sila klik sini

Thursday, 24 November 2011

THAILAND....part 2

assalamualaikum....
ok kat sini sy nak sambung lagi cerita percutian sy dithailand dgn famili sy, pagi2 lagi kami dah tercongok kat pasar pagi ni mcm2 ada jual kan sini dan boleh tahan murah2 gak lagi kalau pandai menawar ...mcm seluar jean tu memang patut beli tersgt la murah pastu boleh terus potong kat sini byk tukang jahit sekali servis rm2 jew..murahkan..jom kite ronda same2 .....:D



 
semua benda ada jual kat sini berkenan dgn x jew....boleh rambang mata tau....
ape2 hal pon kene tengok agung (duit) dlm beg gak takut nnti kering kontang ....;(

bakul2 anyaman plastik ni memang byk kat sane macam2 bentuk n warne tp sy beli 1 jew...hehehehehe
(bakul comel wane pink duk kat atas bekul 4 segi wane belang2 biru tu sy punyer ...comel momel kan pilihan sy)



ni mase nak balik hotel lepas penat merayap kat asar tadi, kami naik tut2 ni sorng 20 baht dlm 2 hengget duit kita je ...boleh la jauh gak pasar ni..


belah petang kami pegi floting market walau pon pasar terapung ni x sehebat dibangkok tp kami seronok gila bila sampai sini, tambang tut2 nak ke sini agak mahal gak dlm 40 hengget duit kite  tp pergi dan balik dia kasi kite mase 1jam lebih berayap kat sini,.


cantik kan pemandangan dari sini, dlm sampan tu diorng jual pelbagai makanan thai dan dijamin halal coz yg jual semua islam, jadi kat sini boleh la makan kenyang2 tanpa was2 ye...

tengok cik abe sy duk mencangkung sambil tunggu penjual tu cedok aiskrim ..kalau nak tahu kite boleh pilih mangkuk mana yg kita nak lepas mkn mangkuk tu boleh amik trus x payah pulang balik kira nya kita beli aiskrim dgn mangkuk sekali ...harge dia rm2.50 je.....

yg ni pulak bukan jagung biasa tau ni jagung kacuk pulut warne dia putih kebiru-biruan rase dia lemak masin tp dia punya kenyal tu yg sedap mkn sebtg gerenti kenyang, mcm terase2 lagi kat tekak sy ni....



sambil jalan sambil mkn ..hehehehe..mkn aiskrim lagi maklum la cuaca panas lagi pon aiskrim ni murah je 3 batang sehengget 

kat thailand  kite boleh tengok gajah berkeliaran,mcm depa sume dah biasa, yg kite ni cam jakun je terkujat2 gak tetibe sebelah kita ada gajah.....kus semangat....


comel kan ?? ni telur puyuh goreng mate kobau..hehehehehe 
mase beli sebenau nye penuh gak dlm daun ni tp dah mkn separuh baru nak snap gambar nasib sempat kalau x ??? faham2 sudaaa....



ni kedai kuih mcm2 kuih yg kite x penah tengok pon ada manis2 belaka ni


cuba tengok wayar elektrik kat sane berselirat kan memang jauh benar beza nye dgn tempat kite ....
sebenar nya byk lagi gambar yg sy nak kongsi kat sini tp sikit2 dulu la ye lain kali sy sambung lagi. Yang pasti kami memang seronok sepanjang berada di hatyai thailand byk orng malaysia kat sane kadang2 sampai lupe pulak tu thailand ..hehehehehe
ok sape2 yg belum sampai tu dan teringgin nak kesana sila2 kan la insyaallah kite selamat kat sane.
byk lagi tempat2 menarik yg kami x sempat nak pegi kalau ada rezeki dan umur panjang kami x teragak2 utk pergi lagi .....bye bye thailand....;D






No comments:

Post a Comment