sila klik sini

Friday, 30 October 2015

~ZAFIRA~ SI ANAK SYURGA

sabtu    31  oktober   2015 


Assalamulaikum dan salam kasih....


Seperti yg akak penah janjikan hari ni akak nak buat n3 pasal anak buah akak yg mengalami "keistimewaan" sejak dari dalam perut lagi....kisahnye bermula begini...15 tahun dulu kakak akak telah mengandung buat kali yg ke empat...sebelom ni dia dah ada  tiga orang anak...dua lelaki dan satu perempuan....jadi bila dapat tahu mengandung lagi kan mahen happy la diorang ni...dengan harapan baby yg di kandung ni adalah anak perempuan...Allah telah mendengar doa mereka tapi pada masa yg sama Allah juga telah menguji mereka dengan memberikan anak syurga ini.... :')  Dari dalam perut lagi doktor dah dapat kesan kelainan yg terjadi dan kakak akak di nasihati agar mengugurkan kandungan nye...sebab kalau lahir pon kemungkinan beso anak buah akak ni akan kekal cacat dan kemungkinan jangka hayatnye setakat dua bulan je...tapiiiiii...mengamuk gile woi kakak akak tu...dah kenapa kan doktor suh buat camtu....doktor bukan tuhan dan lagi satu kakak akak tak sampai hati nak bunuh anak yg hidup dalam rahimnye ketika itu walau pon dia tahu yg anaknye tu "istimewa"... setelah cukup 9 bulan maka lahir la anak syurga yg di beri nama ~Zafira~....Sejak saat itu kakak akak ni tak henti2 berendam air mata sebab riso dengan anggaran hayat yg telah di beritahu oleh doktor kepadanye...."anak puan mungkin akan bertahan sebulan dua je...harap puan bersedia..."  setelah berusia dua bulan ~Zafira~ telah menjalani satu siri pembedahan yg menyambungkan tiub ke otaknye (maaf akak tak tahu camne nak huraikan takut tersilap pulak nanti)  dan dengan kuasa Allah yg agung sampai sekarang anak buah akak tu dapat pertahan......


Ini la kakak akak dan anaknye ~ Zafira~ .....Sekarang zafira dah berusia 14 tahun...hanya mampu terbaring tanpa bole berbicara...menangis hanya ketika lapar atau berasa tidak selesa...tapi dia jugak mampu tertawa dan buat muka manja bila mamanye mengusik dan mencium pipinye...Zafira mampu makan secara biasa dan minum susu juga...sebelom ini badan nye agak berisi tapi semakin meningkat usia badan nye semakin kurus melidi....sekali lagi mamanye berendam air mata...doktor kata itu perkara biasa terjadi pada anak2 yg sepertinya...gambo ni akak ambil hari khamis yg lalu sewaktu meghantar mereka ke stesen bas untuk pulang ke s'pore...begini la cara mamanye membawanye kemana2...masih berdukung macam baby kecil yg manja...mungkin itu la hikmah badannye semakin kecil...agar mamanye tak terbeban ketika mendukungnye...Allah itu sebaik2 perancang...



~Zafira~ si anak istimewa yg tidak sempurna namun telah menjadi pengarang jantung pada mama nya....anak ini la yg akan menarik tangan ibunye ke syurga kelak....:')





24 comments:

  1. Betul tu Kak...semoga Zafira panjang umur Dan di beri kebahagiaan yg berterusan walau di DLM keadaan tidaknsempurna...anak istimewa atau anak syurga ini patut diberi kasih syg yg tidak berkurangan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aminn...mudah mudahan...alhamdulillah dia memang kesayangan keluarga walau tak sempurna namun kasih untuknye tak pernah berkurang ....tq Amanda

      Delete
  2. Ya Allah hanya yang terpilih sahaja di beri peluang mendapat ganjaran pahala yang banyak dengan kehadiran anak istimewa macam ni. Hanya orang yang Kuat sahaja Allah beri kelebihan menjaga anak2 istimewa macam ni. Beruntung sebenar mereka yang punya anak istimewa.. Semoga Allah permudahkan segala urusan dunia & akhirat untuk mereka

