sila klik sini

Wednesday, 14 October 2015

AKHIRNYA KAU PERGI JUA

khamis    15  oktober  2015



Assalamulaikum dan salam hormat.....


Kalau semua masih ingat tahun lepas arwah penah mengemparkan negara bila berita dia yg sedang kelaparan dengan badan yg kurus melidi dan baju yg koyak compang camping di tinggalkan dalam bilik bersendirian....ibunye mengunakan alasan tekanan mental untuk menghalalkan tindakkan nye yg bagi akak amat zalim...masih terbayang2 lagi bagaimana arwah mengesot keluar dari bilik ketika di serbu oleh pihak berkuasa...semalam sewaktu makan tengahari arwah di katakan telah di serang sawan hingga meragut nyawanye....dari dia kite datang dan kepada dia la kite kembali....akhirnye adik Firdaus pergi jua meninggalkan dunia yg semakin kejam ini....


Ibu yg bersalah telah di jatuhkan hukuman empat bulan penjara dan denda rm10,000...bagi akak hukuman tu macam tak setimpal dengan kekejaman yg telah di lakukan...tapi tu baru hukum dunia sedangkan hukum akhirat masih menanti....moga dia insaf dan bertaubat atas segala perbuatan yg telah dia lakukan...



Selamat jalan adik Firdaus semoga kau damai di sana....sesungguhnye dunia hanya sementara di sana jua la yg kekal abadi....alfatithah untuk arwah si anak syurga...



Sori dua tiga hari ni akak macam takde mood nak menulis...sempat singgah dua tiga rumah je tinggal kan jejak....kalau Iryanty merungut internet di tempatnye lembab kat tempat akak pon lebih kurang je yan....geram kan tiap2 bulan bayonye tak pernah miss tapi bila jadi gini berangin gak dalam hati....saboooo jelah 



Jumpe lagi di lain n3....

24 comments:

  1. Alfatihah...damai la kamu di sana wahai anak syurga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia tengah happy2 kat sana sekarang ni agaknye kan.... :)

      Delete
  2. Al fatihah buat adik Firdaus..
    Semoga rohnya dicucuri rahmat Ilahi..
    Disitulah tempat pengakhiran yg sebaiknya..

    Akak follow #48.. jemputlah ke blog kecik akak ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aminn...dah tentu2 syurga la tempat anak istimewa ini....mekasih sudi polow dan komen2 kat sini kak yati....saya pon dah polow akak...polower yg ke 459...nangis tengok polower akak :'p

      Delete
  3. Anak syurga tu linda...jaga anak istimewa begitu besar pahala nya kan.
    Tpt kakak ni kalau guna laptop memang lembab amat juga ,sekarang ni kakak guna phone je senang cite...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah kak betol tu...kakak saya ada seorang anak oku terbaring cam baby sejak lahir...sekarang dah umur 14 tahun dah....saya selalu cakap dgn kak saya "ini la tiket akak tempah untuk ke syurga" hari rabu nanti diorang balik kampong nanti saya amik gambo share kat blog ye.....guna phone pon kekadang lembab gak kak :'(

      Delete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Dalam pada katanya sedih, tak de moodlah, sempat gak marah tu hihi.....Tampo kang!

    Alfatihah... buat arwah adik Firdaus. Moga damailah dia disana. Mungkin itulah yang lebih baik buatnya.
    Kita baca kisah dia yg masa kecoh kecoh dulu tu aje le, lepas tu dah tak de dengar dah.....

    Betullah Mel, sekarang ni tenet kat rumah pun slow jugak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...marah dgn takde mood kan seiring.....amboi mak sekarang ni mak pon kan mahen asyik nak menampo je kejenye ....haah kan mase memula dengo kisah arwah dulu lagi sadis tak panjang gak umur dia ek...mungkin Allah tanak kasi dia derita lama2...anak syurga ...macam semua tempat sekarang ni tenet kan main lembab pulak kan...

      Delete
  6. Alfatihah! Terasa sedih bila mendengar dia dah takda. Yalah, hidup pun merana. Kalau dah begitu takdir hidupnya, biarlah dia pergi dengan aman.

