sila klik sini

Friday, 5 July 2013

KOREK BIJI MATA TU KANG BARU TAHU~~

                    Assalamualaikum sume.....



Brutal tak tajuk n3 akak  hari ni??kalau korng tak takut takpeee... ada hakak kesahhhh..!!!
Kalau korng nak tahu akak memang tengah hanggin,geram,marah,meluat dan menci...pada sape???
pada manusia2 yg kedekut kat luar sane,bukan akak mintak duit pon kat kamu..kamu dan kamu,hanya segaris senyuman yg akak tagihkan kenape la kedekut sangat korng takut kene bayau kew???
kalau takut sangat nak balas senyuman orng lain SILA jangan keluar rumah ye!!! duduk la ko sorng2 mengadap muke ko kat cermin pastu senyum cam gaya badut sarkas...bole camtu ek!!!!

Akak rase mungkin korang pon penah berada dlm situasi cam akak ni...contoh nye:


situasi 1:
kat dalam sebuah klinik akak sedang menanti giliran jumpe doktor tetiba datang seorng hamba allah ni duduk sebelah akak,memula akak buat dek je maklum la sedang melayan badan yg demam tapi dari ekor mata akak perasan yg minah sebelah ni sedang pandang2 kat akak jadi sebagai manusia biase akak pon terus pandang dia sambil senyum sehabis manis kenkonon nak buat kawan  TAPI korang tahu ape reaksi dia,
selamba je dia pandang akak langsung  tak senyum pastu siap pusing muka tempat lain yg buat akak lagi hanggin satu badan tu sempat lagi kasi jelingan super maut dia kat akak,macam ni punyer manusia pon ada ek nak lemparkan senyuman pon kedekut sabau jelah....


situasi 2:
mase tu akak kat shopping mall mase tengah jenjalan tu akak ternampak ada barang budak pompuan kat depan akak ni tercicir dia jalan dengan kenkawan dia akak pon lelaju kutip dan kejau dia sambil jerit2 cakap "adik2 ni ada barang adik tercicir ni " tapi bila tengok reaksi dia  buat akak cam menyesal  gilak pulangkan barang tu balik sepatut nye akak pi toilet  rendam dulu barang tu dalam jamban kendian baru pulangkan kat dia...hahahaha....sebab ape tau lepas akak dah jerit dan kejau2 dia tu, dengan muka kerek dia toleh kat akak balik pastu buat muke kong ajau dia kat akak cam dlm hati dia cakap "Hei pengemis sila berambus dari sini" camtu la aksi muka dia pandang akak mase tu,tetiba capai barang dia balik kat tangan akak dan pegi camtu jew......dah le tak cakap terima kasih siap buat muka kerek plak mase pandang akak....kalau korang kat tempat akak mase tu ape agak2nye yg korang buat???



Kalau akak nak tulis semua pengalaman akak bila berdepan dengan orang camni mungkin dah bole buat novel banyak gilak sebab akak nikan orang melaka kami dah terkenal dengan sikap ramah tamah maksudnye friendly sensangat (akak ramah dengan orang pompuan jew dengan jantan akak jadi x ramah terus lagi2 kalau somi orang coz hakak takut dik kang jadi scandal plak) dan amat tak kedekut dengan senyuman dengan sesiape pon akak boleh beborak kekadang dengan makcik cuci toilet pon jadi ...hahahaha...jadi kesimpulan nya disini kalau korang berperangai cam manusia2 kat atas ni sila BERAMBUS dari hidup hakak ye.....muhahahaha


Akhir kata akak mohon maaf kalau bahasa akak agak kasar dalam n3 ni sebab akak tengah lepas geram ni...



k,bye



2 comments:

  1. hahaha...memang akak selalu bersabau intan kalau x sabau x tahu la ape jadi...jadi hulk kot...

    ReplyDelete