sila klik sini

Sunday, 14 July 2013

KETUK KETUK RAMADHAN PART 2

                      Assalamualaikum sume.......


hohoho...tengok tajuk  n3 akak memang tanak kalah... fedulik ape akak bior le dah name pon tuan belogkan jadi bior le akak buat tajuk sesokahati akak sajok ye....
ramadhan kali ni tak tahu la kenape akak rase cam happy je walau pon akak penat sikit dok melayan si baby izara yg makin ligat , seluruh kawasan rumah dia nak lawat abis sume bilik termasuk jamban pon dia nak terjah...ya allah anak dah kenape ko kan sampai jamban pon sebuk nak masuk kang ema paksa ko guna jamban tu baru ko tahu tak payah pakai pampers lagi jimat banyak duit apak ko...hahaha..... sampai terkejar2 gak la akak bila sensorang dengan dia...
ok berbalik pada cerita asal akak nak share menu iftar ke3 sampai ke5 hari ni jadi tak payah le akak nak mengupdate hari2 takut korang muntah pulok,yelah ko dah kenape kan ferasan sangat macam orang heran  dengan belog ko yg ntah ape2 ni....sedih plak...sob...sob...






puasa ke3 hari tu akak masak udang masak lemak campur belimbing buluh....fuhhhh pedas yg amat tapi akak soka....siap je akak mengulai tetiba somi akak telipon cakap hari tu nak berbuka kat luar sebab anak bujang akak dah mengadu domba kat dia teringgin nak makan kenny rogers roasters....fikirkan kesian dia dah penat berpuasa jadi moh le kite ikutkan jelah selera dia walau pon ikut hati akak ni memang malas nak berbuka kat luar......jadi lauk yg akak dah masak tu akak anjakkan kewaktu sahur......








kuih popia n onde onde ni akak buat puasa ke4 hari tu akak memang tak masak lauk sebab nak berbuka kat rumah mak dengan kak ngah , memula akak ingat nak masak ketam berempah tapi mak cakap tak payah sebab lauk dah macam2 kakak ngah akak masak...jadi kuih ni jelah yg akak bawak,sengaja akak buat lelebih dapat gak sedekah kat jiran2 keliling umah akak ni dan buah pelam yg manis dan lembut tu pemberian jiran sebelah rumah...mekasih la pd abg rizal n kak nor....






ini menu hari ni puasa ke5 akak buat soto daging embek2 je tu pon atas pemintaan somi akak sebab kalau ikutkan dalam kepala  masa tu ada menu lain tapi takpe la akak masak je ape yg dia nak esok2 akak masak  ape yg akak nak plak....soto kali ni makan dengan mee kuning n bihun je malas nak rebus ketupat segera macam membazir je gas kat dapor tu kalau setakat nak rebus 15 ketul ketupat yg kecik2. Makan panas2 dengan bergedil kuah sambal kicap yg pedas berapi api tu...huhuhu...syorga betul. Kuih akak just goreng balen popia semalam pastu pencuci mulut akak hanya potong tembikai dengan baki pelam pemberian jiran,air hari ni akak bancuh sirap dengan oren (takde dalam gamba) dan akhir sekali tetibe kat tengah2 tu ada kupang kan...hahaha....sebenarnye kupang tu akak amik sikit buat berbuka sebab yg baki nye akak nak buat sambal mase sahur nnti....







ketepi...ketepi...soto panas nak lalu....lembut je daging embek2 ni sebab akak rebus lame, tak banyak pon akak masak somi beli daging sekilo je tapi tak abis pon kiteorang makan ada baki sikit kat periuk sahur besok bole akak panaskan ....






n3 kali ni akak sudahi dengan gamba izara sedang selongkar dengan gaya seksi ...huhuhu...mase ni dia baru lepas main kejar2 dengan akak sampai berpoloh2 tu yg akak tanggalkan kain baju dia melengas je budak ni...hissss....geram je dengan dia nasib puasa kalau tak memang akak gigit je peha dia...hahahaha.....puasa hari kedua hari tu izara genap 10 bulan, dia dah pandai berdiri tapi takut nak melangkah....cepat la bejalan anak nnti raya ema nak pakai kan awak baju kurung.....




k,bye

2 comments:

  1. terketuk2 perut saya dibuatnye tgk mkanan tu.hehe

    ReplyDelete
  2. ifa athirah...sory ye kalau terliur....

    ReplyDelete