    Saya pun tak berapa faham emaknya ni spesies emak yang macamana, tapi sebab kita ni orang luarlah sangat-sangat, takda kena mengena, makanya malaslah nak mengomen panjang lebar tentang perlakuan emaknya ni.

    Kita pun kadangkala stress juga tapi takdalah sampai sanggup mengabaikan darah daging sendiri. Sayang oi anak......

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol tu dik bior le dia pergi mungkin arwah lebih bahagia di sana....bagi akak perbuatan mak dia tu kejam bebeno...nampak sangat arwah kelaparan waktu di temui....kite ni anak takmo makan pon bole jadi riso....sebenonye kakak akak pon ada sorang anak oku...terbaring sejak lahir sampai la sekarang...tapi kakak tu punye sayang dgn anak dia sampai dia pegi memana pon di hangkutnye....dah tinggi dah anak buah akak tu kalau mak nye dukung kaki dah lepas ke lutut...baru2 ni mak dia punye riso bila tengok badan anaknye tu makin kurus melidi walau pon makan tak penah miss....selalu nangis mintak mati sama2 sebab dia tak sanggup nak tinggalkan anaknye kalau dia mati dulu....aduhhhh sedih pulak :'(

      Delete
    2. Alamak! Saya yang membaca ni pun jadi sedih. Memanglah sayangkan dah darah daging sendiri, OKU tak OKU lain cerita! Yang penting anak sendiri tu. Saya rasa mana-mana mak pun macam tu. Kalau ada anak yang OKU memang berharap sangat dapat mati bersama. Yalah, kita ni yang anak-anak sihat belaka pun tak sanggup memikirkan hidup anak kalau kita pergi dulu sedangkan anak-anak masih memerlukan kita emaknyakan!

      Oh, saya sedih ni! Nak lap air hingus jap....

      Delete
  7. innalillah, Allah lebih sayang dia kan kak

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol tu dik Allah lebih sayang kan arwah

      Delete
  8. al fatihah..semuga arwah damai di sana. allah dah tentukan yg terbaik buatnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mudah mudahan ye kak...Allah la sebaik2 perancang

      Delete
  9. Linda rasalah apa ibu dia rasa bila si anak dah pergi. Kalau kita ni pun rasa terkilan dan sedihnya apakah ibu dia tak rasa bersalah. kakak pasti sepanjang hayat apa yg dah dibuat akan ada dlm minda dia. Si anak sudah tnetu-tentu syurgalah tempatnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak tahu la kak ape yg ada dalam pikiran manusia camni....moga mak arwah dah insaf dan menyesali segala perbuatan kejam dia dulu...bodohnye dia lepaskan tiket mudah untuk ke syurga...

      Delete
  10. mungkin hukuman yang kita tak nampak pun dia dah terima.. hukuman dari segi emosi. Insya Allah adik firdaus dalam perjalanan ke syurga. Moga berbahagia dia di sana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin la kan mana la kite nak tau....tak banyak sikit mesti mak dia rase bersalah dan menyesal....betol tu dik syurga abadi la tempat yg layak untuk arwah

      Delete
  11. Innallilahhiwainailaihirojiunn...semoga syurga tempatnya...Rasanya ibu dia pun dah cukup terkesan dengan apa yang terjadi sepanjang setahun ni..semoga ianya dapat menyedarkAN dia bahawa anak itu adalah penyeri hidup..hilang nya anak ni adakah hidup nya akan berseri..

    sama la..tempat saya pun line internet slow sangat..satu blog ni nak loading dekat seminit..saya ingt kan pc saya ni yang problem..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mudah mudahan mak arwah dah insaf dan menyesal dgn perbuatan kejam dia....betol tu anak2 kan amanah untuk kite...anak2 jugak ujian dari Allah....sama ada kite lulus atau gagal je untuk menjalankan tanggungjawab....tanpa anak2 kompom sunyi hidup kite kan ....hanggin je kalau duk jadi lagu tu padahal bulan2 bayo mahal tetiba jadi camni pulak....

      Delete
  12. amboi kak linda..nama penuh terus...huhu...haah kak ni baru ok internetnya..
    :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpa la nama yan pon sedap di dengo...hehehe...bagos la internet dah ok bole la selalu up n3 lepas ni...

      Delete