sila klik sini

Monday, 15 April 2013

HAPPY BESDAY NURHAN NADZMI

                         Assalamualaikum sume.....
 n3 kali ni pendek je tapi saya tempek banyak gambo k sebab mase x mencukupi,hari ni 15 april 2013
ulang tahun hari lahir anak bujang saya nurhan nadzmi yg ke 11 tahun...memula tu takde plan pon nak panggil kawan2 dia ingat nak sambut anak beranak je tp cam kesian je bila tengok muka dia, saya taknak
dia rase saya abai kan dia lepas dapat adik baru ni jadi saya buat la sikit sambutan yg super simple untuk dia dan dua tiga orng kawan dia...huhuhu...dari takde kennnn.....nasib ko le nak....









simple mimple kan besday parti anak saya ni...hehehe..parti bidan terjun katenyeee....yg penting sume happy sudehhhh....k la sampai sini je nak gi rehat jap walau pon simple tapi penat hakak hokeyyyy....tapi nak ucap mekasih banyak2 kat cik somi sebab banyak tolong hari ni....mekasih abang sayang awak ketat2....muah muah  muahhh......


k...bye love

Thursday, 11 April 2013

TUJUH BULAN SUDAH

      Assalamualaikum sume......

mase tulis n3 ni saya baru lepas mamam durian crepe....sedap yg amat walau makan banyak mana pon tak penah yg cukup tapi kene makan sikit2 ok coz cepat muak...huhuhu....saya bukan nak tulis n3 pasal durian crepe ok..no..no..no...tapi pasal baby tecik saya si Nur Izara Nazaruddin....semalam genab usia dia 7 bulan
(sedih hakak hokeyy sepatutnye tulis semalam tp tak sempat..huhuhu) dia membesar dengan sehat dan kuat (kuat jerit2)..alhamdulillah...Izara tak banyak meragam dan tak selalu demam kalau lepas cucuk tu saya dengan cik somi yg gelabah lebih takut dia demam tapi tengok dia sempoi je...jadi kiteorng pon terus jadi cool sikit...malam pon bangun sekali je dalam pukul 4-5 pagi lepas susu tido balik.Saya mula bagi dia makan solid food masa umur dia 6 bulan hari tu memula bagi puree je dulu dah lama sikit baru saya bagi dia bubur yg dikisar selera gak dia makan tak cerewet langsung ape yg saya suap semua dia ngap..hehe..
pandai anak ema ni....meh nak peluk ketat2 




 Ni la buah hati saya Nur Izara...hohoho...Nurhan n Nurhana jangan nak jeles ye time ni untuk adik pulak korang pon dulu dah puas dimanja kennnn....hahaha...tapi yg penting sume ibu sayang hokeyyy....




Banyak perkembangan yg baby Izara saya lakukan selain suke minum susu n tawe tawe dia jugak dah pandai merayap mungkin tak lame lagi nak merangkak kot pasal asyik dok terangkat je vontot dia pastu dah pandai minum air guna straw...ada kisah pasal straw ni,mase tu saya tengah minum ayak coke yg si Izara ni duk merengek2 nak jugak saya pon trus masukkan straw ttu kat mulut dia konon2 dia mana la pandai sedutkan,tapiiii sangkaan saya salah belaka sebab dengan sekali sedut je ayak coke terus laju je masuk mulut dia,terkejut gak dia masa tu yg saya ni apatah lagi siyes ckp terkejut yg amat hokeyyy...ayak coke tu uuu....baby mana sesuai minumkan..parasaan saya masa tu tak tau macam mana nak ckp pon tak tau rase bersalah sangat tp dalam masa yg sama saya cam happy pasal dah tahu Izara dah pandai sedut guna sttraw
malam tu trus laju-laju beli botol air yg pakai straw tu...hahaha...selain dari tu Izara ni biase2 je macam baby yg lain gak sangat suka menonton tv cerita kartun le feberet dia antara yg dia suka bubble guppies (kartun ikan duyung) dan backyardigans (kartun pasal binatang).....mase tulis ni pon dia tengah tengok bubble guppies aman sekejap hokeyyy....hahaha



k...bye

Wednesday, 10 April 2013

MEROYAN DIBUATNYE

                Assalamualaikum sume......

