sila klik sini

Wednesday, 8 April 2015

DULU RAJIN SEKARANG MALAS (bukan iklan berbayo)

Assalamulaikum dunia.....

Ape kabo sume? moga2 semua sehat hendaknye....n3 ringgan hari ni....

Korang ambil berat tak penjagaan kulit badan?

Akak dulu mase zaman anak dara,kan main lagi...hari2 lepas mandi mesti sapu losyen kat badan.Maklum la mase tu zaman nak melawa je...kikiki...padahal tak lawa pon T__T
Akak mase anak dara dulu bole tahan gak bergaya...hahaha...pengakuan jujur ni....tapi idak le akak berskirt pendek, paling seksi pon skirt kembang paras betis yg ada tali pinggang hitam beso tu....zaman 80an dulu  femes skirt fesyen tu....pernah sekali akak naik bas nak pegi bandar ada seorang nyonya yg duduk sebelah cubit betis akak....ni kes betol ye bukan cobaan...hahaha....terkejut akak,terasa sakit gak dia cubit..... rupenye dia ingat akak pakai stokin yg nipis cam seluar tu...kahkahkah...hello!!! ni kulit ai ye no stokin2 tau....(padahal takde duit nak beli stokin camtu) ramai gak kawan2 akak dulu ingat akak cukur bulu kaki,padahal memang akak ni miskin dengan bulu roma dan tak kuase la akak nak mengabiskan duit beli pisau cukur....duit tu baik akak beli kuaci lagi ada pekdah.Dulu lepas mandi kunci diri dalam bilik berjam2...hanggin je mak akak...kikiki...walau mak membebel akak pekak kan telinga je,setakat membebel ape ada hal yg penting akak dah puas berangan depan cermin dalam bilik dik non..... :p :p :p


Ni la losyen yg selalu akak pakai dulu,jenama enchanteur...wangi gila bau dia pastu lepas pakai kulit jadi lembab dan nampak glowing....kadang2 ada gak kakak ipau akak kasi akak losyen jenama mustika ratu (dia keje kat situ dulu) pon best gak,tapi enchanteur ni kira losyen feberet akak la mase tu....selalu bodek mak suh belikan....tetibe akak rajin cabut uban mak akak dik non dan upahnye sebotol losyen...hahaha...lepas dapat losyen terus jadi malas balik,tara guna punye anak  T___T Lama dah akak tak pakai losyen jenama ni....sejak dah beranak pinak ni langsung bab losyen2 ni akak tinggalkan.Takde mase ok nak menyapu bagai lepas mandi,mase anak2 masih kecik bukan kate nak sapu losyen,dapat mandi dengan aman pon dah kira cukup baik ye...hahaha



Baru2 ni tengok iklan kat tv tentang losyen in shower ni terus akak jadi teruja....ni dah cukup bagos.Makin berumur ni kulit akak pon makin kering, tu takpe lagi lantak le dia,tapi yg hazap tu bila kering nnti jadi gatal2.....bila jumpe doktor ada la dia kasi krim suh sapu pastu dia suruh minum air banyak2 ....sampai satu tahap tu minyak kapak je la sebagai penyelamat akak...bila gatal tu cepat2 sapu minyak kapak nnti rasa berangin kurang sikit gatal tu....bulan lepas akak terjah farmasi beli sebotol dan alhamdulillah kulit akak makin ok....suka rase kulit waktu lepas mandi,rase lembab dan lembut,bau tak la wangi sangat tapi yg penting senang nak guna...lepas mandi dan bersabun bole terus gosok satu badan pastu bilas je macam biasa dan wallaaaa...kulit jadi lembut...suke3x



Nanti korang jangan lupe try tau best sangat tak tipu...hahaha...mati la siap hasut orang lain suh pakai pulak :p :p  Alaaa...saje suka2 manja kan diri,pastu murah lagi...beli sebotol ni baru rm13 kalau tak silap...sory lupe pulak akak :p



bobyeee sume jumpe dilain n3..... <3

6 comments:

  1. boleh try juga nie...hehe..tapi yan lepas kawin memang tak pakai losyen pun...dah tak pandai urus diri...asyik urus encik hubby je :-P

    ReplyDelete
    Replies
    1. try yan jgn tak try...kikiki..biase la yan kalau dah ada somi ni kene la melayan dia tapi losyen jenis ni sonang nak pakai yan ...nnti cuba tau :)

      Delete
  2. Linda tahu tak kakak baca entri Linda ni sambil senyum-senyum tau sebab terkenang zaman remaja dulu memang betul-betul ambil berat bab penampilan. Kulit kalau tak dilosyen macam tak lengkap ni bila dah jadi mak-mak bila rasa tak selesa baru buat.

    Losyen yg ada pun berbulan tak habis-habis sekarang ni Linda hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. zaman remaja adalah zaman yg paling best dalam hidup btol tak kak zakie....sama la saya dulu kak kalau beli losyen bertaun pon tak abis2...tapi sejak kak long dah anak dara ni abis sume losyen saya dia kejekan....nampaknye dia pon cam saya gak lepas mandi berjam2 kurung diri dalam bilik....berangan lettewww....kikiki

      Delete
  3. hihiii nakal juga linda zaman remaja ya...pandai ya amik ati mak nak beli losyen.ialah linda ank gadis kakak pun selalu belikan maknya losyen tapi cmna lah nak pakai duk rumah ni kejap2 nak basuh pinggan ,kejap2 nak masak ...ciss alasan memang dah malas dah pun ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha....bestnye kalau diingat2 zaman remaja dulu2 kak saniah,pastu pasal membodek mak saya memang handal.....bagos anak dara akak belikan mak nye losyen tapi sebuk nak buat keje rumah ntah bila nak pakai losyen cam tak sesuai je kan kak....kikiki

      Delete