sila klik sini

Saturday, 22 August 2015

JOM PEGI MELANTAK

 sabtu  22 ogos 2015



Assalamulaikum dan salam mesra.....

Ape sampai ajak melantak ni???   amboi bahasa ko linda kan mahen kaso lagi....hahaha....orang melaka memang camtu dik non bahasa percakapan memang kaso2 skit....tapi tu orang tua2 dulu la....kalau jumpe kawan2 lama mesti dengo dialog camni ...."Hei penyapu dek hawau!!! lama dah tak nampak muke kau!!! ingatkan dah mampos!! rupenye idup lagi kau ye hawau!!!"  nanti kawan dia pulak sambut    "ape kau hendak tegompah hanyut!!? aku hidup lagi celake!! pandai2 kau cakap aku dah mampus!!"  kalau orang yg tak biasa dengo tu mesti terkejutkan....hahaha....tapi bagi kami orang2 melaka tu biasa sangat dah.....walau pon mulut masing2 cam puake yg penting hati baik dik non.....kikiki...tapi sekarang ni jarang beno nak jumpe orang melaka cakap camtu lagi....nak2 yg muda2 ni "adat bercakap secara kaso camtu dah lama di tinggalkan"  bagos la sebab bukan semua orang faham kan....takut2 bole jadi gaduh pulak nanti....ok la takmo bebel panjang2 moh ikut akak pi melantak....!!!





 Bukan saje2 nak cakap kaso tau ...dah nama restoren ni MELANTAK steak hub  abis camno.....hahaha....cik boss la yg ternampak dulu rentoren ni....terus hari ni laju2 dia ajak akak try makan sini....akak pon laju2 setuju....hahaha....gila tak nak orang ajak makan mesti la nak  ;p

 Air bayo rm2 segelas pastu bole refill sampai kembong....tu yg bederet2 tu sume bole minum....kalau nak order air lain pon ada je tapi tak bleh refill la....yg dalam piuk itam tu sup cendawan semangkuk rm4 tapi tak bleh refill ye jangan memandai pi ceduk kene katuk tangan tu nanti....kikiki



Konsep dia sama cam restoren me'nate steak  yg terkenal tu....pilih dulu potongan daging dalam petiais ni pastu diaorang bakokan mengikut standard yg kite nak....kalau korang nak makan mentah lagi senang kunyah terus lepas pilih2 tu....hahaha....memula tengok seramnye sume harga steak ratus2...tenun tepat2 lagi rupenye ada je yg murah2....kikiki....ikut selera dan kemampuan masing2 gituuu....akak saje kepoh2 tanye  terus budak kat situ cakap yg daging2 ni pon memang di supply dari me'nate....

Ni hidangan pertama sampai....spegeti aglio olio....ni akak punye....bole tahan sedap licin akak makan dengan mak enon....yg ni harga dia rm18 kalau tak silap akak
 Ni pon akak yg pilih tapi untuk abang ngah....daging rusuk harga rm49 je....beso2 dagingnye bila dah di masak....sebab masa pilih tu cam kecik je pulak....sedapppppp!!! sangat!!! lembut je dagingnye manis dan berjus...berbaloi2 dengan harga....lepas ni tak payah makan kat tomy romas dah kat sini 10 kali lagi sedap.....
 Ni cik boss pilih lamb chop rm57  beso gak bila dah masak....tebal pulak tu puas hati betol makan....yg ni pon lembut je dagingnye tak kering....yarabi2 sedapnye....lepas ni kalau teringin nak makan steak memang dah tak payah cari tempat lain lagi mesti datang sini je....sedap sangat walau pon cam mahal sikit tapi sangat berbaloi dengan hidangannye....