pekabo hari ni sehat? teman sehat je, kire 1 famili sehat...alhamdulillah....n3 kali ni saya nak kongsi sikit cite dengan korng sume...ni mase tengah taip pon perasaan meroyan tu datang balik geram pon ada gak tapi lebih banyak  perasaan hampa pon ye jugak...lame kot saya dengan cik somi ikut cerita ni sejak taun berapa tu saya tak berapa nak ingat la yg pasti memang banyak taun hokeyyy....dah la nak tunggu episode baru kan main lame lagi tetibe hari ahad lepas cite tu habis camtu je dah takde sambung lagi pasni....wawawawaaaaa.....nape diorang tu tak buat sambungan lagi best kot cite tu lame camane pon saya sanggup tunggu punyer....tapi memang dah abis kan nak buat macam mana.Walau saya menangis air mata darah sekali pon cerita tu tetap dah abis gak....hamboiii....tu semua poyoooo....hahahaha....tak kuasa hakak nak nangis hokeyyyyy......




ni ha cite yg saya maksudkan tajuk dia orang mati bejalan...hamik ko...saya paling suke dengan watak Daryl ni kat dalam gambo tu dia yg pegang panah,sempoi ok dia ni mule2 tu tengok cam jahat je tapi tetibe jadi baik plak...hahaha...kire cam dia dah betobat la...hahaha...bole plak camtu...si Rick mamat yg dok bediri kat depan sekali ni kira cam hero la jugak coz dia yg jadi ketua dalam kumpulan ni...yg lain2 tu ok je sume pon belakon dengan baik termasuk la mayat2 yg dok merayau2 tu....otakkkk....otakkkk....hahaha......
walau  pon ramai ckp jalan cerita ni lembab tp sangat suspen hokeyyy.....hakak sampai jadi suspen memanjang walau pon kekadang tu takde ape2 pon.....seram mak nyahhh....




 sekarang ni kompom la siri ni dah abis jadi lepas ni takde la saya dan cik somi tertunggu2 setiap ahad jam 11 malam....pasni baik saya tido je esok nye pon budak2 nak sekolah kennnn...konon....



k..bye

Tuesday, 9 April 2013

SAYA TERHARU

        Assalamualaikum sume......

hai sume dah makan kew? sempat saya curi2 mase nak tulis n3 ni coz si izara dah dok pekik2 kat atas tu...
dia kalau dengan ayah nye memang x bole nak lame2 pastu kompom mengelupur carik saya....huhuhu...
cik somi tengah layan cite adam dan hawa tu (siap tangkap filing hokeyy kalah saya tau) ok berbalik pada tajuk diatas saya sebenau nye terharu dengan anak bujang tunggal saya(nurhan nadzmi) hari ni mase dia sampai je kat rumah trus hulur kotak kek kat saya,saya pon tanyer la mane dia dapat? dia ckp hari ni ada kawan dia sambut besday dan 1 kelas dapat kek jadi dia pon dapat.Pastu saya tanyer lagi nape noan x makan? sambil berlalu kedapur dia jawab Noan nak simpan untuk ibu.....terdiam saya sekejap.....
saya x terperanjat langsung sebab dah masak dengan perangai dia ni bukan kali pertama dia bawa barang balik untuk saya tapi dah banyak x hokeyyy....kekadang dia kasi coklat,sate ikan,kopok,gula2,roti sardin la
bila saya tanyer kenapa noan x makan?jawapannya tetap same noan bawa balik untuk ibu!!!!
macam mane x suke pon saya dengan benda yg dia bawak balik tu namun saya tetap rase sikit pastu bila tengok muke dia mase tu kompom dia sedang tersenyum....tacing hakak tau dgn perangai anak bujang sorng ni....huhuhu....ada sekali tu sekolah dia buat hari kantin mase tengah tunggu dia mase nak balik tu saya nampak dia berlari2 dari jauh sambil jerit2 ckp yg dia belikan sesuatu untuk saya,rupe2nye dia belikan saya sebiji keronsang berharge rm1....ohhhh mase tu macam nak menitik air mate saya bangga pon ada gak.Walau pon murah tapi saya rase tu la keronsang paling cantik yg saya penah ada,jadi saya x pakai just simpan dalam kotak nak buat kenangan konon tp sayang si ana dah hilangkan ntah bila mase dia pakai saya pon x tahu.....sangat2 sedih.....







ni la kek yg dia bawa balik tengahari tadi,kecik je tapi bila tengok hati saya yg jadi kembang...huhuhu....
harap dia akan begini sampai saya tua nnti....aminnnn....

Monday, 8 April 2013

HAYAM KAMPONG PUNYER PASAL

                                         Assalamualaikum sume.....

