sila klik sini

Wednesday, 20 May 2015

IBU SAYA IBLIS !!!!

Assalamulaikum semua....

Terkejut akak bila baca kat suratkabo berita pasal bayi yg di kerat 15 tu....semalam  berita tulis yg bayi tu dah tak bernyawa waktu dikerat2....akak doa biar la Allah bagi pembalasan setimpal pada yg melakukannye....tergamak dia.....pernah tak dik non baca dialog antara roh bayi dengan Allah?
menitik2 air mata akak mase baca....betapa besarnya darjat si ibu hingga Allah gelar "malaikat" yg akan menjaga dan mendidik si anak hingga dewasa.....nanti akak share di n3 mendatang....insha Allah .....kalau bayi tu bole bercakap akak rase mesti soalan ni yg akan ditanye.....

Kenapa kejam sangat wahai ibu???

Jawapan akak senang je....dia bukan ibu...dia iblis yg terlepas dari neraka!!!! kalau dia seorng ibu tak  mungkin tergamak dia perlakukan bayi yg menumpang dalam rahimnye begitu...darah dagingnye sendiri....bayi kecil comel yg tak mengerti ape2...Ya Allah!!! macam nak meraung...menjerit...memaki...tapi sapa la akak ni dik non......kalau bole akak nak tampar...nak pijak...nak tumbuk...muka si ibu iblis tu....

Akak tak bole kalau baca cerita2 sedih camni...tapi tu la realiti manusia sekarang, manusia di akhir zaman....mintak dijauhkan kite semua dari manusia iblis camni....


Ok la  jom  cerita2 skit pasal hakak....hari ni akak pose.....Yeee!!! tak abis lagi menganti dik non....kikiki...akak kene ganti  seminggu je tapi sambung buat puasa nazar dan sebagainye tu yg jadi  berjela2 ....akak suka je sebab bole berdiet sekali kekdahnye....kikiki...jangan tak caya ye sejak akak kontrol makan ni banyak dah nampak perubahan pada akak tau....betol tak tipu dik non!!! kalau pandang betol2 akak tengok jari2 akak ni dah makin kurus melentik ko!!!....kahkahkah....tara guna penat2 kontrol makan last2 jari je kurus.... ;p ;p ;p

 Ni rezeki pemberian jiran depan rumah mak akak....pagi2 tadi mak dah sampaikan pada akak....buah kuini ni punye bau paham2 jelah,,,,kusssss semangat!!! mengucap banyak2 dalam hati.....cepat2 akak simpan dalam lemari ais.....kalau tak mengaruk satu rumah bau dia.....sebelom simpan snap sekeping gambo....gambo selfie buat kenangan....kikiki

 Tetiba tak sampai seminit ...ada orng bagi salam kat gate dapo, rupenye jiran belakang rumah akak datang nak kasi buah kuini....rezeki berganda pagi ni...syukur alhamdulillah....sebelom simpan selfie gak sekeping buat kenangan sebelom masuk perut akak time bebuka kang.....terima kasih daun keladi ye acik sodah dan akak nor :)
 Tengah akak kalut basuh pinggan tadi, sebuk si mak enon panggil akak masuk bilik bawah, siap suh akak makan lagi....hahaha....rupenye dia dah siap masak dah....buaya goreng kunyit....siap air berteko2 lagi tu....sabo jelah.... mak ko ni pose nak oii!!! tak bole la nak rase buaya goreng kunyit ko tu....hehehehe

Hari ni akak masak sambal sardin....teringgin nak makan, pastu goreng sayo skit dan garam kunyitkan tiga keping ikan salmon ni...tadi time cik boss balik makan akak gorengkan sekeping... lagi dua keping goreng time kak long dengan abang ngah balik sekolah jap lagi....makan panas2 sedap kot...akak tak makan ikan ni, nape pon tak tau la tekak tak bole nak masuk la.....


Ok la sampai sini je akak nak keluar kejap tarik ampai nampak cam nak ujan, nak angkat kain baju blom betol2 kering lagi......



Bobbbyeeee....jumpe dilain n3

8 comments:

  1. Susah nak perdict apa yg ada dlm minda wanita itu sampai sanggup dibuatnya bayi itu begitu sekali kan.. nampak sangat tak ada iman..

    Sekarang sana-sani musim mangga dan yg seangkatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jiwa dia sakit agaknye kak...mcm yg akak cakap la kurang iman dalam jiwa dia kot....haah kak tempat sy pon sume pokok mangga berbuah lebat, kuini walau pon tak banyak pokok tapi penuh berbuah gak....

      Delete
  2. Itulah x dpt nk byngkn bgimna manusia durjana snggup cincang baby yg xbrdosa tu..ngeri dan geram pulak kakak....sedangkn di luar sna rmai lgi yg xde ank..tringin2 sngt. skg ni mmng musim mangga masak, kt rumah kakak ada bbrapa pokok tapi xde pokok kuini...bnyk rezeki linda harini ya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kejam sangat kan kak...ramai lagi yg sampai buat mcm2 nak dapat kan zuriat tapi dia ni dah dapat di buat begitu pulak....saya ni pon nasib jiran2 ada yg menanam kuini jadi dapat la saya tumpang makan kalau ada yg murah hati sedekah kat kami ni...hihihi....saya potong makan camtu je sedap manis buah nye

      Delete
  3. Jiwa kacau jenis yg sanggup kerat bayi tu. Akan ada balasan setimpal kat org tu nnt.
    Buah kuini sedap sesangat tu kalau cukup masak,mal.terlio udah

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol tu SB kalau takde masalah jiwa tak mungkin dia sekejam itu....buah kuini masak dipotong dan makan sejuk sangat la sedap....kikiki...jauh sangat kalau tak bole golek2 sebijik dua pada SB

      Delete
  4. kuini cincang campur santan campur air batu sedap kak ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak akak pernah buat dulu yan dah lama tak buat camtu sampai lupe sudah akak ni....selalu akak hiris2 je sejukkan je...sedap gak lagi makan ramai2 tak sedo dah abis sepinggan....hehehe

      Delete