sila klik sini

Thursday, 11 July 2013

KETUK KETUK RAMADHAN~

                       Assalamualaikum sume.........


diam tak diam sekejap je dah masuk dua ramadhan ekk, ada 28 hari je lagi kite akan berhari raya...adussss mase sekarang cepat sangat berlalu, kejap kang pagi tetibe malam sudah...hohoho...
akak ni bukan main semangat lagi nak buat n3 ni maklum la baru masuk hari ke2 cetengok nnti dah hari belas2 kompom semangat akak pon terbabas2 gak...hahahaha...ok tak klakau pon....
Amboi akak tengok kat fb kat blog2 kan main korang ek masak macam2 sume nampak menarik tertarik ko memang deboom la nasib kuat iman akak ni tau...T_T

jom la tengok akak masak ape je untuk berbuka semalam dengan hari ni,xde la meriah mana masak2 simple2 je bazzar ramadhan pon x jengah lagi mungkin lain kali kot.....




lauk yg kat atas ni mase berbuka hari pertama...akak masak simple je ada ikan siakap 3 rase,kailan ikan masin,ayam sambal n asparagus goreng (sayur ni feberet akak) pastu pencuci mulut akak buat sikit jelly buah buahan...alhamdulillah konyang perut akak anak beranak....izara makan sayur asparagus sajok...suke dia makn sayur ni.....huhuhu



lauk kat atas ni plak baru tadi selamat  dah masuk perut akak ...hahaha...akak masak kari ayam,tauhu telur sambal n terung goreng , kebetulan ada kari terus akak menjala sekejap dapat gak hasil....hari ni akak x makan nasik pon asyik dok layan roti jala dengan kari ayam je...huhuhu....syorga betul....





mase akak tengah menaip ni pon otak akak duk berfikir jer menu untuk sahur dengan berbuka esok....
sory ye gambar mase sahur nan ado coz tak koseh akak nak amik gamba pepagi bute tu dengan nak melayan izara lagi memang amat kelang kabut nasib anak sulong akak dah boleh di harap...
ok la akhir kata selamat berbuka dan selamat bersahur pada sume teman2 akak ye nnti sahur jangan terbabas yo.....sekian




k,bye

2 comments:

  1. Salam Ramadhan Malinda


    Kira jenis rajin tu....

    ReplyDelete
  2. salam ramadhan untuk atuk n seluruh keluarga
    rajin tak rajin la saya ni tapi saya memang suka memasak
    ....hehehe

    ReplyDelete