   Amacam dgn hujung minggu korng?? hujung minggu saya berjalan dengan pelbagai xtvt berfaedah..
 (apa lagi kalau bukan makan2..hehe) ni nak cite pasal xtvt hari sabtu dulu jadi kite terpakse mengimbau
 2 minggu sebelom kejadian ini berlaku hokeyyy.....
 hakak ngah saya ada telepon tanyer2 kabo dan bual2 kosong,mase tengah borak2 tu tetibe hakak saya ckp yg bakal besan dia ada jemput datang rumah dia nak buat  makan2 sket jadi saya pon iyakan ajew maklum la mungkin bakal besan hakak saya tu nak berapatkan lagi hubungan diantara dua keluarga ni.Pastu tetiba hakak saya ckp yg saya pon dijemput hadir sama.....mase mula2 tu saya cam APA KAHHH??...hahahahaa..
konon2 la pastu hakak saya ckp lagi yg besan dia nak masak hayam kampong!!!! hayam kampong hokeyyyy!!!! terus saya setuju laju-laju....hahahaha...nampak sangat kebulur nak makan hayam kampong
susah kot nak carik hayam kampong ori skng ni...dapat pulak makan hayam kampong free celah mane nak
 carik beb...hehe..dipendekkan cerita yg x berapa nak panjang ni kitteorng sume dengan semangat yg berkobar2 untuk melahap hayam kampong percoma menghadirkan diri kat rumah bakal besan hakak ngah saya tu.....lain2 cerita gambo kat bawah ni sebagai bokti....




tuuudiaaaaa....sampai2 jew terus diorang hidang makanan macam tau2 je kiterorang ni kebuluk...haha..
merujuk gambo diatas ni mari saya terangkan satu persatu lauk yg ada hokeyyy...
hayam kampong masak kari,ikan tengiri asam pedas,tolo dadar,ikan kembong goreng,sayur bayam,sambal belacan, ikan masin dan ulam ulaman...tu belom cerita bab air lagi..segala air ada dihidangkan air kelapa muda,air sirap,air sarsi,air anggur dan air basuh tangan...hahaha...pemncuci mulut plak korng tengok sendiri la malas nak ttulis buat penat jari je....alhamdulillah kenyang beb....




Cetengok sape yg terus mengadap hidangan tu?? saya la tu dan x lupe cik somi saya gak...hahaha...tengok muka pon dah dapat bace tahap kebuluran kiteorng kennn....hahaha....mase tuan rumah tu pelawa makan je saya x toleh kiri kanan pon terus laju-laju isi nasik...




ni anak buah saya (anak kak ngah)yg turut berada di tempat kejadian.....





 ni plak anak dara sulung saya si ana jgn tanyer pada saya mana anak2 saya yg lain coz mase ni saya sedang gigih mengadap dulang makanan...hahaha....si baby izara pon saya buat2 x nampak je  nasib ramai yg tolong pegang....fuhhhh selamat dapat makan dengan aman sentosa ye.....hehe ...





itu la seba sedikit xtvt saya pada hari sabtu tapi ada sambungan nyer untuk hari ahad tu nnti saya shere kat n3 lain.....





ok...bye selamat berhujung minggu


DAH TAK SABAU - SABAU OK

                                  Assalamualaikum sume....
       
Tengok tajuk pon dah bole hagak mcm mana tak sabau nye saya ni kennn....haha...asyik dok mengira hari jew ni, tinggal 2 minggu je lagi bersamaan dgn 12 hari saya akan trus menunggu dgn sesabau mungkin....
poyo  jew...haha...nnti kalau dah beres saya share la kat sini k....kalau nak tahu gak nnti saya bagi klu sikit
kat bawah ni.........???????????














ala mesti korng dpt agak la ape yg membuatkan jiwa saya kacau sekarang ni kennnn.....tunggguuuu......








dah terlanjur buat n3 ni saya nak share gambo barang yg baru saya beli kat kedai MEGA MEGA aka romantika....comel kan?? kek yg beso tu sebenau nye bekas penghidang kek  tersangat la cute sampai saya terus terkam dgn ganas,harge 50 hengget rase nye ntah la x berapa ingat yg cup cake tu pon super cute gak......suke3 sgt sgttt.....






ok ...bye

Friday, 5 April 2013

FAMOUS AMOS KATENYERRRR....

