sila klik sini

Sunday, 31 May 2015

CUTI SEKOLAH DAH BERMULA

Assalamulaikum dunia....


Minggu cuti sekolah dah pon bermula....kalau yg ada anak ramai tu mesti rumah bising macam nak pecahkan...hahaha...hakak yg ada anak tiga ketul ni pon rumah dah macam hape je....pepagi tadi dah buat operasi kat bilik bawah @ bilik sembayang...operasi bersepadu punggah, pilih dan pelangkung (buang)  mainan si mak enon....hanggin je akak dengan minah ni, sume khazanah yg dah pecah2 pon nak simpan...akak buang masuk plastik sampah, dia pi kutip buh dalam kotak mainan balik....dah tetibe jadi misteri nusantara kejap tadi....hahaha....terkejut akak bila patung yg dah buang ada balik dalam kotak mainan....takan annabelle pulakkan...rupenye time akak sebuk menyapu dia pi korek beg sampah....hai la anak ape pon tak bole.... =___=
Hari ni akak sarapan maggi kari tumis je...sedap pulak bila dah lama tak makan....kikiki...masak dua bungkus je sebab kak long takde sampai rabu ni, minah tu ada bengkel  SPM selama 3 hari 2 malam kat hotel seri malaysia...sunyi pulak bila minah tu takde... T_____T sepanjang cuti ni hari2 pon dia ada kelas, nasib sempat curi2 mase nnti nak bejalan sekejap minggu depan....



 Ni lauk yg akak sempat masak hari ni...dua jenis je sebab sebuk nau mengemas serba sikit...tak lama lagi nak puase dah oiii!!! terkujat2 bila tetibe dah masuk bulan enam....cam tak caya je bape belas hari lagi kite dah stat puase....best sangat2 kan....akak masak ikan gelama goreng  taucu dan sayo tauge kasar tumis ...syukur...yg penting kenyang....

Lambat masak pon sebab sebuk dengan ni jugak....kikiki...rajin2 kan diri lap koleksi homel2 akak ni...tak mandi pon lap je....akak suka bebeno mengumpul benda alah ni dik non...cik boss tahu sangat dah....geleng2 kepala je dia tengok....sepatutnye dia bersyukur tau akak minat kumpul benda ni je...kang kalau tetibe akak suka kumpul batu bata ke papan lapis ke lagi haru kan....hahahaha.....lap awal2 sok2 nak raye tak payah lap lagi....kahkahkah...pemalas punye pompuan ;p



Akak ingat sebelom puase ni nak menjahit langsir la....bukan kain baru pon, kain 6 tahun lepas beli tapi tak jahit sampai sekarang....beli pon mase tu bulan puase gak, ada offer gila2....harge biase  rm18 hengget semeter, mase akak beli tu nagoya lelong semeter jadi rm3.80 je.....laju2 akak beli 30 meter, tapi tak banyak  pilihan warne yg ada...akak pilih kaler coklat, cantik kainnye tebal gak cukup la untuk ruang tamu dan makan tingkat bawah rumah akak....jap lagi nak try korek2 dalam kotak langsir akak....kalau jumpe kang dah bole mula potong2 nnti nak jahit senang, akak jahit terus je tak pandai nak buat fesyen nista bagai....cam rajin je akak duk merancang ni....jangan tetibe potong kain dalam mimpi je jap lagi sudah....hahahaha....bukan bole percaya sangat hakak ko ni dik non.....akak  pon tak berapa nak percaya dengan diri akak sendiri tau....kahkahkah


ok la bobbyeeee....jumpe dilain n3 wish me luck ok bab potong dan jahit langsir tu ;p




13 comments:

  1. Jenis yg rajin lap-mengelap ada hiasan comel macam ini ok Linda. Macam kakak ni tak boleh sebab 'rajinnya' alahai kena seru baru ada:)

    Dah rancang nak buat lansir tu oklah juga. Nak cantik dan cepat sikit buat jahitan tindih papan aje Linda. Bukan papan lapis tau haha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. idak le rajin sgt pon saya ni kak ...setahun 2 kali je dok mengelap benonye....kikiki...blom pon sy potong langsirnye kak tetibe malas pulak..ape kak tindih papan...hahaha...pandai gak akak melawak ye gelak sensorang saya kat sini....

      Delete
  2. betul tu kak..yan pun ngemas sebelum puasa..cat rumah pun sebelum puasa senang...nak terawih tak penat.. :-P

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak buat awal2 pon pasal akak ni malas benonye yan....hahaha...esok2 kalau time puase lagi berganda malasnye....tahun ni dapat ke tidak agaknye akak tarawih sejak ada mak enon ni susah skit....

      Delete
  3. Bestnya jadi suri rumah..tp penat jugak kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. best tak best la intan....sebab bosan kot hari2 memerap kat rumah je tapi duduk rumah ni yg bestnye bebila je bole benti rehat siap tido peluk bantal lagi....hahaha...kalau berkerja lagi penat kot...dah seharian kat opis bila balik kene uruskan rumah pulak kan....

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  4. sebagai mak yang ada anak kecik belum bersekolah belum rasa apa2 perbezaan masa cuti sekolah. yelah anak pun sorang jer hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. yelah kan blom sekolah memang tak nampak perubahan...amik peluang tuk bejalan sesokahati dik nnti anak dah sekolah memang nak harap cuti jelah baru nak kesana sini....tq suria lelat lekit sudi singah blog akak ni... =)

      Delete
  5. waahhh, terornya pandai jahit langsir. Makin berserilah rumah raya tahun ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dik akak jahit lurus je yg fesyen lengkung pusing2 ropol2 idak le akak pandai....inshaa Allah kalau akak gigih nak menjahit la tahun ni kalau tak merasa la pakai langsir lama gak...hehehe....tq mylife ria sudi singah blog akak =)

      Delete
  6. Cup cake tu sangat comel. Tapi kalo nak bubuh kat umah Diana agak tidak sesuai. Sbb Umah byk habuk. Tak sanggup nanti nak mengejekn habuk je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. rumah akak pon banyak habuk dik tapi akak letak dalam almari bertutup tu yg kurang skit habuknye....akak takde kerajinan dik nak mengelap selalu...(kurang rajin je tau bukan malas...hahaha...ayat cover line) tq mardiiana abu darin singah blog akak =)

      Delete