sila klik sini

Friday, 27 March 2015

ABANG NGAH (budak kuat drama) TERIMA ANUGERAH

Assalamualaikum dunia.....


Hari ni 28 hb mac 2015 abng ngah dijemput ke Sekolah Rendah kampong Gelam utk menerima anugerah atas kecermelangan dalam peperiksaan UPSR bagi sesi 2014 yg lalu.Alhamdulillah...ibu mana la tak bangga bila anak dijemput untuk menerima anugerah, walau sekecil mana pon anugerah yg diterima hati akak dan cik boss tetap benrbunga2 dik non....tapi sayang seribu kali sayang akak tak dpat turut serta sebab nak menjaga si mak enon (izara) bukan tak bole bawak je si mak enon ni tapi kang hidup akak tak keruan sebab dia ni bukan reti nak duduk diam lelama, ada yg dia terjah satu sekolah kang T____T



                         Abang ngah bawa balik ni tadi....terus laju2 tunjuk akak, dalam beg kertas tu ada sebuah piala kaler emas, dua sampul duit sumbangan PIBG dan pihak sekolah, juga ada empat buah buku yg bole tahan gak kandungannye....yg penting dua buah buku yg depan tu dah jadi hak milik akak sekarang...kikiki....cepat betol Allah hantar petunjuk pada akak yg tengah stres ni (Allah maha mengetahui segala yg dilangit dan dibumi) insha allah akan baca secepat mungkin.Apa yg akak tengah stress kan tu?? nnti dilain n3 akak ceritakan ye..... 

                                                  (abang ngah berkemeja pink)

Gambo yg akak ambil mase abang ngah dapat keputusan UPSR pada 26 hb nov 2014.Selain abang ngah ada 11 calon lagi yg berjaya mendapat 5A tahun lalu dan hanya dua kumbang disitu sambil dikelilingi 10 bunga...kikiki....Tahun lepas memang mencabar untuk semua calon2 UPSR sebab terpaksa repeat beberapa kertas soalan disebabkan masalah kebocoran kertas peperiksaan.Rasanya semua yg terbabit dah berjaya diberkas,semoga tak terjadi lagi kejadian yg sebegini,kesian pada anak2 dan guru2 yg bertutus lumus membuat persedian dari segi mental dan fizikal tetiba kene camni pulak...abang ngah pon macam hilang semangat bila kejadian tu terjadi, tapi alhamdulillah akhirnya segala penat lelah guru2,famili dan abang ngah sendiri berbaloi bila dapat keputusan cemerlang.Kiteorng anak beranak semua  terkejut bila abang ngah diumumkan antara yg mendapat 5A sebab mase trial dia hanya dapat 3A 2B....tara guna sangat perangai kiteorng ni dik non langsung takde sifat keyakinan pada anak sendiri....hahahaha....bukan tak yakin cuma takmo letak harapan yg terlalu tinggi...tinggi sangat pon tak bole dik non nnti gayattttt....hahaha
Syukur alhamdulillah.....sekarang allah dah buka mata abang ngah....kalau rajin berusaha tanpa jemu dan selebihnya kite berserah pada Allah...pasti manis dipenghujungnye......





Ya Allah jadikan la anak2 ku anak2 yg soleh dan solehah...berikan la anak2 ku kejayaan didunia dan akhirat...jadikan anak2 ku anak2 yg menarik tangan kami ke syurga mu....buka kan la segala pintu2 kebaikan dan tutupkan la segala pintu2 kejahatan bagi mereka........(antara doa akak utk anak2)  moga doa2 akak di makbulkan Allah.....Allah yg selalu melihat...yg selalu memberi...yg selalu melindungi...yg selalu merahmati...yg selalu mengampuni..yg selalu mendengar..... :')





bobbyeeeee.....







6 comments:

  1. amin...alhamdulilah...tahniah abg ngah :-))

    semoga anak2 kita berjaya didunia dan akhirat..amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. aminnnn...btol tu yan semoga anak2 kite selalu berada dalam rindungan rahmat yg Esa .....tq yan :)

      Delete
  2. Assalam malinda...salam kenal
    alhamdulilah moga abang ngah akan lebih berjaya dimasa depan

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaikumsalam....gembira kenal dengan akak saniah...aminnn dan terima kasih kak semoga Allah rahmati akak dan keluarga...nnti saya terjah blog akak pula ye :)

      Delete
  3. Tahun lepas memang menduga ramai calon UPSR. Syukurlah abang Ngah melepasi dugaan itu dan cemerlang dgn kesungguhan walau kena duduk exam berulang-ulang. Cikgu dan mak-ayah pun ramai yg stress masa itu kan Linda

    Tahniah dari auntie sayang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kak zakie ...btol tu kak tahun lepas amat mencabar bagi pelajar2 tahun 6 ,sian diorng...tapi alhamdulillah kalau kite redha inshaAllah semua baik2 saje kan kak....semoga Allah merahmati akak dan keluarga... termasuk yg komen kat atas sekali tu si adik yan...:) :)

      Delete