                                          Assalamualaikum sume....
ok fine korng sume boleh ckp saya gila pasal dalam satu hari kan main banyak gile saya masukkan n3...hehe..ni sume sebab dah kemaruk nak menulis lame beno kot tangan ni dok gatal2 nak menaip tapi masa dan keadaan x mengizinkan...huhuhu...ok bebalik pada cerita asal yg sebenau nye kejadian ni dah lame kot berlaku sebelom raye cina hari tu tapi baru sekarang terhegeh2 nak masukkan kat sini...
cerita dah basi berkulat dah baru nak share..ahh x pulik nak buat jugak2...hahaha....
cerita nya bermula begini,pada suatuahari yg cerah...cewahhh macam gitu plak.Yg sebenonye sayakan dah lame x buat cokies mase raye pon sebijik haremmm hakak x buat ok sume main tunjuk je coz mase tu cik somi yg x kasik buat kesian dgn saya kot,ialah dgn bawak perut puase lagi kennn...(alhamdulillah taun lepas dpt puasa penuh) jadi hakak pon ok yelah isteri mitaliiikennn mesti dengau nasihat suami...poyooo je ckp malas sudehhh...hahaha...jadi teringgin beno2 nak buat cokies ni dengan semangat yg waja saya pon adun la segala bahan yg ada dengan semangat konon nye cokies saya ni akan sedap dan setanding dgn biskut famous amos tu x lama kemudian jadilah kejadian ini...









jauh panggang dari api ok...hahaha...ini la cokies Xfamous amos saya tu...boleh la dari xdekennn
habis jugak dapat kasi sikit kat kawan cik somi yg nak sambut raye tu .Mase mula2 kuar oven tu saya tengok cam ok je sekali tengok vontot dia aisehman..terhangus sikit...huhuhu





saya buat dua jenis sejenis coklat chip n sejenis lagi letak kacang walnut.Coklat chip yg abis dulu yg berkacang anak2 x berapa minat sangat jadi tuk raye nnti nak buat yg chip aje sebab kompom boleh abis...mase taip ni tetibe teringat kuih tat nenes...adoyaiiii...kesudahan nye projek biskut ala ala famous amos saya..GAGAL...




k..bye

TIRAMISU POJAAN HATIKU


                                                       Assalamualaikum sume....
                   Baru2 ni tapi lame gak la walau pon x lame sgt  saya ada buat tiramisu...ala kek yg
                  rase kopi dengan  chesee tu,aduhhhh...sedap yg amat (sebab sy ni pengemar chesee)
                  makan sampai menjilat sudu tau coz x sanggup nak jilat mangkuk kang cik somi
                 nampak tak ke jatuh reputasi saya sebagai isteri mitaliiii....aduhh pingsannn...haha  
                 sebelom ni ingatkan susah nak buat rupe2 nye senang je...konon...tp senang le jugak
                 sume puji kate tiramisu saya sedap tau (tangan letak kat bahu mata pandang atas)haha..
                  tapi kat melaka ni kan main susah nak cari biskut untuk tiramisu ni banyak tempat
                  kot saya carik tapi hampa....sentap....akhirnya saya buat pakai kek span je,boleh la
                  dari takdekan...
                








      ni la rupenye tiramisu yg bukan saya buat...hahaha...verangan le ko linda....gambo ni saya amik kat google suke tengok sambil2 lap air liur yg menitik..hahaha..sabo jelahkennnn...



    ni plak yg saya buat walau pon x cantik sangat tapi cukup puas hati dan puas tekak coz bila buat sendiri
 mesti le buat banyak2kennn tp sayang seribu kali sayang agak termanis sikit...kat  permukaan kek tu saya tak tabur serbuk koko tapi saya letak sepihan coklat saje nak buat kelainan sikit...




 
 pose dari atas plak..pewitttt seksi nye..hahahaha....pasni nak buat lagi sebab mase tulis n3 ni anak asyik dok zikir kat sebelah suruh buat lagi....nnti ibu pegi beli cream chesee ye .....nnti sy shere resepi ye



k..bye..love

BERUBAH 360 DARJAH

                                      
                                                         Assalamualaikum sume....



