sila klik sini

Tuesday, 11 August 2015

N3 ROJAK

 27 syawal  rabu  12 ogos 2015

Assalamulaikum dunia dan salam kasih sayang....



Apa yg korang nampak pelik kat gambor lauk ni???  sambal kupang basah berpetai dan ikan parang goreng....ni gambor lauk semalam hari ni blom masak lagi akak baru dok rendam ayam kasi lembut..... sup ikan serkut tu lauk baki kelmarin...pepagi semalam si mak enon mengaruk nak makan nasik ikan...terus laju2 akak panaskan sup ni...sekali dia makan tak sampai dua sudu terus dah tanak pulak....hanggin hati akak....kecik beso kecik beso je akak menengok peel minah tu....eh!! lari topik pulak....hahaha...ok berbalik pada soalan asal....ape yg pelik dengan lauk ni???  takde la pelik benonye cuma kalau korang perasan dalam n3 yg lepas kenkonon hari tu akak malas sangat sampai masak dua jenis lauk je ....rupe2nye akak tak sedo selama ni memang akak selalu masak lauk dua jenis je pon ....kahkahkah...jadi kesimpulannye di sini....hari2 sebenonye akak memang pemalas....hadoiiilaaa...hari malas konon padahal ko memang pemalas linda oiii!!!  hari ni pon mungkin akak masak lauk ayam dengan sayo je....jadi la ek asalkan kenyang...kikiki

 Ni lagi satu akak nak cerita....masa otw nak pi jejak kasih kat tanjung bidara hari tu akak terperasan papan tanda beso kat sebuah rumah 'TAPAI PULUT SARIMAH' sekali masa beli barang basah kat famili store bukit rambai bole pulak ada jual tapai pulut ni....laju2 akak cekup dua bekas....satu bekas tu ada empat bungkus rm2.99 je.....kecik secoet je bungkusannye tapi kemas....

 Makan sejuk2....yarabi2!!...sedap dik non....manis lembut sume cukup....menyesal beli dua bungkus je...lain kali nak beli lima terus...hahaha....bungkusan dia lawa siap ada tulis2 lagi kat bahagian dalamnye....macam mana la muka orang nama Sarimah ni? dah tua ke muda lagi agaknye?    "Eh!!! banyak tanye pulak ko ni linda bedal jela" ....hahaha....nasib izara tak suka tapai ni bole akak makan sorang2 ....hahahaha

Ni lagi satu lupe nak cerita pasal langsir putih kat pintu dapo rumah akak...lawakan langsir ni...dah lama gile akak mencari jenis kain camni....rupe2nye ada jual kat ikea...ada kawan jemah akak dok tanye2 mana beli bila akak up gambo kat IG ....malas akak nak jawab satu2 senang akak tulis sini jelah.....hah jemah2 sume sila baca sini ye...lepas ni jangan tanye2 kat akak lagi tau....sapa gatal tanye2 lagi satu soalan akak cas 2 hengget ye....hahaha....dua keping camni harga dia rm59 hengget....tapi senteng sikit la sebab pintu dapo akak ni tinggi bebeno...jadi mana jemah yg dok berkenan tu pi carik kat ikea sana....nanti kalau akak pegi lagi akak kabo kat korang ye mana yg nak kirim tu nanti bole akak belikan...gituuuu....pada jemah Fatemah...rumah ko kalau pakai langsir ni mesti meletop2 cantiknye sesuai sangat dengan deco2 hengles ko tu...lagi satu ko jangan gatal2 nak kirim akak ye....ko duduk kajang lagi dekat pi beli sendiri...anje2 sangat babab vontot tu kang....hahaha....kat meja ni la akak duduk hari2 time nak up n3...tu laptop putih hadiah cabutan bertuah tahun lepas...alhamdulillah sejak dapat laptop ni la akak mula berblog kembali....rezeki yg tak di sangka2

