sila klik sini

Wednesday, 30 November 2011

HUJUNG MINGGU DI GUNUNG LEDANG (SAGIL)

Assalamualaikum....
dah beberapa hari sy x jengguk blog sy ni, bukan ape bizi sikit  almaklum la cuti sekolah baru bermula jadi terpaksa la  melayan kerenah anak2 dulu. ni saja nak kongsi keseronokkan sy n famili hujung minggu lalu
(26/11/11). Baru2 ni anak2 ada mintak pergi mandi manda kat taman tema air di bandar melaka tp sy cam malas je nak bawak, bukan satu sebab je yg sy berat hati nak bawa mereka ke taman tema tu tp byk gile...antara sebab2 yg selalu bermain diminda sy :
*Bayaran masuk yg mahal. sy ni bukan nye mandi pon hanye sebagai peneman jadi sy rase cam rugi je.
*Panas gila tempat tu     
*Sy memang x suka tempat2 sesak mcm tu.
*Baru2 ni ada seorng kanak2 yg mati lemas kat situ.
Sebenar nye masih byk sebab yg boleh sy tulis kat sini tp cam malas nak tulis plak...hehehehe
jadi dipendekkan cerita yg x berapa nak panjang ni sy pon buat la cadangan supaya kami semua pergi mandi kat air terjun ni ...x sangka semua setuju campur teruja ....yiiippppiiiiii



sebenar nya kami memang rancang nak sambut besday 2 beradik ni, dah terlanjur dtg sini terus kami sepakat sambut kat kaki gunung ledang ni.....sedap gila kek ni  sampai sekarang asyik terkenang2 jew....

saya sedang makan bersama kak ngah(jamalia)dan mak saya (hajah zahara aka maklang pon)

mase ni kami semua baru sampai dan terus bersetuju supaya bersantap dahulu.
kami bawa bekalan yg simple je, nasi lemak ,ayam goreng,kerang rebus,kek dan segala mcm keropok yg penting dpt mkn dekat dgn sungai berselera you...hehehehehe


lepas mkn terus meranduk air sungai yg sejuk ni, memang best sgt2 langsung x kene panas coz byk pokok2 yg menhijau .


alhamdulillah mase kami dtg tu pengunjung x berapa ramai sgt lagi pon kawasan ni luas jadi x nampak sesak sgt rase damai je.


kat tepi tebing ni la kami bentang tikar dan melepak sampai petang, sy yg mandi ni sampai kecut2 badan dibuat nye....











6 comments:

  1. salam ziarah buat anda...

    nak gelar nama apa ya?, saya Ayu..
    terima kasih follow blog ayu..
    moga ukhwah kita terjalin selamanya

    PS: ayu pun tak suka pi taman tema..
    sangat membazir..
    nak sewa boya lagilah mahal.. heheh

    ReplyDelete
  2. waalaikum salam ayu...panggil linda je seronok dapat kenal ayu ...betul tu ayu sy ni bukan kedekut cuma berjimat je...hehehehe

    ReplyDelete
  3. Pi berkelah ramai2 camni memang seronok! Saya dah lama tak pi berkelah ni, oh sedihh..

    ReplyDelete
  4. wah kak linda dah berkenalan dah...
    hihihi..good3

    ReplyDelete
  5. dinas ..byk mase lagi pasni plan le reramai ajak pi berkelah seronok tau.....harap2 pasni happy ye..

    ReplyDelete
  6. seronok pah bila kawan semakin bertambah....tq all my fren....(seronok sgt ni)

    ReplyDelete