sila klik sini

Sunday, 20 November 2011

HOME MADE PIZZA

assalamualaikum......
Hola.....!!!  hari ni sy nak kongsi  n3 ni gan kome2 sume....pizza ni dah lame sy buat atas permintaan anak2 n cik abe sy ....dulu selalu jugak sy buat tp bila dah lame x buat tu yg anak2 mintak suruh ibu nya buat....pizza sy ni simple sgt2 tp yg penting keju mozarella tu mesti byk ye baru sedap bila mkn x gitu ..??
mula2 tu sy nak buat bentuk bulat2 tp malas plak jadi sy trus buat bentuk empat segi ni ikut saiz loyang oven sy ni senang je dua kali bakar dah siap sebab loyang ni besar.....(orng malas camni le) ..asal kan pizza tu masak sudah....cepat dimasak cepat le dimakan ...(slogan kate sy)....nnti bila senang sy kasi resepi ye ....=D


 cam kelakar je bentuk pizza ni  kan ...inti dia sy pakai daging cincang dan cendawan je 
anak2 x suke sayur jadi x boleh letak nnti diorng bising2.....*p
 pewittttttttttttttttt.......pizza sy dah masak.....lepas ni bleh potong n mamam....=D
pizza yg ni pulak sy buat kat rumah kak ngah sy.oleh sebab oven dia kecil terpaksa
la sy mengecilkan saiz pizza ni....kali ni inti dia lain sikit sy letak peperoni,nenas,2 jenis cendawan dan daging cincang....yummy...=D

No comments:

Post a Comment