sila klik sini

Friday, 5 December 2014

PUFF SEGERA YG SENANG DAN SEDAP

Assalamualaikum sume......


ape khabar? harap2 sehat...mai sini nak cita skit...kalau orng lain dah lama buat lagu ni akak baru je tahu dik non...punya la ketinggalan zaman kan apa pon tak boleeeee...hahaha
baca dari blog dapur tanpa sempadan...baru la akak tau kulit puff ni ada jual yg segera uollsss...dah la murah 1 bungkus baru 4 hengget lebih je ada 10 keping kulit puff dalam tu...skodeng kat gamba bawah sekali.....senang banyak keje akak...memula keluarkan kulit puff ni dan biarkan dia lembut dlm suhu bilik pastu korang buat la inti kesukaan korang.....sardin,tuna,ayam atau daging sume pon bole ikut suka hati korang la nak sumbat ape dalam puff korang tu.....kali ni akak buat inti tuna mayonis,sedap tak pedas jadi bole dimakan seisi keluarga....:)





memula korang belah  dua sekeping kulit puff tu dan letak sesudu inti kat tengah2 kendian tindih dgn sekeping lagi, yg kat tepi2 tu korang just tekan dgn garpu je sekeliling puff tu dan buat garisan dgn pisau kat atas puff tersebut tapi jgn sampai dalam sgt tau nnti beliau cedera pulak....bahahaha....kendian sapu telur yg telah dipukul sedikit kat atas puff tadi utk kesan yg dramatik....dramatik la sgt kan...kikiki....bakar pada suhu 130 darjah sehingga puff tadi perang... dah masak le tu...keluar kan dari oven pastu sejukkan sebentar jgn korang  ngap trus kang melecur mulut tu jgn carikkk hakak ye..... :p


ni rupe puff yg dah masak,makan panas2 memang layan tapi ada skit kekurangan la bila makan puff camni...bersepah dik non....lagi si kecik tu makan sambil bejalan satu rumah ok berterabur kulit puff ni sakit dada akak ok .....(orng pemalas memang camtu)



ni sengaja akak buat kecik2 nak bagi izara teruja skit nak makan...kali ni sekeping kulit puff tu akak belah 4 jadi dapat la 2 ketul puff setelah di tindih camni....yg kecik2 ni comel kalau kite  buat mase majlis hari lahir pon bole mesti bebudak suka makan





ni puff dulang yg ke2 yg petama dah selamat, berebut2 anak2 akak makan, akak je yg makan sopan ok....buwekkkkk....teruja akak tengok  dah mcm yg beli kat kedai kan padahal senang bebenau nak buat puff ni tapi pakai yg segera la yg kene buat dari basic tu taun depan pon blom tentu lagi akak sangup buat.....


ni la rupa kulit puff tersebut jenama kawan, hari tu akak beli kat famili store, kat pasaraya beso2
mesti ada jual...pasni pegi cari pastu buat ye sebab sedap sgt pastu bole fefiling chef mcm hakak....kikikiki




ok la bobbyeeee


No comments:

Post a Comment