sila klik sini

Thursday, 6 August 2015

SAYA ADA SEKETOL ARNAB

 22 syawal   jumaat  7 ogos 2015


Assalamulaikum dunia dan salam hormat....


Tajuk je dah macam karangan budak darjah satu....kikiki....sesekali tulis karangan ape salahnye....anak arnab yg akak bela ni sangat istimewa hokey....kalau dia nak makan carrot...dia pandai mintak tau...suka sambil joget2 kalau dapat makan carrot....arnabkan mesti la suka carrot ....hahaha




Ni hah arnab belaan akak tu....kikiki...muka happy2 bila dapat makan carrot...tahu je kalau akak tengah siang lobak kat dapo...cam hidung dia ada alat pengesan pulak...pelik gak kekadang tu....tengah dia leka2 main kat bilik bawah tu tetiba dia terjah akak yg tengah potong carrot senyap2 kat dapo....hadohai anak ape pon tak bole la....carrot ni mak ko nak masak le...sebuk ko pon nak jugak

 Kalau akak potong2 camni lagi bersemangat dia nak makan....bunga ibu...!! bunga!!!  itu je dia dok ulang cakap....siap makan atas katil lagi minah tu sambil tengok youtube....kikiki....makan carrrot atas katil takpe jangan ko nak makan biskut la kopok la memang cari penyakit le tu jawabnye.....

 Tengok gigi pon dah rupe arnab....hahaha...awat jonggang sangat gigi depan tu nak???  ;p ;p ;p

 Ni pulak saje akak kasi dia main2 nak suh dia duk diam time akak masak...kasi sebatang lobak suh dia potong2...tapi benornye akak yg potong siap2...kasi tapis seketul...leka dia dok main langsung tak kacau mak dia nak masak....

Kasi le pisau plastik ikea ...kenkonon dia tengah potong2 le tu padahal pisau tu tumpul yg hamat ape pon tak lut.....sambil main2 dia makan...last2 dari sebatang carrot tu je yg tinggal....abis sume arnab ni makan...siap sedawa ko lepas tu....hahaha...kenyang gamaknye perut dia makan carrot....dedulu bang ngah pon camni gak suka bebenor makan carrot...jadi izara ni sah2 ikut perangai abang dia la kot....

Ntah ape malas nye akak hari ni pon tak tahu la....malas sampai tahap dah tak bole nak tolong...memula tadi dah keluarkan ikan serkut...last2 pegi simpan balik sebab rase malassssnyeeee hari ni nak siang2 ikan bagai....laju2 masak ikan dalam tin je yg mampu....sardin sambal cili padi dengan sayo campor....sikit je lobak dalam sayo tu sebab separuh lagi si mak enon dah cukai....nasib la cik boss dengan anak2 akak tak kesah ape akak masak diorang bedal je tanpa banyak bunyik.....izara kang akak suap nasi dengan sayo brokoli pon dia suka...brokoli izara panggil pokok....hahaha....takpe la nak pokok pon pokok le asalkan ko nak makan.....ok sampai sini jelah malas gile nak taip....ape pasal la malas sangat ni???? ah!!! lantak la malas akak nak pikir!!!



ok la bobbyeeee...jumpe lagi dilain n3 ...tu pon kalau akak tak malas la ye....



yg benar ,
pompuan pemalas   T__T

9 comments:

  1. Oh.. izara macam anak bongsu kakak. Lebih suka carrot mentah dari yg kita dah masak. Dia kata kalau dah masak dah tak manis. Mentah lagi manis. Tapi memang betul Linda sebab kakak kan bila dia kata gitu kakak rasa.

    Malas-malas pun terhidang lauk dan sayur cukuplah tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah betol tu kak carrot mentah rase dia manis...kikiki...nasib cik boss dan anak2 jenis tak kesah kak ape sy hidang sume diorng bedal..

      Delete
  2. masa mula akak baca ingatkan betul2 lah linda bela arnab....baguslah budak Izara ni suka makan sayur,tentu sehat matanya banyak makan carrot .Anak2 kakak nak makan sayur pun payah lagi lah masa berusia macam Izara ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha....anak arnab yg saya bela ni pandai bercakap walau pon pelat2 ...tak jugak kak si abang ngah tu suka gak makan carrot tapi tetap mata rosak kene pakai spek cuma tak la tinggi powernye....alhamdulillah anak2 saya makan gak sayo tapi bukan semua jenis diorng pilih2 mana yg berkenan je....

      Delete
  3. cemburunya...bertuah badan dapat anak yng comel dan bijak

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah....takpe walau pon yan belom ada anak sendiri sekurang2 nye yan dah ada anak tiri dan cucu2 yg sayang pada yan....

      Delete
  4. Alolo arnab Izara ni suka die dpt mkn carrot ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcm dapat cekelat dia punye suka kat carrot dik...arnab jadian le gamaknye si izara tu....hahaha

      Delete
  5. Kiranya masih dalam tahap rajin tu kalau masak ikan dalam tin. Kalo SB,kan..ikan dalam tin pon tak termasak. tuang dalam mangkuk, lenyek sampai tak mcm rupa ikan, campur mayonis dan makan cicah dengan biskut kering..btw, model lobak merah tu comeyyy

    ReplyDelete