sila klik sini

Tuesday, 3 February 2015

NASI SEJUK DAN HUJUNG MINGGU

 Assalamualaikum sume......

ape kabo? harap2 sume pon sehat2 belake....akak ni kurang sehat, selesema skit  pastu kulit muka semua pon kering mengelupas dah rupe ulau salin kulit pulak...kikikiki....tapi xpe akak redho je dgn harapan pasni kulit muka akak akan sehalus kulit bayi dlm iklan johnson n johnson kekdahnye...hahaha...ok takmo bebel panjang2,hari ni n3 ringan2 je....akak baru lepas tenggek (masak) nasi pastu ada belen nasi semlm sikit dan masih elok lagi kejadian nye trus akak basuh2 skit dan selit kat tengah2 beras yg akak nak masak ni. Seblom2 ni akak selalu asing je belen2 nasi ni, sampai kesudah nnti basi je nasi sejuk ni sebab sume pon nak makan nasi panas, pastu ke tong sampah jelah peginye....sangat2 membazir kan.....mak akak ternampak terus marah2 orng tua tu, dia ajau buat camni dan sampai sekarang la akak buat camni... :D





basuh beras mcm biasa pastu amik nasi sejuk yg belom basi tau, lalukan aje dengan air paip dan letak kat tengah2 beras tadi, kendian masak seperti biase je....nnti nasi kat bahagian tengah tu gebu semacam dan jangan risau sebab rase dia same je tak berubah langsung....nnti kalau ada nasi sejuk yg masih elok bole buat camni, takmo membazir hokey.....sebab nilai sebutir nasi sama la dengan setitik peluh petani.... :) :) :)



 ni kejadian hujung minggu yg baru je lepas....saje buat sate ni utk famili kak ngah akak, diorang kat kl kan bercuti sakan semperna hari wilayah dan cuti thaipusam.....jadi diorng lepak rumah mak akak sampai hari selasa, pastu hari ahad tu diorng adakan kenduri akikah utk si bayi Dhia umairah kat kandang melaka,rumah besan kak ngah akak....seronok berkumpul ramai2 jadi akak pon buat la sate ayam senang ni utk diorng anak beranak...tapiiii akak sedih sebab abg chik akak tak dapat balik, kalau dia ada mesti lagi best T____T nnti kalau abg chik akak balik kampong Nah buatkan utk achik ok....sob...sob...sob.... ( 'Nah' tu kata nama ganti utk akak pada famili,padahal nama akak  'malinda'...kikiki)



ni gambo pagi tadi,budak bushuk masam ni tengah layan tab sambil makan anggur .... dah beso dah anak dara kecik akak ni, taun depan dia dah 4 taun,sekejapan mase berlalu...terase2 lagi perit nye luka pembedahan akak mase beranak kan dia ...kikiki....akak ingat taun depan nak anta dia pi sekolah makan (tadika kemas) kat belakang umah mak akak je sekolah tu...bior dia bercampur dgn kawan2, nnti time sekolah betol takde la dia meroyan sangat...kikiki...dua2 anak akak sebelom ni pon akak buat camtu gak...semua pon alhamdulillah takde masalah, harap2 izara pon camtu gak.. (sila abaikan meja akak yg penuh dgn pinggan mangkuk tu,blom sempat simpan dalam lemari) ok la akak nak masuk dapo masak lauk utk cik boss dan anak2...sepatutnya akak dah mula berpuasa ganti hari ni camne ntah bole pulak telupe nak kunci jam utk akak bangun sahur pagi tadi (akak ada gastrik) jadi kensel je la nak puasa ganti hari ni mula esok jelah....moga dipermudahan segalanye....aminn




bobbyeeee...traluluuuu

3 comments:

  1. Jenuh nak mencucuk sate kalau nak buat jamuan.
    Yg makan meamng senang secucuk ngap secucuk ngap yg mencucuk sebelum bakar aduhai:)

    ReplyDelete
  2. saya cucuk ramai2 kak jadi tak terasa.... saya beli ayam dalam rm53 dapat 317 batang sate sgt2 berbaloi

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete