sila klik sini

Thursday, 24 November 2011

KARIPOP OH KARIPOP~~~

assalamualaikum sume....:D
jumpe kite lagi hari ni ye....n3 sy kali ni sy cerita pasal kuih karipap yg sy buat utk minum petang. sy rase semua orng malaysia suke kuih ni betul x??? kalau ada pon yg x suke tu mungkin segerlintir jew kut....karipap ni kalau kite makan mase panas2 lagi syok dpt lak air kopi kaw2 ....power gilak...;D
kuih ni pon ada mcm2 variasi inti nye ada yg keledak,kentang,sardin,ayam atau pon daging dan ada gak pakai inti telur . kalau ikut sy semua jenis inti sy suka ..hihihihihihi
kuih ni selain dari inti nye yg enak kulit nye pon kena la lembut dan rapuh kalau keras or lembik sgt pon x sedap  jadi kombinasi ni la memainkan peranan yg penting dlm menghasilkan kuih karipap yg lazat....
sy ni pon x la pandai sgt nasib mak mentua sy ni sudi bagi tunjuk ajar (terima kasih mak) maklum la cik abe sy suke bebenau mkn kuih ni , kalau petang tu sy buat senyum je muka dia x dpt nasi pon xpe dari ptg sampai mlm dia dok kunyah kuih ni depan tv dengan secawan air feberet dia (nescafe) ......;D



karipap ni sy dah siap kelim cume nak tinggal goreng je ...kene tunggu cik abe balik dulu dia suke mkn panas2. kali ni sy buat inti sardin vs kentang . walau pon sy paling suke inti keledek (coz lebih manis) tapi sesekali tukar selera apa salah nye x gitu??







ni le rupe nye kuih karipap yg sy buat selepas siap digoreng ....ok la utk sy makan anak beranak, kalau cik abe sy kata suka sy 1000 x suke kembang kempis hidung sy ni bila kene puji...(perasan kan sy ni)
kalau ada yg nak try buat nnti sy n3 kan resepi ye.....sampai bertemu dilain n3


2 comments:

  1. kak..gambar nnti edit ehh..takle nak tgok kene senget2..kikiki

    ReplyDelete