sila klik sini

Monday, 23 February 2015

NUR IZARA AKA MAK ENON

Assalamualaikum sume....


Hari ni akak buat n3 khas utk izara...dah lama tak cite pasal minah sorng ni...kikiki...asyik2 cite pasal makan je, jadi hari ni meh akak story skit pasal mak enon kecik akak yg bermacam ragam ni.....izara kiranya anak keempat yg akak kandung tapi yg ketiga tak sempat lahir akak keguguran....sekejap je dia duduk dlm perut akak.....sedih memang la sedih tapi kalau dah itu yg tersurat utk akak dan keluarga akak redha.....mase akak dapat tahu mangandung lagi akak jadi cam trauma skit...doktor pon bole nampak kebimbangan dlm diri akak waktu tu....akak sentiasa takut kehilangan lagi....akak takut akak tak kuat....tapi alhamdulillah segalanya berjalan dgn baik2 saje.....





Nur izara lahir pada tanggal 11/9/2012 hari selasa pada pukul 8.50 pagi secara pembedahan dengan berat 3.3 kg. Alhamdulillah izara lahir tanpa jangkitan kuning sama dgn kak long dan abg ngah dia....Sepanjang akak mengandungkan dia ni akak tak la mengidam nak makan yg bebukan cuma suka minum air oren yg masam2 je...makanan feberet pulak tomyam dan roti canai....tengok la budak pipi  domok2 ni geramnyeeee lahaiiii.....rinduuuuu dgn izara mase baby2 camni.....abg ngah dia cakap rambut izara mcm shinchan...kong ajau punye abg     =___=

Ni la cinta hati akak (selain kak long ,abg ngah n cik boss la) dia ni kira penyeri dalam keluarga akak, lama akak tunggu kehadiran dia makan 10 taun gak la...akhirnya Allah hantar bidadari kecil ni pada akak....alhamdulillah syukur....mak akak ckp rupa paras izara ni sebiji mcm muka akak mase kecik2 dulu....tang telinga dgn dahi dah memang jelas kelihatan la...kahkahkah

Dia kuat merajuk, bila dia merajuk camni la pesennye...kikiki...akak bior je dia mcm tu kekadang je akak pujuk sebab selagi tak dipujuk camtu jelah gayanya....lepas tu kalau sape2 la duk marah dia kompom dia ckp 'ci ko ni' ...kahkahkah...maksud dia benci kau ni....dia garang cam akak gak :p


Dia obses dengan mesin masuk duit ni....hohoiiii!!! hanggin akak kalau ada mesin ni kat mana2 kompom kene menyinggah punye....88 trip pon dia ok je takde hal punye.... T____T



Dia satu2nya anak akak yg tak takut pada badut...kikiki...kak long dgn abg ngah kan main takut lagi dangan badut mase diorng kecik2 dulu....abg ngah la paling penakut nampak je badut pucat2 muka...hahaha....izara tak, dia siap pegi dekat2 mintak belon lagi... :)


suka makan bukan2...contohnye mcm ni...makan butter mase bekpes...kahkahkah...abis ok setengah buku butter dia makan kang tak kasi dia hentam menangis, jadi sudahnye akak kasi jugak  :p  asalkan jgn benda2 yg bawak mudarat akak kasi je.....makan butter senang nnti nak yak2....kikiki...sampai sekarng kalau ada stok butter kat rumah ni akak sorok dalam tempat sayur....


Makan butter dgn rase tak bersalah...siap buat peace lagi ko tapi tak jadi pulok...kahkahkah....one malaysia pon bole :p

Dia anak ibu kekdahnye...buka je mata mesti ada ibu....nak yak je mesti ada ibu...nak makan je mesti mintak ibu...tengok tv pon mesti dengan ibu......ibu dia dalam jamban pon tak bisa tenang sebab asyik la minah ni ketuk2 pintu panggil ibu   T____T  dah kenapa kau anak oiiii!!!!






Dan akhir sekali minah ni ada gaya tido yg buruk gak la....bahahaha....tengok muka dia mesti mcm nampak dia cakap....ADA AKU KESAHHHH!!!!! ....bahahaha...itu la nur izara anak dara kecik akak.....jangan cepat sgt membesar sayang sebab ibu lagi suka kalau izara tecik camni selalu...cinta awak sampai syurga




kak long, abg ngah n cik boss pon akak cinta sampai syurga jugak......bobbyeeee traluluuuu.....

No comments:

Post a Comment