sila klik sini

Sunday, 25 January 2015

LEGOLAND DIMUSIM HUJAN ~ APA NAK DIKATO !!!


Assalamualaikum sume....

Saje akak buat n3 pasal legoland ni sekadar kenang- kenangan buat akak dan anak2 nnti....datang sini penghujung bulan 12 taun lepas.Ramainye umat manusia walau pon datang hari rabu kalau tak silap ...kenkonon datang hari berkerja mesti tak ramai sgt orng...tapiiiiiii !!!! mimpi jelah musim2 cuti sekolah ni kompom ramai sesaje tempat2  camni. Kiteorng sampai sini dalam pukul 2.30 ptg dari pulai spring resort.Dah siap2 makan baru masuk sini sebab dengar cerita makanan dlm ni mahal2 belaka dan setelah akak tinjau2 memang btol pon,bukan makanan je mahal air pon  bole tahan mahal gak tapi dah tekak asyik haus je kat dlm ni nak tanak kene beli gak walau mahal..... T__T
setakat angkut sebotol dua air mineral dibenarkan tapi jgn le siap berbakul bagai nak berpicnik dlm ni memang tak dapek la kan....



ni sebenaunye gambo mase dah  nak balik,tu pon kak long yg beriya2 suh amik kat sini buat kenangan katenye.....dah hampir senja gak mase ni pastu cuaca mendung tu yg gamba nampak suram je....mase masuk tu kan main cerah cuaca langsung korng tak heran nak bergambo kan!!! sume pon mengelupur tak sabar2 nak masuk dlm......




botol air yg kat tangan abg ngah tu harge dia rm23 isi air tambah 5 ringgit lagi...nampak je besar dan tinggi kan...,sebenarnye sikit je air dlm tu sebab bekas tu kurus cekeding...akak sekali sedut je separuh je tinggal air tu...hahaha...ke akak yg minum mcm kobau balau??? kat dalam ni byk bejalan jadi tekak memang haus sesaje segelen air pon cam tak puas je minum....





Izara malu2 bila bergambar dgn pakwe ensem...kikiki...akak ambil gambar pakai nfon je pastu sikit je dapat snap sebab izara asyik nak berdokong je dgn akak sume yg lain dia takmo.... nampak sgt akak ni seorng ibu yg penyayangkan.... :p    padahal dokong dia sambil nangis dlm hati T__T




                                                              (gambar google)
Ntah ape gila akak pegi naik roller coaster kat sini....hohoiiii....tobat akak takmo dah naik lepas ni....perut mcm terbarai mase tetiba dia turun menjunam tu....rase nyawa tertinggal kat atas kejap T___T muka jgn ckp la mase pegi tengok kat tempat gambo yg diorng jual tu...ya Allah teruknye muka mcm nak tercirit pon ada.....dah la jual kan main mahal 2 keping saiz 4r 50 hengget ....budak2 tu  gelak sakan hokey tengok gambo kiteorng...bonggokkkk rase nak bantai je sekor2 tapi bila kiteorng tengok balik memang badut sarkas pon kalah...buruk bebenau la muka akak anak beranak....kahkahkah....cik boss gak terselamat sebab dia awal2 dah ckp takmo naik...gambar tu kiteorng tak beli pon kerana terlalu ngeri utk ditonton..,  kalau budak2 tengok nescaya terkencing sambil terberak la mereka sebab  terkejut dik non...akak sendiri pon jadi konfius nak nangis ke nak gelak tengok muka kiteorng dlm gambo tu     T______T




mase ni langit dah mula mendung,siap ada petir sambar menyambar. Anak2 dah mula monyok je tapi lepas akak bagi jelingan maut trus diorng buat2 happy...kahkahkah....yelah ko ingat ujan ribut ni manusia ke yg kawal lagi satu yg nak marah2 tu kenapa?? sape yg nak di bentak2 tu...ko jgn main2 ye kang kene panah petir dgn aku2 sekali kene tau....anak2 akak memang kuat drama lagi2 si abg ngah tu.....mak dia kene byk2 sabo

mase tengah hujan lebat tu akak anak beranak buat tebal muka je lepak kat bucu dalam kedai ni....hahaha...lama nau berdiri last2 cik boss suh akak duduk je kat sini....memula kak long malu gak nak duduk tapi akak pakse2 suh dia duduk....hahaha.....akak memang suka saiko anak2 :p
Kiteorng lepak sini sampai ujan reda pastu terus balik,kesian gak dgn anak2 mcm tak puas je main2 dalam ni tapi ape nak dikato dah memang musim ujan waktu ni, sape la kite nak menidakkan kuasa DIA kan....redho jelah lain kali kalau ada rezeki lebih bole datang sini lagi.....


Seblom balik singgah makan kat manhattan fish market yg kedainye berdepan dengan taman tema ...makan kenyang2 seblom bergerak ke rumah mak mertua akak kat pontian sana....bungkus skit utk mak mertua sebab dia suka mkn udang goreng tepung.


Dalam pukul 10 mlm gak baru sampai pontian, Badan punya la sakit2 Allah je tahu....ni sume izara punye pasal asyik nak berdukung dgn akak je keje dia walau pon cik boss dah sewa stoller kat sana....ni la dinamakan anak2 gembira mak derita T___T Sampai2 je trus bersihkan badan pastu letak je kepala kat bantal trus sampai china dah...hihihi...mase bentang toto pon mata akak dah pejam je.Izara pon bagos tido terbongkang sampai pukul 9 pagi esoknye ...langsung tak menguit sampai akak naik seriau ...budak ni tido ke pengsan????
Setelah akak kaji sedalam2 nye dan timbang baik dan buruknye  rumusan lawatan akak anak beranak ke legoland adalah seronok dan jugak....mahal....kahkahkah....dasar pompuan kedekut memang camtu :p :p :p


bobbye jumpe dilain n3 :)

No comments:

Post a Comment