sila klik sini

Wednesday, 5 August 2015

KEBAIKAN DALAM HUJAN LEBAT (Terima kasih pada pekerja restoren nasi ayam mustafah tanjong minyak)

21 syawal   khamis  6 ogos 2015


Assalamualaikum dan salam hormat.....


Rasa terharu akak ni masih tak abis lagi....terima kasih banyak2 pada adik yg sudi tolong payungkan akak sampai ke kete tadi....susah nak jumpe insan2 berhati baik sekarang ni....sangup bersusah payah payungkan akak dalam hujan lebat....moga Tuhan membalas kebaikan adik berlipat kali ganda lagi....


Cerita pagi ni bermula begini....Kak long tak dapat hadir ke sekolah hari ni sebab demam dan migrain jadi akak bawak dia berjumpa doctor untuk ubat dan surat mc....kebetulan paip singki kat dapo akak rosak dan kebocoran....jadi pagi ni memang kelang kabut sikit di tambah dengan hujan lebat sejak malam tadi lagi.....nasib abang akak tahu serba sikit bab betul2 paip ni....jadi dia senaraikan barang ganti yg perlu di beli di kedai hardware....bila hujan redah sikit dalam pukul sebelas tadi laju2 akak gerak dari rumah....selesai dapatkan rawatan untuk kak long terus akak ke kedai hardware pulak....cuma tunjukkan cebisan kertas senarai tanpa akak tahu bagaimana bentuk dan rupe barang2 tu.....alhamdulillah semua yg mahu di beli ada....terus kan perjalanan lagi...kali ni menuju ke kedai nasi ayam pulak memandangkan memang dah sah2 le akak takan sempat memasak apatah lagi dengan paip yg rosak tu....laju2 order nasi ayam untuk makan tengahari....kalau nak bungkus nasi ayam memang takde kedai lain la yg akak tuju selain restoren nasi ayam mustafa....selain nasi ayam nye yg yarabi2 sedap...servis pon laju gila...tak kira la kite makan situ atau pon bungkus......


Ni nasi ayam yg akak makan tadi....sedap sangat...ayam pon banyak tak terabis kalau akak makan sorang....jadi sebungkus ni kongsi dengan si mak enon....gosok perut dengan senang hati.....



 Sekali lagi kat sini akak ucapkan ribuan terima kasih pada adik yg sudi payungkan akak tadi....nampak cam mudah je kan...ape la sangat setakat tolong payungkan sampai kete...Ya Allah bukan semua orang sangup buat camtu....susah payah basahkan badan semata2 untuk tolong orang lain...padahal dia bole buat tak tahu je tadi...lantak le situ ko pandai datang pandai la ko balik ....sebelom2 ni tak pernah lagi akak terima layanan begini dari orng2 yg akak tak kenal rapat...jadi bole bayang tak macam mana akak terkejut dan terharu dengan sifat baik adik tu....dah la muka lawa....ehem2!!! ni akak puji bukan sebab dia tolong akak ye...tapi dia memang betol2 lawa ye....sumpah tak tipu....hehehe...kebaikan adik tu betul2 buat hati akak tersentuh hari ni....terima kasih sekali lagi......





ok la sampai sini je jumpe lagi di lain n3......

11 comments:

  1. Replies
    1. Lia mai hi5 skit dengan akak ni....hehehe

      Delete
  2. kita sama la kak muka pailang hati tisu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha....kantoi sudah penyamarn akak...konon pailang rupe2nye hati lembut gituuu....akak memang camni dik cepat rase terharu

      Delete
  3. tetiba teringat dulu masa sebelum kawen nak balik keja ke pegi keja dah lupa.. masa nak lintas jalan tetiba abg tentera masuk dalam payung.. tergamam sekejab. nak tumpang payung katanya... hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...lain macam pulak kenangan ko ni dik....jeng3...tu dia nak tumpang payung ke nak mengorat tuan punye payung....hahaha...gurau je dik jgn marah hah!!

      Delete
  4. alhamdulilah..susah nak jumpa org macam tu sekarang ni kan..erm

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu dik sekarang jarang2 nak jumpe umat manusia yg ikhlas nak membantu camtu...

      Delete
  5. baik hati org yg menolong kan. Allah je dapat membalas kebaikan yg dia buat

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak pon doa camtu gak dik moga Allah melipat kali gandakan kebaikan untuk dia lepas ni....

      Delete
  6. Masih ramai yang baik hati dan berbudi pekerti elok zaman ni.

    ReplyDelete