sila klik sini

Tuesday, 8 September 2015

MELAYU MUDAH LUPA

rabu     9 september  2015


Assalamulaikum dan salam sejahtera....

Sekarang ni kan banyak sungguh jemputan kawen....hari2 kalau jengguk dalam peti surat mesti ada je terselit satu dua kad jemputan....yg di serah kan tangan tu lain  pulak...pendek kata memang banyak la....pastu kalau akak peruk2 atau letak2 atas almari selalu je terlepas tarikh2 jemputan tu....bukan sekali dua ye akak terlupe tapi dah banyak kali ok....rase bersalah gak kekadang tu sebab ada je antara rumah kawen yg akak termiss tu sedara bau2 bacang kekdahnye....tapi nak buat lagu mana kan bukan saja2 takmo pegi....tapi sejak akak buat lagu ni jarang dah kiteorang terlupa .....


 Akak tampal kad jemputan tu kat pintu petiais....mesti tak terlupe punye.....ialah sehari je berapa juta kali akak bukak tutup bukak tutup petiharta  petiais  tu kan....mesti laju je mata akak ni terpandang kad2 yg tengah pose kat situ....lepas buat camni jarang sangat la yg terlupe....melain kan memang ada aral yg membuatkan kiteorang tak dapat datang tu lain cerita le kan....cam tak sehat ke atau tarikh tu kiteorang balik kampong ke....dulu2 lagi memacam akak tampal kat pintu petiais ni...tapi sejak ada terbaca tentang bahaya menampal magnet hiasan camni kat petiais terus laju2 akak bukak dan tampal kat petiais sebelah....


Akak tampal kat sebelah tu pon sebab petiais tu rosak dah tak berfungsi  dah....jadi selamat le sikit....kikiki.... ;p  sepatutnye lama dah petiais tu di humban tapi sampai la ni masih lagi dok kat celah tu....kalau ringan bleh gak akak pikul2 cam badang tu bawak pi buang kan....semak hokey dia duduk kat celah tu....akak try gak jual kat lori barang terpakai tu....diorang takmo hokey...demand sangat...menyampah....hahaha....


Ni antara nota2 dan kad yg akak tampal kat petiais yg rosak tu....koleksi FM akak tu takde la banyak mana...ada yang akak beli sendiri dan ada gak yg di beri sebagai cenderahati dari abang ipor dan kawan2....gambo ustaz Kazim Elias pon ada gak menyelit....hahaha....ostaz feberet katenye....macam2 la akak tampal sini...ada tiket bola, doa2 harian, resit dan yg kuning tu kad dari iryanty ahhamad pon masih lagi akak simpan....kenangan semua ni....kikiki....korang buat camne pulak dengan kad jemputan kawen yg banyak tu???


ok la sampai sini je.....bobbyeeee...jumpe lagi di lain n3

28 comments:

  1. Samalah kakak pun selalu lupa tarikh bila kad xdisimpan betul....kalau kakak rajin tulis kat kalendar tapi ssekali je buat...
    Bagus idea linda tampal kad kat peti sejuk ni.
    Hmm...banyknyaaa nota linda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la kite kak...kikiki....kak kalau akak nak tau rumah saya ni langsung takde kelender baik yg gantung mahu pon yg bleh letak ats meja tu....bukan tak dapat tapi tak mana2 saya sumbat simpan...selalu tengok kalender kat nfon je....takde la banyak mana kak kalau semak sangat saya turun kan yg mana tak penting tu...

      Delete
  2. Kitorang memang suka attend kenduri skit. Saya memang tak lupa la. Sebab peminat nasik minyak..kalau buat lain. Xsama. Nak nasik myk kt umah kenduri jugak..

    Kalau akak bz xleh g,pass kat saya..ekeke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagos nye ko dik rajin pegi keje kawen...akak pulak tak berapa sangat makan nasi mnyak dan seangkatan dengannye...kikiki...kalau ada nasi putih lagi akak suka besemangat skit nak makan....bole je dik nanti akak pass ye....tq nur amni singgah sini dan komen2 :)

      Delete
  3. Kakak rasa ramai yg terlupa semua date kad itu Linda. Kakak pun sama walhal dah tepek di whiteboard di bilik tapi kadang termiss juga. Kakak biasa nota-nota macam surat dari sekolah/uni anak tepek di whiteboard. Jadi kad jemputan pun samalah tepek di situ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. .bukan saya sorang jelah yg selalu lupe ek kak...kikiki...teringin gak nak beli whiteboard cam akak ni tapi pening tak tau mana nak tampal...cik boss bab2 paku kat dinding ni dia ada lemah skit...sayang nau dinding rumah dia....pasni saya nak tanye la sayang dinding ke sayang saya...kahkahkah

      Delete
  4. Glemer ler tu kekdahnya sebab tu ramai org jemput gi kerja kawen hihi....kita mcm tak de pulak, selamattttt!!!