          Mesti sume tertanyer2 ape yg berubah tu...huhuhu...bukan cik somi kite bukan gak saya tapi kehidupan sehari2 yg duk berubah selepas ada sikecik izara .....kalau dulu mcm sume tahu anak2 saya dah beso panjangkan sorng 15 taun sorng lagi 11 taun jadi nak bekepak tu senang sikit,merayap jgn ckp abis satu melaka saya tawaf pantang ada mase je merayap le saya kekadang dah mcm rancangan AC tu tapi tukar sikit le camni....Linda dimana???? Linda dimana-mana....hahahaha
               
               jadi tetibe dapat baby yg saya sayang amat2 ni rase cam katak bawah tempurung je...yelah selalu jadi burung tetibe jadi katak plak tak ke SENTAPPP...nasib cik somi rajin gak bawak jenjalan cuci2 mata dan kekadang tercuci sekali poket dia...hahaha...mekasih abang...mekasih abang.....eh dah mcm cite P Ramlee plak....tapi saya cukup bersyukur dangan kehadiran si kecik Izara dia la madu dia la racun dan harap2 bior la jadi madu je jgn jadi racun nnti mati la saya sebab kene racun...aminnnn....sejak kelahiran dia dapat saya lihat kehidupan kami byk yg berubah dan kebanyakkan nya perubahan yg positif le contohnye pintu rezeki semakin murah hati pon makin lapang dan rumah tangga pon tambah bahagia...alhamdulillah syukur pada Allah.

                  Saya paling x sabar nak tunggu raye taun ni coz raye taun lepas banyak kisah sedih yg berlaku nnti dilain n3 saya story yek,taun ni harap2 semua baik2 belaka x sabar nak beraya berlima kalau sebelom ni asyik raye berempat jekan...weiiii...korang semua kene siapkan angpau lebih tau untuk izara nnti..hahaha





            ni kenangan gambar raye semasa masih berempat taun ni kami beraya kat rumah sendiri dimelaka
tapi raye kedua selalu nye kiteorang dah balik kampong kat pontian,raya pertama baham ketupat rendang balik kampong kompom MIL masak soto...huhuhu...terbaekkkk
k bye...love
              

Tuesday, 2 April 2013

INI LA PADAH NYA KALAU KACAU EMA

   


       Assalamualaikum sume ...
  hamboiii sampai 2 n3 sy masukkan hari ni mentang2 baru muncul semangat gile takut nnti kemalasan kembali melanda..ok ok n3 kali ni pendek je sebeno nye saya nak cerita satu peristiwa lucu yg terjadi pada 28 mac bersamaan hari khamis yg lepas, xde niat pon nak membuli kalau ada pon secoit je..haha..boleh plak mcm tu kennn...hahaha



  hahaha...kesian je muka izara tp jgn tertipu ye yg sebeno nye dia suke sgt kalau saya buat camtu,
suka sgt kacau ema masa masak jadi ini la padah nye...bila dah kene serkup camni dia siap gelak2 dan lompat2 lagi suke bebeno le...alahai anak ku sayang x faham betul ema....



k bye...assalam

MUNCUL KEMBALI SETELAH LAMA MENGHILANG

                                      assalamualaikum semua....lama kot saya menghilang aleh2 muncul plak balik cam biskut lak kan...huhuhu...sekejap ada sekejap xde.Ntah ape2 yg saya dok membebel ni harap sume dpt bersabar dgn kerenah saya ni coz lame beno x menulis ni sebuk bebeno dgn kehadiran baby baru saya ni..sebelom menghilang dulu kan saya ada story yg saya ni mengandung dan mabuk yg amat2 tau.
        semua benda x boleh mkn kalau mkn mesti keluar balik lagi satu bab minuman pon same kalau dulu saya ni pengemar teh x kira la yg panas atau sejuk tapi sejak mengandung tu sy langsung x boleh minum air bukan setakat teh tp semua jenis air la cuma satu je yg boleh masuk air oren sunkist je...huhuhu...memang sensare gila masa tu kalau fikir2 balik saya tentu tersenyum mane x nye dgn pakaian asal bole rambut kusut masai .....dah mcm zombie je...hahaha
         tapi lepas kandungan masuk 3 bulan saya dah kembali sihat dan kuat ..hahaha...yg paling best sekali saya dah boleh mkn ape2 je dan x muntah or loya lagi...horeeeee



                   ni la rupe baby baru saya mase ni umur dia dah 3 bulan senang je nak jage dia ni x byk sgt ragam asal cukup susu n tido dia akan berada dlm mood yg baik ....nama nya NUR IZARA NAZARUDDIN.


cakkkk!!!! nama saya izara saya suka tawa2 n minum susu....saya lahir pada tanggal 11.9.2012
gambar ni masa izara umur 2 bulan setengah...





 sekarang sume dah tahulah kemana saya menghilang selama ni kan xde la misteri nusantara sangat pon just  sibuk sikit menguruskan keluarga yg dah bertambah ...jadi jumpe lagi di lain n3


k bye n assalam....