sila klik sini

Monday, 29 June 2015

GUBAHAN BUNGA UNTUK RAYA 2015

 13 ramadhan  selasa 30 jun 2015


Assalamulaikum kawan2 dan salam hormat....

Yeahhhhh!!! bunga raya akak dah siap...lompat bintang doploh kali....

Kejap je dah masuk 13 pose kan...pejam celik pejam celik tetibe  dah sebuk buat rendang raya dan rebus ketupat segera je nanti (akak memang malas nak rebus ketupat daun) kikiki...jadi moh le buat yg mana bole ni dulu....senang sok kalau nak raya akak fokus pada juadah je nanti.Kalau nak di ikutkan dah 3 tahun akak takde buat gubahan bunga baru, sume pakai yg lama2 je....seminggu sebelom raya cabut bunga basuh dan gubah balik...tapi selalunye akak amik hair dryer je tembak habuk2 yg dok bertengek kat bunga akak tu....sonang koje akak....hahaha....alhamdulillah tahun ni ada rejeki nak berbunga baru....

Lempau sume atas lantai....akak memang suka buat keje atas lantai...senang lepas siap sapu terus....puas akak cari pemotong dawai harem tak jumpe...last2 akak potong tangkai bunga pakai parang je...hahaha....asalkan bole sudah....pasu bunga putih yg akak beli kat cowboy tempoh hari...berkenan sangat mase tengok kat atas pelamin keje kawen sebelom pose tempoh hari....tu yg nampak ada jual kat cowboy laju2 akak rembat seketul....harga mahal gak rm 59.90 tapi meterial dia besi jadi kalau jatuh tak pecah....

 Memula cocok watak utama dulu bagi nampak seimbang.....span hijo dalam pasu tu akak dah tembak dgn gam siap2 jadi tak le dia dok lari2 time kite mengubah bunga.....

 Pastu selit2 je bunga tambahan tu mana yg suka...akak ni bole tahan cerewet gak...nak dekat lapan ploh kali cucuk pastu cabot balik...dah naik lunyai span dalam tu....hahaha....buat sampai mata berkenan kekdahnye.....abaikan mak enon yg tetibe interframe kat situ....mengaco je budak ni...pening kepala akak dia dok main lari pusing2 keliling akak yg tengah dok buat gubahan ni.....lempang nak???

Akhirnye siap gak tapi bunga tambahan tak cukup pulak....jadi terlanjur keluar hari ahad tu akak suruh cik boss singah kedai bunga jap....beli lagi dua tangkai nak bagi cukup....tu nampak tu bunga dalam sok kabo atas meja...tu je akak beli buat tambah kalau tak sian atas dia botak2 sikit....

Akhirnye siap gak bunga raya akak untuk tahun ni dan mungkin untuk raya lima tahun akan datang gak....hahaha....lawo ke idak bunga akak ni dik non? bunga mesti la semuanya lawa kan...ada ke bunga yg tak lawa? ada je tu bunga rafflesia...dah le tak lawa bau bangkai pulak tu....cuba bayangkan kite hias rumah pakai bunga tu....hahaha....kompom tetamu takde selera nak makan sekut raya dgn sirap kan...hahaha...merapu pulok akak ni....kalau malas nak gubah sendiri....bole je  beli siap memang banyak pilihan kat kedai2 tu....sumeeee cantik2...sumeeee akak berkenan...cuma harga jelah yg tak berapa nak berkenan....hahaha.... ape kes !!?  sepasu bunga dah siap gubah sampai dua tiga ratus hengget....Hoi!!! hanggin akak tau....(meroyan tak dapat beli bunga siap sebab mahal) kahkahkah.....



ok la bobbyeeee....jumpe dilain n3 ...akak nak pi bako sekut kelapa stail dulu2, pakai planta je nanti mak akak bole makan....sukat pon pakai cawan je dik non.

9 comments:

  1. assalam linda,rajinnya mengubah bunga sendiri...siap ada model si kecik izara lagi.
    kat rumah kakak ni rasanya malas dah nak hias2 bunga ,bukan apa mudah sangat berhabuk (rumah kakak sebelah kilang)...wlpun rumah sentiasa tutup habuk tetap menyelit..
    p/s kakak pun ingat linda,masa cuti haritu singgah jln2 melaka terfikir kalau lah dapat jumpa linda.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaikumsalam kak....saya memang suka gubah bunga dan si izara tu memang suka kacau saya sentiasa...kikiki...haah kan bunga memang cantik tapi senang perangkap habuk gak...sian akak mesti penat selalu kene menyapu...Ya Allah bila akak dtg melaka? mesti best kalau dapat jumpe...inshaa Allah lain kali kalau ada rezeki kite jumpe ye kak

      Delete
  2. Kat rumah mak adalah bunga hiasan macam ni, rumah sendiri takde.. hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat rumah mak2 mesti ada bunga punye...kikiki...memang ada yg tak suka hias rumah dgn bunga dik contoh terdekat sepupu akak rumah dia langsung takde bunga hiasan ni kalau ada pon pokok hidup berdaun hijau je....

      Delete
  3. Replies
    1. buat awal2 senang dik tak le haru dah dekat nak raya nanti :)

      Delete
  4. Cucuk-telek-belek-cabut-cucuk balik-telek - puas hati senyum sendiri Linda:)
    Dah jgn usik lagi nanti kalau cabut ulang-ulang kena beli span baru pulak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha...macam tahu2 je akak ni tau...memang separuh hancur dah span bunga tu sy kerjakan...kalau saya cabut balik tu kompom kene beli span baru ;p

      Delete