jadi perhiasan semata2...kikiki...lagi pon murah2 je tuala ni selai tak sampai pon 10 hengget...nasib tinggi tempat saya gantung kalau rendah dah kene rembat gak dgn monah ketot tu...hehehe

      Delete
  4. Udah sawan ayam ke hang Mel hihi.....
    Tak perlah.....kasi chance, org kalau tgh bersawan mmg cenggitulah. Pantang jumpa gambo ayam.
    Nak kumpul tuala dapur jugak ar.....tp tak mo gambo ayam, nak gambo tenuk kahkahkah....Agak agak ada tak?

    Mak pun konpius apa hobi mak.....jap nak pikir....emmm mcm tak de je weyh....

    ReplyDelete
  5. Udah sawan ayam ke hang Mel hihi.....
    Tak perlah.....kasi chance, org kalau tgh bersawan mmg cenggitulah. Pantang jumpa gambo ayam.
    Nak kumpul tuala dapur jugak ar.....tp tak mo gambo ayam, nak gambo tenuk kahkahkah....Agak agak ada tak?

    Mak pun konpius apa hobi mak.....jap nak pikir....emmm mcm tak de je weyh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sawan sesikit je mak...nak sawan banyak2 po bukan ada pekdah baik sawan dgn ayam bebetol bole gak buat rendang....hahaha...sengal mak ni sakit perut lite gelak tau...tampo kang...kalau tuala gambo tenuk takde tapi kalau nak gambo cipan je kite penah jumpe...kahkahkah...takan langsung takde hobi mak...tu yg mak selalu shoping2 tu bukan hobi ke tu...hahaha :p

      Delete
  6. hobi wak skrg kumpul poskad dari seantero dunia., hehe2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow! Dedulu pon abang saya yg no 3 rajin kumpul poskad cam wak ni...ramai pulak tu sahabat pena dia dari luar negara...yg paling saya ingat dia ada kawan dari jepun,jerman dan bangkok...

      Delete
  7. Cap Ayam...capa ayam...memang terkanl cap ini yer...sampai ke tuala dapur dah...(Tahun ni dalam kalendar Cina tahun ayam kot....)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesti ayam2 ni perasan glemer kan...hahaha...ntah la mata saya pandang cam comel je gambo ayam2 kat tuala ni...hehehe

      Delete
  8. Replies
    1. Hobi yan ni memang menguntungkan...selai tak payah keluar modal yan jugak dapat satu kelebihan...rehat yg cukup...hehehe

      Delete
  9. Oh, cap ayam jantan ajelah ya minatnya! Saya ni tak pastilah apa hobi semasa. Macam takda aje. Nak kumpul tiara macam Datuk Bedah katanya satu tiara je pun paling murah RM10,000. Kalau buat hobi tu mahu kopak akaun bank. Pengsanlah kena kerja sampai umur 80 tahun nak cover balik duit yang hilang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak tak kisah dik ayam jantan ke betina ke sume akak rembat yg penting hayam katenye....tapi kalau gambo ayam yg cam seram2 tu akak takmo gak...akak suka yg comel2 je...pengsan kan dengo hobi orang2 kaya ni...tapi tu la duit diorang jadi gasak situ...

      Delete
  10. SA cuma ada 3 hobi kalau bab mengumpul ni..
    1) kumpul FM ngan Keychain
    2) kumpul Novel
    3) kumpul pen

    Sudahnya novel yg berlambak tu x tau nak buat apa...pen for sure leh guna..FM dah selamat tepek kat peti ais..Keychain dh byk DLM box khas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak pon ada jugak kumpul FM tapi byk jugak yg dah rosak kene keje dgn si mak enon...novel pulak dah lama tak beli yg baru jadi hobi kumpul novel terus terhenti...orang2 pompuan ni sikit lebih kurang je hobinye kan dik...yg penting happy kekdahnye...

      Delete
  11. Errr saya suka kumpul apa ek? Ahaha apa yg saya suka terus je beli. Tu hobi ke koleksi ke minay tak tau la

    ReplyDelete