sila klik sini

Wednesday, 21 January 2015

KESEDIHAN DAN KEGEMBIRAAN LUMRAH KEHIDUPAN

Assalamualaikum sume....


Terasa lama sungguh tak menulis disini....hati jadi beku otak rase kaku....tapi bila akak conggak dan tolak mana yg bole,terasa hidup akak ni masih seribu kali beruntung....syukur alhamdulillah nikmat mana lagi yg ingin akak dustakan....tak payah pandang yg nun jauh di palestin....mangsa2 banjir yg sedang bergelut di kelantan dan pahang pon tak kurang deritanya....masih memanjat syukur bilamana semua rakyat2 malaysia bersatu hati berganding bahu dan bermurah hati memberikan bantuan tanpa henti hingga kini.
Cuba kite bayangkan bagaimana agaknye perasaan mangsa yg kehilangan orng2 yg dikasihi dan hilang segala harta benda termasuk tempat berlindung dalam sekelip mata....paling tragis bila seorng anak kecil terlepas dari tangan ibunya yg sedang bergelut menyelamatkan diri lalu dibawa arus deras....sebagai seorng ibu hati akak turut hancur...bagaimana pulak dgn ibu kandung kanak2 itu....harap Allah memberi kekuatan dan ketabahan pada beliau.Apa la yg akak duk mengarut kat sini kan??? yelah selalu akak duk mengarut pang pung pang pung je pandainye....namun jgn lupe akak juge manusia biasa yg mempunyai hati dan perasaan...hati akak pon senang tersentuh....yelah ape gila ko nak bersukaria bila tengok penderitaan orng lain!!!! Kalau la ada orng mcm tu dan dia berdiri depan akak waktu tu nescaya akan akak pijak2 perut dia tanpa sesalan dihati.....




Ada yg ckp bila bersedih tu kite digalakkan menangis kerana dgn tangisan itu sekurang kuranganya dapat meredahkan perasaan sedih dan kecewa...tapi kite kene ingat mcm mana teruk kite menangis pon ape yg pergi tak mungkin kembali jadi sebaik2 tangisan biar la ketika kite bersujud padanya  kerana dia yg Maha mendengar dan Maha memberi......
Akhir kata mari la kite doa mendoakan agar malaysia terus makmur dan aman sentiasa......




mesti korng pelik je dgn akak ni....akak dan keluarga sedang bersedih ketika ini jadi apa yg tercoret tu antara luahan dari hati akak....akak baru kehilangan ayah mertua pada 18hb jan 2015 yg lepas pada usia 80 tahun ....beliau meninggal kerana penyakit buah pinggang yg kronik dan akak tahu itu hanya sebagai penyebab kerana ajal yg datang menjemput tak kan terkurang atau terlebih walau sesaat pon,semoga aruah ditempatkan dikalangan orng2 yg beriman .....dalam suasana sedih skng ni hati akak asyik tertanye2......bila agaknye giliran kite????





(pada yg bermurah hati sudi  sedekahkan bacaan surah alfatihah kepada aruah ab rashid bin jemerang@masingek hanya Allah yg dapat membalasnya)

3 comments:

  1. Salam takziah dari kakak

    Khususon ilaruhi almarhum ab rashid bin jemerang@masingek al-fatihah..

    ReplyDelete
  2. Walaikumslm dan terima kasih kak hanya Allah yg membalas budi baik akak zakie

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete