sila klik sini

Saturday, 19 November 2011

SENI FOLK ART..

ASSALAMUALAIKUM.......
ok kali ni sy nak kongsi n3 pasal folk art ni....sape2 yg suke inggeris  style pasti tahu tentang seni melukis ni ...
kalau nak tahu bukan senang nak melukis  lagi kalau tangan bangku cam sy ni (keras gilak tangan sy) lagi la teramat susah, tp kerana minat yg mendalam sy tetap tanamkan dlm diri yg sy boleh buat....(konon nye)
lalu sy pon pegi la berguru dgn seorng sifu dlm fokl art ni (sifu junaina ) mula2 sy ni dgn perasaan yg teramat yakin trus call dia dan ckp sy nak belajar lukis bunga rose !!!!
saya: assalamualaikum kak jun.....
sifu jun: waalaikumsalam...sape ni???
saya: kak name sy malinda ..sy nak belajar foklart  dgn akak ...sy nak buat rose boleh x???
sifu jun: boleh linda tp linda ada asas x buat foklart ni ??? sebab kalau xde asas baik buat yg senang dulu....
saya:sy langsung xde asas kak bahan warne pon langsung xde mcm mane tu???
Amik kau linda belagak sangat !!!ape kau ingat ko ni pro ke.....hihihihi
jadi kepada sesiapa yg nak belajar buat folkart ni sila ambil pengajaran diatas tu sebagai nasihat ye...



bahan2 yg perlu ada jika korng nak buat folkart ni mcm:
caler acrylic
berus lukisan mengikut saiz 
gesso 
dan beberape bahan lain lagi 


tengok kat tapis kelapa pon kite boleh folkart kan 
kalau sebelom ni tapis ni kite sorok je kat bawah pare pasni dah boleh buat hiasan kat runag mkn lagi 
cantik kan




bukan senang nak buat camni kene ikut step demi step tau.. sy sendiri pon x lepas lagi ni..
(gambar dari koleksi sifu junaina)



ceria je kan warne bunga rose tu kalau sangkut kat pintu bilik air mesti lawa ...
(gambar dari sifu junaina)



home sweet home ....
comel nyer....
(gambar dari sifu junaina)




kat cermin pon kite boleh lukis baru nampak ceria sikit x la kosong je ...warne bunga daisy
ni pon sy berkenan...
(gambar dari sifu junaina)

alolo comel nye ....siap ada lebah lagi.....=D
(gambar dari sifu junaina)



akhir nye berjaya jugak sy berlajar buat folkart dari sifu junaina di rumah nya yg saling x tumpah mcm kedai 
inggeris deco (nasib sy x sasau..hehehe)
terima kasih kak jun lepas kak jun selamat bersalin sy dtg lagi nak belajar lukis bunga rose pulak ye......
(warne daisy tu sengaja sy tukar warne pink selalu daisy warne putih je kan)
misi berjaya!!!!!!








No comments:

Post a Comment