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol tu dik Allah hanya memberi ujian pada hambanye yg layak sahaja...memang jerih dan lelah menjaga anak istimewa ini namun ganjaran nye nanti pasti indah jugak kan...aminn...mudah mudahan dik....tq ye

      Delete
  3. asalamualaikum kak.
    Allahuakhbar..perancangan Allah adalah sebaik2 perancangan...Allahuakhbar

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaikumsalam yan....betol tu yan perancangan Allah untuk umatnye moga keluarga kakak akak terus redha dan bersabar dalam ujian ini

      Delete
  4. Semoga Zafira diberikan kesihatan yang baik,jadi penawar dan penghibur untuk keluarga nya..dan harap2 ibunya pun sentiasa kuat untuk dia..

    teringat kat sepupu saya..dia pun keadaan fizikal nya macam ni la dulu..dia pergi masa umur 8 tahun..walaupun kami ni sepupu2 semua ramai...tapi dia lah penghibur waktu sunyi ,pengubat waktu sedih..bila dia pergi memang terasa sangt kak..sampai anda antara kami ni termimpi2 kan dia.sebab rindu sangt..kalau dia ada sekarang umur dia 33..Allah..rasa rindu sangat kat dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aminn....mudah mudahan dik...Zafira memang jadi kesayangan keluarga terutama pada mama dia yg sentiasa ada di sisi...mereka yg istemewa begini pasti akan sering di rindu dik...semoga arwah sepupu adik tenang di sana dah tentu syurga la tempat untuk dia...

      Delete
  5. Hanya mereka yang bertuah menerima keistimewaan ini.. teringat arwah wan yang punyai anak istimewa. Saya tak sempat kenali arwah mak saudara saya itu kerana masa tu saya masih kecil lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hanya insan terpilih je Allah beri anak seistimewa ini kan dik....ada anak begini kite kene sabo dan tabah....mesti mak saudara tenang di tempat yg indah sekarang ni...

      Delete
  6. Semoga kakak Pn Malinda sentiasa sihat dan gembira dalam menjaga anak istimewa ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aminn...mudah mudahan...tq Fida

      Delete
    2. lupa nak tulis....terima kasih sudi singgah dan komen2 kat sini

      Delete
  7. Tabahnya Kakak malinda...semoga rahmat Allah sentiasa bersama mereka. :-(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aminn....mudah mudahan Allah sentiasa memberi ketabahan dan sesabaran pada kakak saya....tq Ila

      Delete
  8. Tabahnya Kakak malinda...semoga rahmat Allah sentiasa bersama mereka. :-(

    ReplyDelete
  9. Tabahnya Kakak malinda...semoga rahmat Allah sentiasa bersama mereka. :-(

    ReplyDelete
  10. Replies
    1. Inshaa Allah kakak saya akan sentiasa tabah dan bersabar...tq Wak

      Delete
  11. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru? Share catanan2 sekolah atau e-books?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas mendowload dn upload music, foto-foto, video dm files lain dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  12. Kakak linda insan terpilih ,betapa bertuahnya menjaga anak syurga ini.
    Moga zafirah sehat sentiasa ..

    ReplyDelete
  13. Tabahnya kakak hang Mel.... Redho dengan ujian Allah. Bukan mudah menjaga anak istimewa.
    Tak semua yg mampu.

    Moga Zafira akan terus sihat dan terus menjadi kebanggaan mamanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kakak hang ada salah makan apa apa ke Mel....manalah tahukan, kotnya ada apa apa ubat boleh jadi effect kat baby dlm kandungan ke

      Delete
  14. Sememangnya ibu Zafira ni insan yang dipilih untuk diduga. Biarlah susah di dunia, asal di pengakhiran hidup kita, anak inilah yang mampu memimpin tangan kita menuju ke syurga!

    Bukan mudah nak menjaga anak-anak yang istimewa begini. Kalau tak kuat iman dan tabah hati, memang siksa juga rasanya. Sedangkan kita yang ada anak-anak yang sihat walafiat pun tak berhenti-henti nak menambah dosa, dok memekak aje kerjanya; itu tak kena, ini tak kena!

    Eh, sayalah tu... !

    ReplyDelete