Memandangkan tajuk n3 ni 'ROJAK' maka dengan itu akak selitkan la sekali gambor rojak yg cik boss beli kat kantin tempat keje dia semalam....kikiki....semalam dan hari ni cik boss masuk keje dalam site jadi dia dapat kupon makan lima ringgit sehari....di sebab kan dia hari2 pon balik makan nasik kat rumah jadi petang semalam dengan kupon tu dia tapau kan rojak ni untuk akak....sedap gak sesekali makan rojak petang2....hari ni tak tahu cik boss tapaukan ape pulak....kikiki...tunggu jelah kalau ada rezeki....


ok la sampai sini je...bobbbyeeee...jumpe di lain n3



*majlis makan potluck ahli kumpulan gagak hitam sabtu ni terpaksa di tunda ke tarikh lain yg sesuai....kebanyakkan ahli tak dapat hadir pada tarikh tu atas sebab2 urusan peribadi...takpa la kite buat lain kali yg penting dapat togeder2 ....T__T



yg benar,

bendahari kejap tinggi kejap rendah kumpulan gagak hitam


11 comments:

  1. 1. Masak kalau sedap satu lauk satu sayur dah cukup Linda
    2. Tapai pulut kakak ni entahlah tak pandai lagi tapi kalau ubi kakak makan
    3. Langsir putih nampak berseri - jgn Izara lap tangan kat situ sudah hihi..
    4. Laki yg dpt kupon bini yg dpt nikmatnya - rezekilah Linda.. Linda...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1. Setuju sangat dengan akak bab ni...satu dua jenis lauk pon cukup kan kak
      2. Tapai ubi pon feberet sy gak...dua2 jenis la sy suka lagi kalau dapat makan sejuk2
      3. Alhamdulillah buat masa ni belom penah lagi minah tu lap tangan kat langsir saya....kikiki...dia pandai amik tisu lap mulut semua...
      4. hahaha...semlam dia lupe nak tukar kupon...hari la kot dia beli ape2 bawak balik petang kang...rezeki yg sedikit di kongsi bersama baru la bahagia.... :)

      best pulak komen2 camnikan kak...kikiki

      Delete
  2. tapai pulut sarimah tu mmg femes kan tapi syg nya sy x suka tapai -_-

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap dik tapai pulut sarimah...lain kali adik kene try makan sikit mana tau pastu terus jadi suka....

      Delete
  3. -kakak pun suka tapai pulut, msa raya tempohari ada juga jiran bgi dibalut dgn daun getah..
    Tpi kakak mkn sorng je,yg lain jakun bab2 tspai pulut ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapai dlm daun getah lagi kecik secoet kan kak tapi sedapnyeeeee....kat rumah saya ni yg hantu tapai saya dgn cik boss je anak2 makan gak tapi tak berapa suka...si mak enon langsung takmo makan siap buat muka jijik kalau tengok sy makan tapai...kong asam sangat minah tu ;p

      Delete
  4. Cantik rumah akak..
    Eh kita same la kak femalas masak 2 jenis lauk je..tapi biasanya sayur tu xde pun..hahaha saya lagi femalas la dari akak..bukan femalas kekdahnya jimat cermat (tangan kat dada)

    ReplyDelete
    Replies
    1. maceh dik biase2 je rumah akak ni....hahaha....akak ada geng la nampaknye....bukan femalas tapi cam kate intan tu la jimat yg benornye....hahaha...(mata ke atas tangan kat bahu) intan berkerja mesti balik dah penat nak masak macam2 kira ok sangat la masak dua jenis tu....dik ape cite pasal rumah dapat tak? tak sabor nak tunggu n3 deco2 dari ko pulak lepas ni....hehehe

      Delete
  5. tapai + air susu pekat + air batu = terbaik :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak gak cuba buat camni tapi tapai pulak dah abis akak kejekan....hahaha...lepas ni kalau beli tapai lagi akak try ye...kalau susu pekat tu tukar pada susu segar bole ke yan? tapai kan manis cam seram2 pulak nak campor susu pekat....kikiki

      Delete
  6. Panjang umur nanti kita singgah rumah akak ek.. hehehe..

    ReplyDelete