    Kenapa? Tak boleh buh fridge magnet kat petiais ke? Tak de terbaca pape pun....
    Ustaz Kazim tu pun mg faveret jugak tu....jangan di tindih sangat sangat boipren ai tu hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. idak le glemer tapi udah sekampong memang kenal sengat le gitu....kikiki...wah selamat le ek bleh lepak2 dgn famili di hari minggu kekdahnye....dulu penah terbaca bahaya letak fm kat petiais ni konon nye bole mengundang kenser...wallahualam...nampaknye kite berkongsi kasih dari ostaz yg sama...bermadu le kirenye....wakakaka

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  5. salam ukhwah malinda, kak ana singgah petang ke sini,meriahnya fridge//:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam perkenalan anajingga...terima kasih sudi singgah sini dan komen2....takde la banyak sangat dik tiggal sikit je tu sebab kadang akak rajin gak kasi pada adik ipo dan kawan2 yg minat nak kumpul fm camni....

      Delete
  6. eh eh eh...macam kenal kertas warna kuning tu..terharu pulak rasanya..tak sangka ..terima kaasih simpan...tq kak :-))

    kad jemputan biasanya yan akan simpan kat tempat khas..senang tengok

    ReplyDelete
    Replies
    1. sendiri yg tulis mesti la kenal...akeke...sama2 kasih yan mesti la akak simpan nota tu kenangan pestime menang GA dari blog yan....bagos la yan ada tempat simpanan khas mesti tak lupe cam akak ni... :)

      Delete
  7. eh! tak pernah terpikir tampal kat peti ais.. hehe.. thanks kak.. bagi idea..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama2 dik....bole je buat camni inhsaa Allah tak mudah terlupa...tapi nanti kalau husna beso skit kene letak tinggi cam akak tu kang abis kene kitai dengan anak dara anis...hihihi

      Delete
  8. uihhh!! Serupa jugak la luaran petiharta kita ni Mal..tapi SB tempek resepi-resepi (ada fail tapi tak pakai).., whiteboard kecik pon ada. Pelekat magnet merata..rasanya kan kalo dinding peti harta SB sebesar dinding baru muat tempek benda2 mcm ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha....chef kek lapiskan mesti banyak resepi sesaja...kalau masuk fail leceh nak buka2 kalau nak menengok resepi SB tampal camtu je senang kan...beli peti ais banyak2 lepas ni SB susun dekat dinding tapi jangan buka karen nye kang bil eletrik tinggi....kahkahkah

      Delete
  9. Ini kad jemputan kahwin ke? Saya pun ada terbaca tak boleh tampalmagnet di peti ais.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah kad jemputan kawen le tu....dari yg saya baca ada yg tulis bahaya dan ada pulak yg menafikan nye....baik kite hati2 jelah dalam hal yg tak telus camni kan....mencegah lagi baik

      Delete
  10. Banyak nya fridge magnet sama mcm kita ehehehe suka kumpul tapi tak ada note lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak punye FM sikit je ni tapi tampal besepah2 camtu nampak le banyak....tq maha gosip sudi singgah dan komen2 kat sini :)

      Delete
  11. letak dalam handphone reminder pun ok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah ek betol gak tu tak terpikir plak sebelom ni....tq hanafi good idea :)

      Delete
  12. letak dalam handphone reminder pun ok..

    ReplyDelete
  13. amboiii banyaknya jemputan dia...heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau banyak kenduri banyak le jemputan untuk akak sham...tapi ada je akak megelat tak pegi...kikiki...psttt...jgn bagi tau orang tau....hahaha

      Delete
  14. hehehehehe saya biasa letak surat2 dari sekolah anak2... kad jarang dah dpt sekaranng ni... kebanyakkan jemputan dalam Facabook... huhuhu

    ReplyDelete
  15. senangkan dik tampal2 camni....akak kalau dapat jemputan dari fesbk lagi le cepat telupe skng ni pon dah lama akak tak buka fesbuk asyik layan blog je....hehehe

    ReplyDelete