Lambat sangat nak pakai pisau garpu bagai....makan camni lagi sonang....hahaha....anak sapa le yg buruk lantak tu???  kahkahkah....abang ngah sedang menikmati daging rusuk yg lembut bersari....kak long takde dia ada rimup jadi dia melepas tak dapat ikut makan kat sini....rugi2 mesti minah tu moncong je kalau dapat tau dia kene tinggal....kikiki....apaknye cakap minggu depan nak bawak makan sini lagi jadi kak long jangan nak mogok2 ye...hahaha


  1. Ni alamat restoren melantak yg akak baru je makan tadi....siap no telipon pon ada tu hah.... No. 12, Jalan KPKS 1, Kompleks Perniagaan Kota Syahbandar, 75200 Melaka, Malaysia

Sapa yg duk kat melaka teringin nak makan steak bole le serbu restoren melantak ni kompom puas hati punye.....daging paling murah akak rase tadi dalam rm35 ke atas kalau tak silap mata kak tengok....kedai orang malayu kite lagi....jadi ape lagi moh kite serbu MELANTAK STEAK HUB !!!




ok la sampai sini je ....bobbbyeeee....jumpe lagi di lain n3

13 comments:

  1. Melantak ni dekat sgt dgn opis tp sekali haram x penah jejak hehe. Ok sedap eh nanti kita p

    ReplyDelete
    Replies
    1. terjah dik jangan tak terjah....mesti rambang mata nak memilih daging

      Delete
  2. Rupanya ada juga nama restoren melantak ya linda....
    Suka tengok abng ngah mkn guna tngan je...leceh ya nk brsudu garfu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kikiki....sy pon memula terkejut gak kak....mcm2 la diorang letak nama kedai makan...mamat poyo tu sume nak senang je...pakai pisau cam lambat terus dia dok kokang makan camtu je....kikiki....kampong .com sgt perangai dia.....hahaha

      Delete
  3. Unik betul nama restoran ni... tapi nmpk sedap sgt tu... tgk abg ngah mkn cm gitu lg rasa "haih, sedapnya!!"

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq nora sudi singgah sini dan polow akak...lepas ni akak polow nora balik ye...memang sedap pon dik kalau ada masa nanti bole datang cuba makan sini mesti tak menyesal.... :)

      Delete
  4. todiaa.. nama kedai melantak.. rare sangatt! hihi.. ayor boleh refill memang bestt

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq lia sudi singah komen2 kat blog akak....sekarang ni memang trend kot depa bagi nama pelik2 kat kedai makan...saja buat orang tertanye2 dan tertarik nak mencuba....good marketing

      Delete
  5. rindunya nak dok melaka...banyak kenangan terindah disana....
    betul tu kak..melaka dan negeri sembilan biasanya akan cakap pedas sikit..lagi satu perkataan yang biasa orang melaka kata..LAHABAU...huhu

    steak tu nampak menyelerakan betul..abg ngah boleh jadi model iklan steak...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tempat jatuh lagikan di kenang kan yan....sekarang banyak yg dah berubah kat melaka ni...makin pesat membangun dan antara negeri yg ramai meneriama pelancong....yan bila nak melancong ke melaka? sapa suka makan daging mesti happy dapat dtg sini yan...hahaha...suka mamat tu kalau baca komen yan ni makin perasan la dia nanti...

      Delete
  6. Laa... patutlah pun kalau dah nama restorannya melantak:)
    Tapi kalau daging me'nate memanglah baik dan berkualiti
    Mahal sikit tapi berbaloi bila rasanya menepati citarasa kita dan keluarga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pelik kan kak nama restoren ni....gitu la yg dikatakan pekerja kat situ...boss restoren tu rupe2nye kenalan lama cik boss...berjaya betol dia sekarang kiteorngg tumpang happy....mahal sikit memang tak terasa kak bila dapat makan daging steak yg lembut dan segar ....lain kali kalau datang melaka akak mesti try makan kat sini tau...hehehe

      Delete
  7. uihhh..meriahnya sampai minum sekali boleh refill banyak kali. "mulut cam puake"..hehee!! gelak kejap dgn ayat tuh..

    ReplyDelete