sila klik sini

Monday, 11 May 2015

N3 ROJAK DAN MISTERI BAU BUSUK

Assalamualaikum dunia dan salam sejatera....


Ni kire n3 tambahan sebab n3 akak tadi cam pendek sangat....selalu hampir sejam gak mengadap laptop nak mengarang ayat...tetibe tadi tak sampai 10 minit dah siap...kikiki...memang la best tapi mcm ada rase tak lengkap pulakkkk....memandangkan tajuk n3 pon rojak jadi pepaham jelah kalau kat sini memacam cerita akak camporkan ye...nama pon rojak ...macam2 ada meh   =)


Ok yg pertama nak ucap tahniah kat mamat poyo (abang ngah) atas kejohanan bicara berirama peringkat negeri....dengo2 bulan 10 nnti diorng lawan bagi peringkat kebangsaan pulak kat sepang....good luck pada semua team dan guru2 yg berpenat lelah...kalau ada rezeki tak ke mana....
Ni pulak stoberi yg cik boss beli semalam kat jusco...beso2 gedabak saiznye...mase bayo terkejut sebab sekotak sampai 18 hengget...fuh!!! nasib amik sekotak je,mahal bebeno.Rupenye bukan mari dari korea tapi dari USA....jangan tertipu dengan saiz dan warnenye sebab masam yg hamat pastu buah dia agak kering tak juicy cam stoberi biase.....



Ni pulak kisah menchurros minggu lepas...buat atas permintaan anak2 buah,saiz agak berbeza sebab akak beli nozzle baru yg lebih kecil...nampak cantikkan churros akak kali ni...buat panjang2 camtu pastu disebabkan bentuk yg agak kecik churros akak ni jadi lebih garing gituuuu....malam tu mimpi akak bukak kedai jual churros dik non pastu yg klaka tu  kan mahen mahal churros kat kedai akak tu sepinggan 18 ribu ko.....kahkahkah....kalau ada lima pelangan je terus kayo makcik....


Ni pulak punca misteri beg tangan akak menjadi busuk.....minggu lepas akak anak beranak pi makan kat restoren api api....mase tengah bako kepah ni bole plak beliau tergolek jatuh...dah jatuh tu akak bior jelah takan nak kutip plak kan....rupe2nye dia jatuh betol2 masuk dalam beg tangan yg akak letak kat bawah meja....cantik dia jatuh dalam saku kecik dalam beg tu (akak lupe zip beg) memula tak bau ape2 pon sejak 2 hari lepas baru akak terperasan yg beg tangan akak ada bau busuk padahal akak tak pernah letak makanan pon dalam beg melain kan  tiga taun  dulu adalah akak seludup burger mcd dalam beg mase nak tengok wayang, perut lapo sangat popcorn mana cukup,makan burger dalam panggung baru la syokkan...hahaha...kantoii plak ....lepas selongkar tak jugak jumpe puncanye....akak sembur dgn minyak wangi skit baru reda bau nye, tetibe semlam berbau balik puas akak carik mana datang bau busuk ni tapi tak jugak jumpe2....sampai la pagi tadi akak tonggeng terus beg akak kat lantai baru la kepah ni jatuh....kong asam punye kepah ko buat onar dalam beg antik akak ye...tak madan dengan kecik bau ko kan mahen busuk lagi sampai akak dah pikir2 nak jumpe bomoh teropong nak suh telek jembalang ape yg dah berkampong dalam beg tangan akak ni hah....hahahaha....ampon tok ai takmo kene lempangan buaya...sori to gurau2 je ni...hehehehe 



Amacam hokey tak n3 campor2 akak ni...bole la ek buat tambah2 n3 pendek akak tu...hehehehe

ok la bobbyeeee...jumpe dilain n3 pasni 












6 comments:

  1. gelak kejap baca n3 Mal..kecik saiz tapi bila dah busuk, mmg tak boleh nak tahan cium bau tuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. terkejut jugak semlam mase jumpe kepah ni...gelak sorng2 mcm orng gila kejap...kikiki...nampak je kecik tapi bau mcm ada tikus mati...beg dah selamat dicuci mlm tadi mintak2 hari ni tak hujan....

      Delete
  2. tahniah abg ngah..tak sangka ada bakat terpendam...

    mujur jumpa kak..nasib tak berulat :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. mekasih dik... bab2 camni suka la dia...kalau sukan2 ni kurang mamat poyo la katakan mana nak kene panas sume....pening kepala akak yan mencarik punca bau busuk ni,dua tiga kali akak bongkar beg tak gak jumpe ape2 nasib semlm lepas akak tonggeng beg kepah ni jatuh....btol ckp yan nasib tak berulat kalau berulat memang akak pajak je beg antik akak tu....hahahaha

      Delete
  3. mcam2 cerita ya linda...lawaklah linda ni siap mimpi ,jual mahal pulak tu...
    tahniah utk anak bujang linda tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekali harung cerita semua senang keje saya kak...btol kak dlm mimpi churros yg sy jual sume belas2 ribu ada pulak yg beli siap mamat bangla pon ado beli....hahahaha...terima kasih kak nnti sy sampai kan pada abang ngah

      Delete