sila klik sini

Monday, 8 April 2013

HAYAM KAMPONG PUNYER PASAL

                                         Assalamualaikum sume.....

   Amacam dgn hujung minggu korng?? hujung minggu saya berjalan dengan pelbagai xtvt berfaedah..
 (apa lagi kalau bukan makan2..hehe) ni nak cite pasal xtvt hari sabtu dulu jadi kite terpakse mengimbau
 2 minggu sebelom kejadian ini berlaku hokeyyy.....
 hakak ngah saya ada telepon tanyer2 kabo dan bual2 kosong,mase tengah borak2 tu tetibe hakak saya ckp yg bakal besan dia ada jemput datang rumah dia nak buat  makan2 sket jadi saya pon iyakan ajew maklum la mungkin bakal besan hakak saya tu nak berapatkan lagi hubungan diantara dua keluarga ni.Pastu tetiba hakak saya ckp yg saya pon dijemput hadir sama.....mase mula2 tu saya cam APA KAHHH??...hahahahaa..
konon2 la pastu hakak saya ckp lagi yg besan dia nak masak hayam kampong!!!! hayam kampong hokeyyyy!!!! terus saya setuju laju-laju....hahahaha...nampak sangat kebulur nak makan hayam kampong
susah kot nak carik hayam kampong ori skng ni...dapat pulak makan hayam kampong free celah mane nak
 carik beb...hehe..dipendekkan cerita yg x berapa nak panjang ni kitteorng sume dengan semangat yg berkobar2 untuk melahap hayam kampong percoma menghadirkan diri kat rumah bakal besan hakak ngah saya tu.....lain2 cerita gambo kat bawah ni sebagai bokti....




tuuudiaaaaa....sampai2 jew terus diorang hidang makanan macam tau2 je kiterorang ni kebuluk...haha..
merujuk gambo diatas ni mari saya terangkan satu persatu lauk yg ada hokeyyy...
hayam kampong masak kari,ikan tengiri asam pedas,tolo dadar,ikan kembong goreng,sayur bayam,sambal belacan, ikan masin dan ulam ulaman...tu belom cerita bab air lagi..segala air ada dihidangkan air kelapa muda,air sirap,air sarsi,air anggur dan air basuh tangan...hahaha...pemncuci mulut plak korng tengok sendiri la malas nak ttulis buat penat jari je....alhamdulillah kenyang beb....




Cetengok sape yg terus mengadap hidangan tu?? saya la tu dan x lupe cik somi saya gak...hahaha...tengok muka pon dah dapat bace tahap kebuluran kiteorng kennn....hahaha....mase tuan rumah tu pelawa makan je saya x toleh kiri kanan pon terus laju-laju isi nasik...




ni anak buah saya (anak kak ngah)yg turut berada di tempat kejadian.....





 ni plak anak dara sulung saya si ana jgn tanyer pada saya mana anak2 saya yg lain coz mase ni saya sedang gigih mengadap dulang makanan...hahaha....si baby izara pon saya buat2 x nampak je  nasib ramai yg tolong pegang....fuhhhh selamat dapat makan dengan aman sentosa ye.....hehe ...





itu la seba sedikit xtvt saya pada hari sabtu tapi ada sambungan nyer untuk hari ahad tu nnti saya shere kat n3 lain.....





ok...bye selamat berhujung minggu


No comments:

Post a Comment