sila klik sini

Monday, 3 August 2015

HASIL KUTIPAN TAHUN NI

 19 syawal   selasa  4 ogos 2015


Assalamulaikum dan salam sejahtera....


Kahkahkahkah....belom ape2 lagi akak dah tergelak....jangan ingat bebudak je dapat duit raya ye....akak yg dah remaja purba ni pon dapat tau....kuikuikui...tak ingat sejak bila akak mula dapat angpow dari anak2 buah ni....mungkin sejak lima tahun lepas kalau tak silap....makin tahun jumlah makin bertambah....almaklum la masing2 mana yg belajor tu dah mula berkerja jadi diorng pon bermurah hati nak kasi duit raya kat maksu dia yg garang2 comel ni hah....kahkahkah....yelah maksu diorng ni kan dintis tak koje pasal tu la kot diorng pakat2 kasi angpow raya gituuuu....




Menerima sampul raya dari anak buah akak yg pertama...rase nak lempang muka belagak dia tu kan....hahaha....anak buah paling rapat dengan akak ni....dulu time kekecik bila cuti sekolah kan main suka dapat tinggal kat kampong....masuk utan keluar utan masuk paya mandi laut sume akak seret dia....hahaha....tetibe dah besor panjang camni dah...terasa tua pulak diri akak ni....bukan terasa lagi linda oiii!!! memang ko dah tua pon!!!!  Alaaaa...umur je tua hati tetap muda belia...ape ada hal!!!  kahkahkah....gambor kat atas ni kire lakonan semula....dia dah kasi akak awal2 lagi tapi akak pakse dia amik gambor camni.... "Hai long takan kasi angpow je...geran rumah ko mana?!!" bahahaha....rumah mamat ni cantik beso tapi belom ada suri lagi untuk di isi....moga ko bertemu dengan pasangan yg baik dan beriman ye long.....


Hasil kutipan...walau pon tak le sebanyak mana tapi sekurang2nye....hado....hahaha....ni pon dah bersyukur sangat2 anak2 buah akak ingat gak kat maksu diorang ni....bukan nilai yg akak ukur di sini tapi keinginan memberi tu yg buat akak terharu....terima kasih kat along,angah,kakak dan acik atas pemberian duit raya tiap2 tahun ni....busu tak mintak tapi korang yg sebuk nak kasi...tapi kalau taun depan tu berniat nak kasi lagi busu terima je dengan lapang dada....pastu kalau dah terlanjur nak kasi tu kasi le lebih2 sikit....kahkahkah....tara guna la makcik korang ni....mesti korang konfiuskan nak nangis ke nak gelak????


pssstt!!  duit2 tu akak belom belanjakan lagi....sayang pon ye gak


Ok la bobbbyeeeee....jumpe di lain n3

11 comments:

  1. alhamdulilah rezeki di hari raya..
    :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang bersyukur sgt2 Allah murahkan rezeki akak di hari raya...

      Delete
  2. banyak juga linda dapat angpow dari anak sedara ya...baik hati sungguh anak2 sedara linda ,tak lupa bahagian mak usu nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah...memula dapat dulu terkejut gak anak2 buah kasi duit raya....moga Allah murahkan lagi rezeki anak2 buah saya dan permudahkan hidup mereka di dunia dan di akhirat kelak....aminn

      Delete
  3. Dulu masa mereka kecik-kecik kita bagi mereka 10-20 ringgit aje kan Linda tapi bila mereka dah kerja bagi kita 2/3 ratus. Best kan... anak buah kakak pun sama bagi kakak berates-ratus juga..

    Syok juga bila dah jadi mak-mak kan:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. syukur diorang ingat gak nak mengulur pada mak sedara diorng yg tak koje ni kak....kikiki...seronok gak setaun sekali dapat duit....wah!! anak2 buah akak pon kasi gak mesti lagi lumayan tu....tak sangka dah tua2 pon dapat angpow kan kak ;)

      Delete
  4. byk tu kak klo pd saya..boleh beli corelle set lame se set

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah ek kalau beli pinggan mangkuk pon best gak ni....mekasih dik bagi cadangan....kikiki

      Delete
  5. ehh banyak tuuu...bestnye... derang tak nak makcik angkat ke? hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. kikiki....alhamdulillah...takde la banyak mana tapi syukur dah ni....lambat benor nak isi borang tarikh luput dah lama tamat....kikiki...tunggu le anak2 buah ila besor2 sikit sok mesti diorng bagi gak tu....hahaha

      Delete
  6. banyak jumlah tu, Mal. meh belanja SB entry 'bagaimana nak belanjakan duit angpow anda"..hihii

    ReplyDelete