sila klik sini

Thursday, 5 February 2015

MAJLIS AKIKAH SI BAYI DHIA UMAIRAH

Assalamualaikum sume.....


Majlis akikah si bayi ni buat kat rumah besan kak ngah akak di kandang melaka. majlis bermula tepat pukul 12 tengahari 1hb jan 2015 hari ahad....memandangkan si bayi ni gegirl jadi sekor je kambing yg ditumbangkan seterusnya dimasak dan dimakan oleh akak semestinya..;p ;p ;p memandangkan akak adalah orng kuat majlis, jadi hari sabtu lagi akak dah pon membizi kat sana...mcm2 kerja yg harus akak buat seperti berselfie beramai2 dan makan beramai2 gak...hahaha...takde la besan kak ngah akak pakai catering jadi ape la sangat yg perlu kiteorng buat..,sekadar menyiapkan goodies bag dan telo pahar je....pastu seronok borak reramai.....nak dijadikan cerita seblom ke kandang akak dgn cik boss singgah ke jusco dulu, kenkonon nak singgah sekejap je cari makan.., sekali amik ko tetiba dah 2 jam kiteorng kat dalam tu.....bila sampai kandang sume pon dah siap, sempat la buat dua tiga ketul je bag goodies....hahahaha....jgn tidak katenye ;p ;p


muka penuh penyesalan akak dan kak long sebab  benti jusco cari makan, rupanya tuan tanah kedaung dah siapkan makanan utk kiteorng....huhuhu....mekasih kak sal...susah2 je masakkan utk kiteorng, padahal menyelat kot datang lambat....kikiki


ni hidangan utk kiteorng...ketupat,sambal udang vavabom,bihun goreng dan chiken wing pon ado tapi tak amik gambo plak....walau pon dah kenyang akak tetap la belasah gak hidangan kat atas ni....bukan ape takut tuan rumah kecik hati....padahal.....hahahha.....chiken wing tu sedapnyeee lahaiii...makan panas2 pulak tu.... T_T


Ok ni kejadian hari ahad, muka bosan sebab tengah menunggu kumpulan marhaban yg tak kunjung tiba.....sebelom tu buat doa selamat dulu diketuai oleh iman masjid kawasan situ,tapi akak tak amik gambo sebab lelaki sesaje kat depan kang tak pasal2 tok imam ingat akak nak ngorat dia pulok...kikiki...pas diorang keluar utk bersantap baru akak lepak sini...sebenaunye takde la bosan sgt sebab kiteorng bergosib reramai siap buat mcm rumah sendiri lagi ko...hahahaha....selamat la besan kak ngah akak ni anak beranak baik2 belaka...syukur



dah mula berkumpul sikit2 mase ni tapi kene tunggu lagi sebab ramai je yg blom sampai lagi....

dan akhirnyaaaa....alhamdulillah...semua pon dah sampai lalu marhaban pon dimulakan....comel la sume baju sedondon, pastu kumpulan ni agak fofular gak la kat kandang sebab abis je majlis ni diorng dah diboking kat tempat lain pulak.....kumpulan ni tak meletakkan harga bagi hikmat diorng ni, semuanya terpulang pada tuan rumah berapa nak sedekah.....semoga sukses ye hakak2 sume ;)





 ni la mak apak  kepada si bayi dhia....yg pompuan tu anak buah akak....pandainye cucu awe ni langsung tak menangis mase ni...si bayi ni pandang je nenek2 yg dok usap2 kepala dia....muka pon pasrah je si bayi mase ni...kikiki...murah rezeki si bayi sebab koleksian dah lebih 2000 hengget...nnti bole la belanja awe ye Dhia....hahaha...dah petang skit tu apak dia trus cukur rambut Dhia dan setelah ditimbang...5 gram lebih ko bersamaan 860 hengget setelah dinilai mengikut harga emas pasaran....kikiki...xpe duit Dhia kan banyak ;p ;p ;p



selfie beramai2 adalah wajib...hahaha...tapi sayang sume yg kat belakang tu sebuk duk toleh tempat lain.... T__T...yg kak long pon nampak hidung je ....kahkahkah...belakang akak tu anak buah gak dan tak lupe jugak budak kuat drama @ abg ngah....hahahaha
 Izara kene buli dgn cik boss...hahaha...hazappp je muka dia,tepekik2 dia mase ni nasib majlis dah selesai kalau tak buat malu je minah sorng ni tau....kat sini dia kan main belagak lagi,mentang2 la ramai kawan asyik becekau je reramai....gasak situ

kini giliran akak pulak membuli....hahahaha...tak guna betol laki bini kaki buli......sian dak Aca bersusah payah nak melepaskan diri, si Aca ni anak jiran kak ngah akak kat kolumpo sane, dia memang rapat dgn kiteorng sebab kak ngah akak penah  jage dia sekejap mase baby2 dulu....geram hokey dgn dia ni homel2 sangat ni, mak pak dia redho je tengok kiteorng gomol2 anak dia....hahaha.... ;p


alhamdulillah...semua pon dah selesai dgn lancar dan teratur...maaf gambo makanan langsung akak tak sempat nak snap sebab tetiba malu la pulokkk....semua lauk pauk sedap hari tu terutamanya ayam masak merah...fuhhhh...terbaekkkk.....sian si bayi tenganga molot, mengantuk ye sayang....esok si bayi ni balik melaka lagi sebab emak nye dah pon abis pantang, nnti singgah umah awe ye, bole la awe kiss2 baby tecik ucuk acam ni.... cayang Dhia!!!!





bobbyeeee....tralulu

No comments:

Post a Comment