sila klik sini

Wednesday, 10 June 2015

COLMAR TROPICALE PART 2

khamis 11 jun 2015

Assalamulaikum dunia dan salam sejahtera....

Sambung cerita jalan2 cuti sekolah minggu lepas....ok2 kali  ni memang cerita pasal kat colmar terus dah tak singah memana dah....hahaha....banyak beno persingahan ko linda oiii!!! perjalanan nak ke sini tak jauh pon dari keyel tu dalam sejam dah sampai...ingatkan datang hari isnin idok le ramai manusia....sekali hamik ko segala penjuru penuh umat....

Yeahhh!!! kite dah sampai perancis anak2....eh!!! bentong pahang je benonye....hahaha...alhamdulillah cuaca sangat elok hari tu...nampak panas kan tapi angin kat sini sejuk dan nyaman...sampai2 je cik boss pi checkin tapi bilik pukul dua baru dapat jadi jalan2 kat kawasan hotel dulu....

Masih menunggu bilik sambil makan2 kat sini sebab perut dah merintih kelaparan...restoren ni betol2 kat sebelah menara tinjau dan antara restoren yg takde serve ayor kencing setan gitu....dalam cuaca nyaman ni makan sup panas2 memang sodappp....abang ngah dgn apak dia order mehun  tomyam saefood...sedap bersepah udang...akak order meteow vietnam pon sedap gak licin akak makan....yg kak long kesian pepandai order miso ramen, sekali rase terus kerut2 muka dia....takkkkk sedapppp langsungggg....kikiki....kak long camtu la selalu rajin order menu pelik2 pastu menyesal hujung tangga terus...belah malam restoren ni ada steamboat gak, cik boss dah sengih2 suka....

 Dapat je kunci laju2 junjung beg bawak masuk....cik boss amik bilik yg ada dua katil king saiz....masuk2 je nampak katil ni dulu....suka bentuk tingkap ni sangat klasik kan....anak2 dah cop nak tido katil ni...cisss!!! kat luar ni tv screen leper dik non...kong asam korang ye...
Selesa la diorng tido tiga beradik malam ni...cecepat akak snap gambo sebelom diaorng buat kecah atas katil ni....
Masuk pintu belah kanan ada satu lagi katil king saiz...yg ni tempat mak dgn apak ko ye jangan nak buat kecah atas katil kiteorng ni....get out from here kekdahnye....hahaha....dalam bilik ni tv gedabak mcm zaman 90an dulu....
Akak pon amik la berkat duduk2 atas sofa yg tantik tu sambil belakon tengah membaca....belom pon panas vontot akak cik boss dah perambat ajak pi tengok hewan....cik boss cakap kang lepak2 dalam bilik mana pon tak jalan...perut dah kenyang mata pon dah kuyu tengok katil sedap cam ceskek je....hahaha
Moh le anak2 kite pi tengok hewan katenye....masuk sini kene bayo rm4 hengget sorang....dalam ni kiteorng tengok arnab dgn rusa je pon....malas nak tengok hewan yg terkurung dalam kandang kat kawasan belakang....tu nampak izara baik je tenun arnab tu kan....jangan nak percaya sangat ye...akak baru je lepas marah dia sebab selamba je  tendang arnab kaler itam tu....ganas sangat ko ni nak...sian dia sakit tau....cam jantan perangai ko ni....

Memula kan main eksen lagi ruse ni lari2 bila akak nak dekat...rupenye kene umpan makanan baru dia nak datang....cisss!!! material sangat perangai ko ye....beli makanan 2 peket, sepeket rm4 hengget....akak pegang je makanan terus datang tunduk hormat depan akak....rasain loh!! hahaha...sengal
Tapiiiii....akak takut campor geli bila ruse ni nak makan kat tapak tangan akak...last2 akak campak je makanan tu kat tanah....pepandai le ko kutip ye ruse...tengok muka akak tu tengah geli geleman...

Izara gak bagos selamba je pegang rusa dengan apak dia...abang ngah pon berani gak abis ruse dalam tu dia raba....hahaha....ape ni abang ngah main raba2 pulak ko!!! hahaha....akak amik gambo dari jauh je ni sebab tak tahan bau kan main busuk lagi kembang2 lobang hidong akak tahan napas....

Lepas kasi rusa makan akak kasi arnab pulak....beli lagi sepeket makanan sebab arnab dalam kandang ni nampak cam kebulur bebeno...berebut2 nak makan...yg arnab bebas tu tak pandang pon kalau akak hulur, mungkin diorng dah kenyang kot asyik orang dok kasi makan je dari pagi....
 Lepak kopi2 dulu kat sini sementara anak2 beramah mesra dengan hewan....mase ni cuaca dah sejuk sebab baru lepas hujan....lama gak kiteorng lepak sini berbaloi la bayo rm4 tu....

Lepas keluar dari tempat hewan tu cik boss ajak main bowling pulokkkk....akak dah jalan seret kaki dah masa ni....hahaha...anak2 suka la kan, diorang ni bukan tahu penat pon....sampai2 je rupenye tak bole main sebab diorng tengah servis tempat tu....yabedabeduuu!!! hiphiphoreyyy!!!  ingatkan dapat la golek2 dalam bilik....sekali abang ngah ajak main pingpong....akak tenun je muka mamat tu....hahaha....mula2 cik boss nak sewa dua jam...laju2 akak cakap sejam je cukup...tu pon berjanggut menungu...akak tak reti main pingpong kalau akak main tetiba cam main badminton bola tinggi2 akak pukul....apelagi jadi bahan jelah

Abis main pingpong baru dapat balik hotel...jalan2 kejap kat sini pastu bole pulak izara ni tadah je muka dia depan pistol belon anak2 orng arab ni....saje je muka minah ni siap lelap2 mata tadah muka.....



sambung dalam n3 lain la ye cam panjang sangat dah ni....bobbyeeee

8 comments:

  1. Bebudak bawa tengok hewan,mmg suka sesangat. Untung Mal dapat posing ngan cik rusa tu. KAlo kat tempat SB, posing ngan daging rusa ada la..jual buat lauk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan anak2 je yg suka SB tapi mak pak budak pon suka gak....kikiki....sedapnye daging rusa masak rendang...untung la SB dapat selalu makan daging rusa kat semenanjung ni susah skit nak dapat dan mahal jugak....

      Delete
  2. ye ke ramen tak sedap...kat Nu sentral quizin foodcourt sedap ooo...
    cantik gambar ambil berkat tu... terbaikk!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pernah makan ramen kat tempat lain tapi yg kat colmar punye memang tak sedap...kuikuikui...pelik je rase dia....tq ila tu gambo ambik berkat sambil gedix namenye...hehehe

      Delete
  3. Anak2 diana kalau dpt tgk kambing pun dah tak nak blk....ni pulak siap dpt pegang pak Mak rusa tu. Teruja abis

    ReplyDelete
    Replies
    1. berbaloi dik kalau datang sini rm4 je tiket masuk....ada byk hewan lain lagi kat bahagian belakang tu tapi akak tak pegi pasal time tu hujan gerimis...kalau nak datang sini tak payah bayar tol nak ke colmar yg rm13 sorang tu sebab tempat haiwan ni bahagian bawah sikit....

      Delete
  4. arnab tu masak rendang pun sodap...nyum nyum nyum

    ReplyDelete
    Replies
    1. yan makan arnab...akak tak makan...sedap ke daging arnab ni yan? ada rase ayam ke? wah!! banyak pulak soalan hakak....kikikiki

      Delete